תיעוד מניסיון החיסול ביפיע

כאוס, אובדן שליטה, מדינה בתוך מדינה - כבר נגמרו המילים והביטויים שבאמצעותם ניתן לתאר את מה שקורה בחברה הערבית, שמונה כ-2 מיליון תושבים המהווים כ-21% מאוכלוסיית ישראל. שני מקרים שהתרחשו בה ביממה האחרונה בלבד, מתוך עשרות השבוע, ממחישים את אוזלת היד של הרשויות בטיפול בתופעה שגבתה את חייהם של 197 קורבנות והובילה לפציעה של מאות נוספים.
1 צפייה בגלריה
זירת הירי בחיפה
זירת הירי בחיפה
אבו כליב וזירת הירי
במקרה הראשון, היום לפנות בוקר, ניסו עבריינים לחסל ביריות את המאבטח איאל סלים אבו כליב בזמן שהיה בעבודתו. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה, עבר ניתוח והועבר בהמשך למחלקת טיפול נמרץ. מצבו אנוש. הירי התרחש ימים ספורים אחרי רצח בן דודו, עאטף אבו כליב, שנרצח ביריות ליד צומת הצ'ק פוסט בחיפה ב-27 בספטמבר. המשטרה עצרה אז תשעה חשודים באום אל-פחם, והארבעה עדיין עצורים - מה שלא מנע את ניסיון החיסול לפנות בוקר. מדובר, לפי החשד, בבני משפחה שהפכו ליעד לחיסול כחלק מסכסוך בלתי-נגמר.
קרוב משפחתו של איאל אמר: "מדובר באדם ישר ולא עבריין. הוא היה בעבודה וניסו לחסל אותו. לצערי יורים אצלנו גם באנשים חפים מפשע ורוצחים אותם. אני לא יודע מה עוד מחכה לנו".
הרצח באמצע הכביש בחיפה
(צילום: עמאר אסדי)

אירוע ירי אחר שהתרחש אתמול ביפיע כמעט גבה את חייהם של שלושה בני אדם. בתיעוד בפתח הכתבה ניתן לראות רעול פנים יורה באקדח לעבר שלושה גברים, שבתגובה נמלטים ומסתתרים מאחורי מכוניות. הם נפצעו באורח בינוני וקל. שוטרים שהגיעו לזירה פתחו בחקירה, אך טרם דווח על מעצרים.
ניסיון החיסול הזה מתרחש בזמן שבזיכרון של תושבי יפיע עדיין מהדהד הטבח במכון לשטיפת מכוניות, שאירע ביוני האחרון ובו נרצחו חמישה אנשים. "לא ייאמן שהעבריינים עדיין יורים ללא הפסקה", סיפר תושב יפיע שהאמין שאחרי אותו טבח המשטרה תטפל ביד קשה בפורעים. "המשטרה פשוט איבדה שליטה, ואנחנו בינתיים חיים בסכנה. ארגוני הפשיעה כאן הפכו לממשלה בפני עצמה, הם עושים מה שבא להם. לראש הממשלה נתניהו ולשרים שלו אין שליטה בכלום".