ידידיה סיאני (22), חייל צה"ל מההתנחלות חיננית בשומרון, הואשם היום (רביעי) בגין מעשה טרור, תקיפה, התפרעות ממניע גזעני וניסיון היזק בזדון ממניע גזעני בעקבות מעורבותו במעשי אלימות של יהודים בכפר הפלסטיני אום צפא.
לפי כתב האישום, שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בעיר, ארבעה ימים לאחר פיגוע הירי בחודש שעבר ליד עלי שבו נרצחו ארבעה ישראלים, התאספו יהודים רעולי פנים בכניסה לכפר הפלסטיני באזור בנימין. ההתאספות של היהודים, שזהות רבים מהם לא ידועה, נועדה לגרום לנזק לרכוש הערבים שמתגוררים במקום וכדי לגרום פחד ובהלה בציבור ממניע גזעני.
2 צפייה בגלריה
הבתים שהוצתו באום צפא
הבתים שהוצתו באום צפא
בית שהוצת בכפר הפלסטיני אום צפא
בכתב האישום צוין עוד כי "חלק מהפורעים אחזו במוטות וגרזנים ואחד הפורעים היה חמוש בנשק ארוך". בכתב האישום מתואר כי כשסיאני ושאר הפורעים שהיו עימו הגיעו לבתים הראשונים בכפר, הם החלו ליידות אבנים לעבר אחד הבתים, כשאם המשפחה שהתה בתוכו עם ארבעת ילדיה הקטנים.
לאחר מכן, כך לפי כתב האישום, פרצו הפורעים את דלת הכניסה של הבית באמצעות גרזן ומוטות ברזל, וחלקם אף נכנסו פנימה. באותו הזמן נכנסה אם המשפחה לאחד החדרים בביתה, והחביאה את ילדיה בתוך ארון.
פרעות המתנחלים והבתים שהוצתו באום צפא

לפי כתב האישום, סיאני הצית כיסא מרופד שהיה מונח מחוץ לבית ובהמשך הרים את הכיסא וחסם באמצעותו את פתח הבית שעלה באש. בעקבות כך שאפו השניים עשן ופונו לבית חולים בעקבות קשיי נשימה. עוד מתואר בכתב האישום כי אחד המתפרעים אף ירה כמה כדורים מנשקו לעבר הבית הפלסטיני.
לאחר שגרם לשריפה בבית הפלסטיני, יידה החייל אבנים לעבר בית נוסף בכפר. בכתב האישום צוין כי "במעשיו החמורים שילח הנאשם אש במזיד בדבר לא לו במטרה לפגוע בבטחת דרי הסביבה או במטרה לפגוע במישהו אדם מתוך מניע לאומני אידאולוגי במטרה לעורר פחד או בהלה בציבור.
"במעשה היה סיכון ממשי לפגיעה חמורה בגופו של אדם, וכן סיכון ממש לפגיעה חמורה ברכוש. הנאשם תקף אדם וגרם לו לחבלה כשהיו נוכחים שניים או יותר שחברו יחד לביצוע המעשה, מתוך מניע של גזענות מחמת השתייכות למוצא לאומי-אתני או עוינות כלפי הציבור מחמת דת".
2 צפייה בגלריה
אלישע אנטמן אחד ההרוגים מהפיגוע בעלי
אלישע אנטמן אחד ההרוגים מהפיגוע בעלי
ארבעת הישראלים שנרצחו בפיגוע: פיירמן, אנטמן, מסעוד ומורדוף
הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו של החייל עד תום ההליכים. החקירה נוהלה על-ידי שירות הביטחון הכללי והמשטרה.
בפיגוע ליד עלי נרצחו הראל מסעוד (21) מיד בנימין, אלישע אנטמן (18) מעלי, נחמן שמואל מורדוף (17) מעלי ועופר פיירמן (64) מעלי. אזרח וכוחות הביטחון חיסלו את המחבלים שביצעו את הפיגוע - מוהנד שחאדה וחאלד סבאח מהכפר עוריף.