2 צפייה בגלריה
ניקולאי ריבלצ'נקו והרכב הפוגע
ניקולאי ריבלצ'נקו והרכב הפוגע
ניקולאי ריבלצ'נקו ורכבו של החשוד
(צילום: דוברות המשטרה, באדיבות המשפחה)
ארבעה ימים לאחר תאונת הפגע וברח הקטלנית בחיפה, נעצר חשוד: המשטרה עצרה היום (שבת) תושב דליית אל כרמל בן 72, בחשד שדרס את ניקולאי ריבלצ'נקו ברחוב יעקב דורי בעיר, ונמלט מהמקום. ריבלצנ'קו נפצע קל עד בינוני, ומת מפצעיו כמה שעות לאחר מכן בבית החולים רמב"ם בחיפה.
בוחני התנועה של משטרת ישראל פתחו בחקירת נסיבות התאונה ומצאו כי ריבלצ'נקו נפגע ככל הנראה מרכב שעזב את המקום. לאחר פעולות חקירה שכללו פענוח מצלמות אבטחה וביצוע מחקרי תקשורת נעצר היום החשוד בתאונת הפגע וברח, והובא לחקירה.
2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הפגע וברח בה נהרג ניקולאי ריבלצ'נקו בן ה84
זירת תאונת הפגע וברח בה נהרג ניקולאי ריבלצ'נקו בן ה84
זירת התאונה בחיפה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
לנהג עבר הכולל עבירות תעבורה קודמות. רכבו נתפס והועבר להמשך מיצוי ראיות במעבדת הזיהוי הפלילי של המשטרה. מחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד בבית משפט השלום בחיפה.
אולג גרינברג, בנו של ההרוג, הגיב על מעצרו של החשוד: "אנחנו מברכים את המשטרה שהצליחה לעצור את הנהג שפגע באבא שלי וממש רצח אותו. במקום לעזור לו כאשר היה פצוע על הכביש, הנהג בחר לברוח ולהשאיר את אבא שלי מאחור. יש בנו כעס גדול, הייתי רוצה שהנהג הזה יישפט וייגזר עליו עונש המאסר המקסימלי על התאונה עצמה ועל הבריחה שלו".
ריבלצ'נקו, שעלה מקישיניב, מולדובה, לפני 25 שנים, התאלמן מאשתו לינה (80) לפני ארבע שנים. הוא הותיר אחריו בן ובת, ושלושה נכדים.
"אבא היה אדם שתפקד", סיפר אולג מוקדם יותר השבוע. "הוא אמנם נעזר במקל, אבל הלך לשוק, וגם אתמול אחר הצהריים הוא נסע באוטובוס לבקר חבר וחזר בערב הביתה. הוא ירד בתחנה שנמצאת ממש מול הבית שלו, החל לחצות את הכביש ונפגע. הנהג או הנהגת לא עצרו לעזור לו והשאירו אותו פצוע ומדמם על הכביש. זה בלתי מתקבל על הדעת".