מח"ש הודיעה הערב (חמישי) כי החליטה לגנוז את תיקי החקירה נגד מפקד יס"מ תל אביב סנ"צ יאיר חנונה ושוטרים ממחוז תל אביב, בגין התנהלותם בשלושה אירועים בהפגנות נגד המהפכה המשפטית. בין היתר, נסגרה תלונתו של אמיתי עבודי, שטען כי ספג מכת אגרוף בעת מעצרו. גם תלונותיהם של עומר גת, שטען כי נחנק על ידי חנונה, ואורי ביכונסקי, שטען בתלונתו כי הוטח לרצפה, נסגרו.
2 צפייה בגלריה
שוטרים אוחזים באלימות באמיתי  בריליאנט בן ה-18
שוטרים אוחזים באלימות באמיתי  בריליאנט בן ה-18
סנ"צ חנונה (משמאל) לצד המפגין הצעיר שנעצר
(צילום: יובל חן)
2 צפייה בגלריה
אלימות שוטרים כלפי מפגינים בהפגנות
אלימות שוטרים כלפי מפגינים בהפגנות
אלימות שוטרים כלפי מפגינים בהפגנות
(צילום: חדשות הערב כאן 11, נטע סידי)
תיעוד האירוע שבו המפגין עומר גת נחנק
(צילום: חדשות הערב, כאן 11)

בהודעת מח"ש נמסר כי תלונתו של עבודי בן ה-18 נסגרה מכיוון ש"הסרטונים המלאים שתיעדו את האירועים, שוללים את גרסת המתלונן. בחינת הסרטונים שהוצגו בתקשורת העלתה, כי מדובר בסרטונים ערוכים שהוצגו באופן שהיה בו כדי לעוות את האירוע, כפי שהתרחש בפועל. מחומרי החקירה עלה באופן ברור ומובהק, כי עבודי הפר את הסדר הציבורי לאחר שבעט בחפץ לעבר המכת"זית שהייתה במקום ובהמשך התנגד למעצרו שלא כדין, באופן שהצדיק הפעלת כוח".
יפעת בריליאנט, אמו של עבודי, אמרה אז כי "רואים בסרטונים איך תופסים אותו מהשיער, ובזמן שנותנים לו אגרוף השוטר אומר לו שהוא יזיין אותי ויאנוס אותי, וניסה לגרום לו להגיב לפרובוקציה. הוא חטף אגרופים לפנים ובשיניים, וגם כשהוא היה אזוק הרביצו לו חופשי". גת, שגם תלונתו נסגרה, סיפר: "בדרך חזרה מההפגנה בירושלים השבוע, שגם שם הייתה נגדנו אלימות קשה, ראיתי את המקרה של הצעיר שקיבל אגרוף, וזיהיתי את השוטר שהרביץ לו, מפקד יס"מ תל אביב שהרביץ גם לי".
מח"ש הסבירה כי תלונתו של גת נסגרה לאחר ש"בחינת מכלול חומר הראיות העלתה, כי על רקע בקשה חוזרה ונשנית של המשטרה לפנות את המקום, ולאחר שגת לא נשמע לאזהרתו של חנונה ונצמד אליו מספר פעמים, בוצע מעצר כדין תוך הפעלת כוח סביר בנסיבות העניין, וכזה שלא גרם לגת חבלה כלשהי".
בנוגע לתלונתו של אורי ביכונסקי נכתב כי "לשוטרים קמה סמכות להפעיל כוח בעת ביצוע מעצרו, לאחר שזה ניסה להצית דבר מה בכביש איילון ולאחר מכן ברח מכוחות המשטרה כדי להימנע ממעצרו. לא נמצאו ראיות שאיפשרו לייחס את מקור החבלה לה טען ביכונסקי שנגרמה לו במהלך בריחתו, למעצר שבוצע ע"י השוטרים. מכל מקום, התברר כי מעצרו כלל לא בוצע על ידי סנ"צ חנונה".
בתלונתו ביכונסקי טען כאמור כי הוטח לרצפה. הוא הוסיף אז כי קצין היס"מ לחץ את ברכו לפניו תוך כדי אמירות "אני אזיין אותך, אני גומר אותך". כשאורי ביקש טיפול רפואי ענה לו השוטר "טיפול רפואי בתחת שלי", וכשהוא הגיע למעצר התברר כי נשבר לו האף והוא המשיך לדמם.
העדות של המפגין עומר גת
(צילום: ירון ברנר)

בגין התלונות זומן סנ"צ חנונה לחקירה לפני כשנה, ויחד איתו זומנו ארבעה שוטרים נוספים. הם נחקרו בגין חשד להפעלת אלימות נגד מפגינים בשלושת המקרים, לאחר שתיעודים מהאירוע פורסמו ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת.
בעקבות התלונות בן גביר החליט לגבות את מפקד היס"מ, וגינה את מח"ש. "בחסימות כבישים מרכזיים בלתי חוקיות, המתמשכות מזה חודשים, מח"ש מנסה כעת להלך אימים על מפקד יחידת היס"מ של מחוז תל אביב, קצין מצטיין, רק משום שפעל לאכיפת החוק בנחישות. אני מגבה את הקצין המסור, את מפקד המחוז ואת כל שוטרי משטרת תל אביב בעבודתם החשובה למנוע את השיבוש המתמשך של הסדר הציבורי אותו מנסים מחוללי החסימות ליזום", אמר.
עו"ד עופר ברטל ממשרד ברטל כהן מסר בשמו של חנונה כי: "הוא שמח מאד לקבל את ההודעה על סגירת תיקו מהיעדר אשמה. הרבה אנשים בתקשורת ובציבור צריכים היום לאכול את הכובע. עדיף פעמים רבות להמתין לבירור העובדות לפני שקובעים מסמרות. לצערי, אנחנו היום בעידן שבו העובדות מאבדות את חשיבותן. אני מקווה שהן יחזרו לככב במקום השמור להן במרכז הבמה."