חבלני משטרה בבית הספר בלוד, הבוקר
(צילום: דוברות המשטרה)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סייר היום (ב') בעיר לוד, על רקע אירועי הירי הקשים שאירעו בה בימים האחרונים ושגבו את חייו של אחד מתושביה, ואף שהבטיח לפעול ביתר שאת נגד הפשיעה המשתוללת במגזר הערבי הדגיש כי למאבק הזה יידרש זמן עד שיישא פירות. בן גביר טען גם כי מדובר בהוכחה נוספת לצורך בהקמת המשמר הלאומי שהוא מקדם. זמן קצר לאחר הביקור דיווחה המשטרה על אירוע חריג נוסף בלוד, שבמסגרתו אותרה "קופסת עוגיות" עם רימונים ומחסניות בחצר של בית ספר לחינוך מיוחד.
"הגעתי לכאן קודם כל כדי לתמוך, לחזק, וכששר מגיע לכאן זו אמירה ומעבר לאמירה – אנחנו עובדים קשה", אמר בן גביר, שלושה ימים אחרי הירי שממנו נרצח מחוץ לביתו בעיר חמזה אבו גאנם בן ה-26 – ירי שהתרחש כשמונה שעות לאחר ששבעה בני אדם נורו בעיר, בהם ילד בן 8 שנפצע קשה. האלימות במגזר הערבי מתחוללת כמובן לא רק בלוד, ומאז יום שישי נרצחו חמישה בני אדם במגזר, מה שהעלה את מניין הקורבנות ל-51 מתחילת השנה.
5 צפייה בגלריה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בסיור ברמלה-לוד
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בסיור ברמלה-לוד
בן גביר בלוד. "דברים לא ייפתרו ביום"
(צילום: יריב כץ)
5 צפייה בגלריה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בסיור ברמלה-לוד
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בסיור ברמלה-לוד
(צילום: יריב כץ)
בן גביר שמבטיח כבר זמן רב להילחם בפשיעה במגזר הערבי, הדגיש כאמור כי יידרש זמן שמאמציו יצליחו, וטען כי העלאת התקציב שעליה הוא מתעקש תאפשר להוסיף אלפי תקנים למשטרה וגם להעלות את שכר השוטרים, אף שכבר הובהר שהסכום שבו הוא נוקב – תוספת של 9 מיליארד שקלים – לא תגיע בחלקה הגדול לשוטרים.
הוא הוסיף כי שלושת החודשים שבהם הוא מכהן כשר לביטחון לאומי "רק מוכיחים כמה חשוב משמר לאומי, כמה צריך משמר לאומי". לדבריו, "השמיכה של המשטרה קצרה, אנחנו נוסיף שם שוטרים, אני אחזק את המשטרה, זה התפקיד הראשון שלי. אבל התפקיד הלא פחות חשוב זה להקים משמר לאומי ולפי התקציב שיעבור בעזרת השם בחודשים הקרובים זה יכול לקרום עור וגידים".
5 צפייה בגלריה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בסיור ברמלה-לוד
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בסיור ברמלה-לוד
ראש העיר רביבו לצד בן גביר: "אתה עושה את המיטב, אבל אין משאבים"
(צילום: יריב כץ)
5 צפייה בגלריה
חמזה אבו גאנם והזירה שבה נורה למוות בלוד
חמזה אבו גאנם והזירה שבה נורה למוות בלוד
חמזה אבו גאנם שנרצח בלוד, וזירת הירי ביום שישי האחרון
(צילום: דוברות המשטרה)
הוא הוסיף, תוך שהוא פונה לראש העיר יאיר רביבו שעמו נפגש: "הפרויקט שלנו זה למגר את הטרור, למגר את הפשע, את משפחות הפשע, יש הרבה תקוות, הרבה רצונות, הרבה ציפיות. דברים לא נפתרים ביום אחד, אבל בחודשים הקרובים מגיע תקציב, נבנה משמר, נוסיף תקנים, אני מאמין שהמשטרה יכולה לבצע את זה, אני את הכוח נותן למשטרה – ואני מאמין בכוח של המשטרה וביכולות שלה".
במהלך הסיור פגש בן גביר גם את מפקד מרחב שפלה במשטרה תת-ניצב רונן אבניאלי, וביקר בשטח שבו אמורה להיבנות תחנת המשטרה החדשה של לוד. ראש העיר רביבו ציין במפגש עם בן גביר כי מתחילת השנה נרצחו בלוד שבעה בני אדם, לעומת שמונה בכל השנה שעברה. הוא שיבח את בן גביר וטען שהוא "עושה את המיטב", אבל מתח ביקורת על כך שאין משאבים למשטרה: "אצלנו בלוד חסרים 50 שוטרים", אמר.
"אני מאשים את מדינת ישראל, אין טיפול שורש", הוסיף רביבו וקרא להציב את ה"משילות" בראש סדר העדיפויות: "כמדינה חייבים לתת תמריצים לשוטרים כדי שירצו לעבוד בלוד. חשוב שהמשטרה תתכנן מבצע מאסיבי להיכנס בית-בית ותתפוס נשקים שמוסלקים בבתים ונשלפים על כל ריב מטופש – וילדים נרצחים". הוא קרא לשתף במאמצים הללו את השב"כ והיחידות המיוחדות של המשטרה ודרש גם ענישה קשה יותר, שתכלול אף מעצרים ארוכי טווח: "רק עכשיו הציגו לי גזר דין שבו בן אדם מודה בירי בנשק ומקבל תשעה חודשי עבודות שירות, זה ביזיון".
5 צפייה בגלריה
אמצעי הלחימה שנמצאו בבית הספר בלוד
אמצעי הלחימה שנמצאו בבית הספר בלוד
"קופסת העוגיות" עם הרימונים שהתגלתה בחצר בית ספר בעיר
זמן קצר לאחר מכן הודיעה כאמור המשטרה כי ב"פעילות מבצעית יזומה" אותרו אמצעי לחימה מוסלקים בתוך "קופסת עוגיות" בחצר של בית ספר בלוד. בקופסה השקופה נמצאו רימון אימונים, רימון הלם ומחסניות. חבלן משטרה הוזעק למקום כדי לטפל בפריטים המסוכנים. "מדובר בהישג מבצעי נוסף בתחום האמל"ח, בהתאם לאסטרטגיה התקפית של משטרת ישראל נגד מחוללי פשיעה בגזרת מחוז מרכז, במסגרתו הצליחו השוטרים לנטרל סיכון ממשי לציבור, בפרט בתוך מוסד חינוכי", מסרה המשטרה.
בית הספר המדובר הוא של החינוך המיוחד. אחד העובדים במוסד סיפר ל-ynet: "מישהו ראה קופסה שנראתה חשודה ורצה להרים אותה, אמרתי 'לא לגעת' ומיד הזמנתי משטרה. קראתי למנהלת והזמנו חבלן משטרה. ראיתי בקופסה שני רימונים לבנים חדשים ושלוש-ארבע מחסניות. מזל שהשטח הזה מלא עשבייה והילדים לא משחקים שם. כנראה שמישהו החביא שם משהו, ייתכן גם שעשו לו חיפוש בבית והוא זרק את זה".