2 צפייה בגלריה
מרדכי ציבין ואחמד סעיד אלמזרועי
מרדכי ציבין ואחמד סעיד אלמזרועי
מייצג גם ערבים ישראלים במדינותמ שונות. עו"ד ציבין ועמיתו באיחוד האמירויות
עורך הדין מרדכי ציבין, שעוסק בעניינים משפטיים בינלאומיים ומייצג גם ערבים ישראלים במדינות אויב, נפגש בשנים האחרונות עם בכירים לובים, בהם סגן ראש ממשלת לוב ובנו של הגנרל חליפה חפתר, שליט בנגאזי, שעמם נפגש בירדן. הפגישות התקיימו בכמה מדינות ערביות תחת מעטה של חשאיות, בין היתר גם במצרים ובדובאי, בידיעת גורמים ישראלים בכירים, אך נשמרו בסוד.
הבכירים הלובים הסבירו לציבין שהם מעדיפים, מסיבות פרקטיות ואחרות, קשר דווקא עם עו"ד יהודי-ישראלי, וביקשו מציבין לטפל בעניין בינלאומי רגיש, אשר היה עלול להזיק למעמדם של הלובים בעולם, וכן לשמש כאיש קשר לאיחוד האירופי ולמועצת אירופה. ציבין אמר כי בשיחות רבות שהיו לו עם בכירים לובים, הוא נוכח לדעת כי הם דווקא אוהבי ישראל, שונאים את האיסלאמיסטים הקיצונים, ואף זוכרים ו"מתגעגעים" לשכניהם מהקהילה היהודית, שעימם היו ביחסים טובים.
2 צפייה בגלריה
שר החוץ אלי כהן פגישה עם שר החוץ של יוון יורגוס יראפטריטיס באתונה
שר החוץ אלי כהן פגישה עם שר החוץ של יוון יורגוס יראפטריטיס באתונה
שר החוץ כהן ושרת החוץ הלובית אל-מנקוש, שהודחה לאחר פגישתם
(צילום: AP Photo/Thanassis Stavrakis)
תיעוד מההפגנות שפרצו בלוב

ציבין אמר: "מדובר באנשי העולם הגדול, לא בדתיים קיצונים, ובניגוד לדעה הרווחת, הם אנשי תרבות העולם הגדול. הם מדגישים כי ישראל היא המדינה המועדפת עליהם לקבלת עזרה בתחומים שונים. מאמינים ב'מוח היהודי' האגדי, ומזכירים בנוסטלגיה כי יהודי לוב פיתחו את המסחר במדינה".
חשיפת ביקוריו של ציבין מגיעים לאחר התגובות הקשות בלוב לפגישתה של שרת החוץ הלובית נג'לאא אל-מנקוש עם שר החוץ אלי כהן. אל-מנקוש הודחה מתפקידה לאחר חשיפת הפגישה, והיא נאלצה להימלט לטורקיה. במקביל, בלוב פרצו הפגנות ספונטניות שבהן נשרפו דגלי ישראל, וברשתות החברתיות הייתה הסתה קשה נגד השרה - שבין היתר כונתה "בוגדת" ו"עבריינית".