אימה בגן השעשועים. "החזיר הסתער על התיק"
(צילום: עלמה טל)

תושבי חיפה התרגלו בשנים האחרונות לנוכחותם של חזירי הבר בנוף העירוני. בחלק מהפעמים, המפגש עם חיות הפרא הסתיים בקרבה מסוכנת לעוברי אורח, בבהלה ואף בחבלות קשות. הילה מורג, תלמידת כיתה ה' בת 11, נקלעה למפגש מבהיל שכזה עת ששיחקה עם שתי חברותיה עלמה טל וסופי בראבו בגן משחקים בשכונת כרמליה בעיר. צפו בתיעוד החזיר שצילמה הילה בראש הכתבה.
"הבת שלי הייתה אתמול במסיבת פורים בבית הספר וקיבלה משלוח מנות שהיה לה בתוך התיק", מספרת האם אפרת מורג, "היום בבוקר היא נפגשה עם שלוש חברות והן הלכו לשחק בגן החבלים בכרמליה. פתאום הן ראו חזיר ענק מתקרב, שכנראה הריח שיש לה אוכל בתיק. הוא התחיל לרוץ לעברה, ושתיים מהחברות שלה ממש נבהלו ורצו. הילה זרקה את התיק שלה, כנראה מהפחד. בדיעבד התברר שזה היה המעשה הנכון, כי החזיר הלך ישר לתיק". לדברי האם, חזיר הבר קרע את התיק, אכל את משלוח המנות, בגדים, מברשת שיניים ואף שטר שהיה בתיק.
2 צפייה בגלריה
הילה מורג
הילה מורג
הילה מורג, בת ה-11 שהותקפה היום. "לזרוק את התיק היה המעשה הנכון"
2 צפייה בגלריה
התיק הקרוע
התיק הקרוע
התיק הקרוע. "כבר לא קוריוז. זו סכנת נפשות"
"הילדה התקשרה אליי בהיסטריה וסיפרה לי שהחזיר אכל לה את כל הדברים. היא אמרה: 'אמא אמא, אל תשאלי, חזיר רץ אחרינו והתיק, הוא אוכל את התיק, הוא אוכל לי את כל התיק, הלך התיק'. אמרתי לה לברוח משם. הייתי בנסיעה, ופתאום את מקבלת כזאת הודעה. זה מלחיץ. הגעתי ומצאתי את הילדות מבוהלות. פקחי העירייה הגיעו אבל לא היה להם מה לעשות. הבת שלי אמרה לי: 'אמא, אני בטראומה'. הוצאתי את התיק שלה מתוך השיחים. הוא היה קרוע וזרקתי אותו לפח".
"כולנו חיים בסיוט", מוסיפה האם, "יש פעמים שאי אפשר ללכת ברחוב. אתה מפחד לשלוח את הילדים לבד ברחובות. גם אני מפחדת ללכת ברחוב, בטח לא בשעות אחר הצהריים והערב. חזירי הבר כבר לא מפחדים. הם אוכלים את הכל. אין לי ספק שאם הבת שלי לא הייתה זורקת את התיק שלה, החזיר היה תוקף אותה וחוטף לה את התיק מהיד כי הוא רצה את האוכל שהיה בתיק. חזירי הבר בחיפה זה כבר לא קוריוז. זה סכנת נפשות".
מעיריית חיפה נמסר: "העיריה פועלת להרחקת חזירי הבר מכלל שכונות העיר ובפרט בקרבת בתי הספר. במהלך הימים האחרונים נעשות פעולות משמעותיות להרחקת הפרטים הסוררים במסלול ההליכה המדובר. חשוב לציין כי בבית ספר הרצל מתקיימת האכלה לא מבוקרת של שכנים, הגורמת למשיכת חזירי הבר אל עוברי אורח ולרכישת דפוסי התנהגות של התקרבות ולקיחת מזון".