1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
כתב אישום, שהוגש אתמול (חמישי) לבית המשפט המחוזי בלוד, מגולל מקרה של אלימות קשה כלפי אישה ערבייה מרמלה שנחטפה ממגרש החניה ליד דירתה באשקלון, הובאה לבית הוריה ושם הוכתה קשות על ידי אחיה, עד שנזקקה לטיפול בבית חולים. התקיפה החמורה אירעה לנוכח העובדה שהקורבן "העזה" לכאורה להתגרש מבעלה ועברה לגור בעיר אחרת.
לפי כתב האישום, האח היכה את האישה בדרישה שתחזור לגור בבית הוריה לנגד עיני אביה ובידיעת אמה. במקביל להגשת כתב האישום, הפרקליטות הגישה בקשה להעיד את הצעירה עדות מוקדמת בבית המשפט, מהר ככול האפשר, עוד בטרם ייפתח המשפט, מחשש שיופעלו עליה לחץ, איומים ואמצעי הפחדה כדי למנוע את עדותה.
בתיק הראיות צילומים של מערכת המצלמות המתוחכמת של המשטרה המותקנת בכבישים‚ "עין הנץ", שמתעדים את הנסיעה לאשקלון ובחזרה. לפי כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד גבי פאר מפרקליטות מחוז מרכז, הצעירה התגרשה מבעלה לפני כשנה, ולאחר מכן עברה להתגורר לבד בעיר אשקלון. שלושה חודשים אחר כך אחיה החליט לחטוף אותה בחזרה לרמלה.
האח, קרוב משפחה שלו ועוד צעיר שטרם נעצר, ארבו ביולי לצעירה ליד המכונית שלה, סמוך לביתה באשקלון. לאחר שנכנסה לרכב וביקשה לצאת מהחניה, הם חסמו את דרכה, פתחו את דלת המכונית, תפסו אותה בחוזקה וגררו אותה בכוח למכונית שלהם. שם הם השכיבו אותה על הספסל האחורי ומנעו ממנה בכוח להתרומם, כאשר אחיה שם יד על צווארה וחנק אותה לסירוגין. בשלב מסוים, כשהאח חשש שאחותו מתקשרת לעזרה, הוא לקח ממנה את הטלפון וזרק אותו מהחלון.

"יש לך חמש דקות"

כשהצעירה הגיעה בלית הוריה, היא הוכנסה על-ידי אחיה לחדר השינה של אביה. האב ביקש ממנה הסברים למעבר שלה לאשקלון, ומשלא ענתה לו - אחיה איים עליה: "יש לך חמש דקות. אם את לא עונה בכבוד לאבא, את תראי".
לאחר שגם איומי האח לא גרמו לצעירה להתנצל על המעבר לאשקלון, נכנסה לחדר השינה גם אמה שביקשה ממנה הסברים למעבר לעיר הדרומית. הצעירה פנתה בתחינה לאמא שלה: "אם את אוהבת אותי תעזרי לי לצאת מפה", אבל זה לא עזר לה.
בהמשך, אחיה של המתלוננת חזר לחדר השינה ואמר לה: "את צריכה לומר תודה שאת בחיים", ומיד אחר כך החל לתקוף אותה באלימות. הוא בעט בה עם הרגל בחזה, העיף אותה על הקיר, משך בשערותיה בחוזקה והפיל אותה על הרצפה. האח קפץ עם רגליו על ידה הימנית ושוב בעט בה בבטן ובגב. הכול בעוד אחותו שוכבת חסרת אונים על הרצפה, בוכה ומתחננת על חייה ואומרת לו: "אל תהרוג אותי, אני לא אדבר, אני אשתוק".
הצעירה פונתה עם חבלות בכל גופה ויד שבורה לבית החולים, שם הייתה מאושפזת במשך שבועיים. במהלך שהותה בבית החולים, אזרה המותקפת אומץ וחשפה בפני הצוות הרפואי מי הכה אותה.
הפרקליטות מייחסת לאח עבירות של חבלה בנסיבות מחמירות, איומים וחטיפה, ולקרוב משפחתו עבירת חטיפה. המשטרה חיפשה אחר האח וקרוב משפחתו במשך חודשיים עד שהם אותרו באחרונה. המעורב השלישי, שנהג ברכב החטיפה, נעצר בתחילה אולם בית המשפט שחרר אותו וכעת המשטרה מחפשת אחריו שוב.
בבקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים נאמר כי "נסיבות ביצוע העבירות, תעוזת חטיפתה של הצעירה בעיבורה של עיר בלא מפריע וללא כל חשש והאלימות החמורה שננקטה נגד הצעירה יש בהן כדי ללמד על מסוכנותם הרבה של הנאשמים ועל היעדר מורא מפני החוק".
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית.