בחלקה הצבאית בבית העלמין בנהריה הובא הבוקר (שישי) למנוחות תושב העיר סמל אלכסנדר (סשה) יקימינסקי (19), שנהרג השבוע בפיגוע דקירה בקניון חוצות בכרמיאל. איליה (11), אחיו הקטן של אלכסנדר, מירר בבכי והצטרף להורים אולגה וניקולאי שהניחו זר על חלקת הקבר הטרייה. "עכשיו אתה גיבור. אני לא רוצה אותך גיבור, רוצה אותך לידי בבית כשאתה עוזר לי תמיד", ספדה האם אולגה.
הלווייתו של אלכנסדר (סשה) יקימינסקי
(צילום: גיל נחשותן)

אלפי בני אדם, רבים מהם תושבי נהריה, ליוו את אלכסנדר בדרכו האחרונה. בהלוויה נכחו גם שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי וראש העיר נהריה רונן מרלי. "אלכסנדר, אנחנו עומדים כאן וכואבים את נפילתך", ספד בשם צה"ל סגן-אלוף עומר בר-לב, מפקד גדוד 71 שבו שירת החייל. "המערכה שהחלה בדרום עודדה את אויבינו גם בצפון, והגדוד קלט אותך. חבריך מספרים שהיית נכון לכל משימה, עם חיוך ורצון לתרום".
המג"ד הוסיף: "בשבועיים האחרונים סייעת לפלוגת נחשול. גם ברגעיך האחרונים חתרת למגע מול האויב. כולנו בגדוד מאמצים את משפחתך אלינו בכאבם הכבד מנשוא, אתם חלק בלתי נפרד מאיתנו. תודה לך אלכסנדר על האדם שהיית, לעד תישאר חלק בלתי נפרד מאיתנו".
3 צפייה בגלריה
 הלוייתו של אלכנסדר (סשה) יקימינסקי
 הלוייתו של אלכנסדר (סשה) יקימינסקי
ההורים אולגה וניקולאי והאח איליה בהלוויה
(צילום: גיל נחשותן )
3 צפייה בגלריה
 הלוייתו של אלכנסדר (סשה) יקימינסקי
 הלוייתו של אלכנסדר (סשה) יקימינסקי
ארונו של אלכסנדר
(צילום: גיל נחשותן )
האם השכולה אולגה אמרה בהלוויה: "אין מילים לתאר את הכאב הגדול של המלחמה. כולם אהבו את אלכסנדר. המורים, המחנכים, תמיד הבן שלי היה מקובל. כשהתגייסת פרצה המלחמה, היית במשבר, לקחת את עצמך בידיים והמשכת את הדרך. אמרת לי 'אולי אחרי הצבא אמשיך לשירות קבע', ואז הבנתי שלא רע לך והמשכת. הרגשנו אותך בבית, אחיך ואבא שלך מתגעגעים אליך מאוד, אתה חסר לנו".
האב ניקולאי מירר בבכי ובמהלך ההלוויה החזיק ממושכות את ידו של הבן הקטן איליה שהתקשה כאמור גם הוא לעצור את הדמעות מול קברו של אחיו הנערץ. אילן, חברו הטוב של אלכסנדר, אמר: "עברתי לנהריה בכיתה י' וסשה תמיד היה חבר טוב שלי. מהר מאוד התחברנו לעצות של סשה, להומור שלו, הוא תמיד התנדב לסייע לשמור על הציוד במגמה. הוא תמיד האמין בי, יהיה זכרך ברוך חבר יקר".
3 צפייה בגלריה
סמל אלכסנדר יקימינסקי ז"ל עם אחיו איליה בן ה-11
סמל אלכסנדר יקימינסקי ז"ל עם אחיו איליה בן ה-11
אלכסנדר עם אחיו הקטן איליה
(באדיבות המשפחה)
תיעוד הפיגוע בקניון חוצות שבכרמיאל

ליאת, המחנכת של אלכסנדר, ספדה: "אלכס הגיע אלינו בכיתה י'. לא הרבתה לדבר, היית צנוע, תלמידים כיבדו אותך, היית אהוד על כולם. עם הזמן נפתחת כמו פרח יפה, סיפרת לנו על הכאב של המלחמה באוקראינה. עשית קורס קדם-צבאי נהיגה, הגשמת משימות. אתה גיבור שלנו, הצלחת להתעשת ולהגיב בירי. אתה גיבור ישראל, לנצח תישאר בליבנו".
המחבל ג'ואד רביע (20) מהיישוב נחף תועד דוקר את אלכסנדר ואת חברו סמל נתן שמעון אבני שנפצע קשה בפיגוע בקניון בכרמיאל. חלפו חמש שניות בלבד מהרגע שרביע החל לדקור את החיילים עד שהשניים התעשתו ואחזו בנשקיהם. אלכסנדר הצליח לדרוך את הנשק, וחברו אבני ירה במחבל שוב ושוב עד שחיסל אותו.