הלוויתו של ח"כ לשעבר אילן גילאון
(צילום: אבי חי)

6 צפייה בגלריה
אילן גילאון
אילן גילאון
אילן גילאון
(צילום: יואב דודקביץ)
חבר הכנסת לשעבר מטעם מרצ, אילן גילאון, שהלך לעולמו בגיל 65 הובא היום (שלישי) למנוחות בבית העלמין "מנוחה נכונה" בכפר סבא. מאות בני אדם הגיעו ללוותו בדרכו האחרונה, בהם חניכי תנועות נוער, נציגים של ארגוני נכים ועוד. לאחר מותו נשמעו הספדים מחמיאים במיוחד על האיש שהיה, מכל קצוות הקשת הפוליטית - ולהלוויתו הגיעו בהתאם פוליטקאים המזוהים עם שלל מפלגות ממרצ ועד הבית היהודי. ynet העביר בשידור חי את הלווייתו של גילאון.
6 צפייה בגלריה
הלוויתו של אילן גילאון
הלוויתו של אילן גילאון
"הלכת מאיתנו צעיר, אוהב אותך מאוד". יו"ר מרצ, השר הורוביץ
(צילום: שאול גולן)
6 צפייה בגלריה
הלוויתו של אילן גילאון
הלוויתו של אילן גילאון
חברי כנסת ושרים בעבר ובהווה בהלוויית גילאון
(צילום: שאול גולן)
6 צפייה בגלריה
הלוויתו של אילן גילאון
הלוויתו של אילן גילאון
יו"ר הכנסת והשרה מיכאלי. "בשבילי הוא היה מצפן"
(צילום: שאול גולן)
בין היתר הגיעו השרות מרב מיכאלי ותמר זנדברג, השרים ניצן הורוביץ ועיסאווי פריג' וסגן השרה יאיר גולן ממרצ וכן השרים אלעזר שטרן ונחמן שי. בנוסף הגיעו יו"ר הכנסת מיקי לוי, חברי הכנסת יולי אדלשטיין וגדי יברקן מהליכוד, איתן גינזבורג מכחול לבן, קארין אלהרר מיש עתיד, מוסי רז ומיכל רוזין ממרצ, חברי הכנסת לשעבר שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) ומיקי רוזנטל (העבודה) וגם יושבת ראש מרצ לשעבר זהבה גלאון.
אלמנתו, יהודית גילאון, ספדה לו: "ידענו אש, ידענו רעם של אהבה בת 50. אמרת תמיד שאתה צריך ללכת ראשון כשכל אהוביך לרשותך. הסערות בינינו קצפו, ואתה הבאת שלום ופיוס. גם עכשיו בא לי לריב איתך שהזנחת את בריאותך כדי להציל את האנושות". היא הוסיפה: "אני לא יכולה לריב איתך, נשארתי לבד לפייס את עצמי".
השניים, כך מספרת יהודית, הכירו על ספסל הלימודים. "היית בעיני פרחח, ואני בעיניך חנונית. אני ואתה אוהבים עד עולם. שועטים קדימה בתשוקה בוערת, היית רומנטיקן חסר תקנה. כתבת לי שירים, חלקנו מחשבות וסודות. אני נפרדת ממך עכשיו".
6 צפייה בגלריה
הלוויתו של אילן גילאון
הלוויתו של אילן גילאון
ההלוויה בכפר סבא
(צילום: שאול גולן)
6 צפייה בגלריה
הלוויתו של אילן גילאון
הלוויתו של אילן גילאון
(צילום: שאול גולן)
בנו עמרי סיפר כי היה מופתע לראות עד כמה אביו היה אהוב על כולם. "אני נפעם מכמה שאנשים אוהבים אותך. אמרו לי 'זה האבא השני שלי', 'האב האמיתי שלי', וזו זכות אדירה שתמיד היה לנו מספיק אבא בשבילנו ועדיין נתת בלי סוף. הייתי גאה בך מאוד אבא. הייתי מאוד גאה בך אבא. אתה לא הולך לשום מקום אתה נשאר איתנו, אנחנו לא נשכח אותך לעולם".
בתו ענבר מיררה בבכי תוך כדי הספדה. היא אמרה כי "הסוף היה כואב מאוד, איך אמשיך בעולם שאתה לא חלק ממנו אבא. החור בלב עצום כל כך. נגעת בכל כך הרבה מקומות בהרבה אנשים. זכיתי באבא עם כוחות של גיבור על. הלב שלי שבור מרוסק ואני כבר מתגעגעת אלייך אבא".
גילאון כיהן כחבר כנסת מטעם מרצ במשך כ-15 שנים בכנסות שונות ועיקר פעילותו בכנסת התמקדה בנושאי רווחה, זכויות נכים וחקלאות. יו"ר עמותת נגישות ישראל סיפר כמה השפיע גילאון על חייהם של אזרחים עם מוגבלויות. "השפעת על החיים של מיליון וחצי אנשים עם מוגבלות. האזרחים במדינה לא מודעים כמה ח"כים משקעים על כל תקנה וחוק, ואתה השקעת ללא גבולות", אמר. לדבריו, "בזכותך מתאפשר לנו לחיות יותר טוב ולהשתלב בחברה בישראל".
גם יו"ר מרצ ושר הבריאות ניצן הורוביץ ספד לגילאון: "החיים הפוליטיים קשים. מבוססים על עימותים, קשה לחיות ככה וזה גובה מחיר לא פשוט. אילן ידע איך להכניס בתוך המאמץ המפרך הזה אהבה וחום. זה מה שייחד אותו בנוף הפוליטי ציבורי. אילן לא היה רק נחמד, הוא ידע להיאבק, לעשות מלחמות, לעמוד על שלו ולהתעמת בצורה חריפה".
הוא המשיך: "אילן היה שמאלני בריבוע והאיש הכי פחות מריר וחמוץ. הוא היה לארג', והלשכה שלו הייתה מוקד עלייה לרגל. אילן קרא לעצמו 'משרת ציבור'. אחי היקר, הלכת מאיתנו צעיר, מה זה 65? עשית כל כך הרבה טוב לאנשים. אתה צדיק אמיתי, אני אוהב אותך מאוד".
יושבת ראש העבודה ושרת התחבורה מרב מיכאלי ספדה לו: "בשבילי הוא היה מצפן. הייתי מסתכלת על אילן והוא היה חד ומדויק. כשנפגש עם רוע אילן היה שואג, בכל הכוח שואג. אילן היה צינור לכוח - זה היה מדהים לראות שהוא לא התמכר לשנייה למשעי שנקרא כוח - לקח ונתן כוח לאחרים. אילן ב-2017 הוציא מתווה להגדלת קצבאות הנכות - ואנו נעמוד על זה כצוואה".
פורסם לראשונה: 11:27, 03.05.22