גוטליב "שולחת" את נתניהו לנבצרות
(צילום: ערוץ כנסת)

חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד מטרילה שוב את ראש הממשלה ויו"ר מפלגתה בנימין נתניהו, והציעה בתוכנית "שחור לבן" בערוץ כנסת כי נתניהו יעביר את שרביט הניהול לסגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין, אך מדבריה לא ניתן היה להבין אם מדובר רק בענייני המהפכה המשפטית או נבצרות לכל דבר. צפו בקטע מהריאיון בנגן הווידאו שבפתח הכתבה.
"נתניהו לא יכול לגעת במערכת המשפט - הוא מנוגד עניינים אינהרנטית, מובנה, ברמה האישית שלו", אמר ח"כ גוטליב בריאיון. "מספיק שעורך הדין שלו אמר לו שאם הוא יקדם את הרפורמה, הוא יפסיק לייצג אותו. צריך להעביר את השרביט ליריב לוין".
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וטלי גוטליב
בנימין נתניהו וטלי גוטליב
"הוא מנוגד עניינית ברמה האישית שלו. לא יכול לגעת במערכת המשפט"
(צילום: אלכס קולומויסקי, EPA)
ח"כ גוטליב ידועה כחברת כנסת שאינה חוששת להתבטא בכל עניין ללא מחסומים או צנזורה. היא טוענת כי היא מעריצה את נתניהו, אבל במקביל תוקפת אותו בחריפות בעיקר על הסתייגותו מהמהפכה המשפטית של לוין. היחסים בין נתניהו לגוטליב עלו על שרטון לאחר שהיא סירבה להסיר את מועמדותה בבחירות לוועדה לבחירת שופטים ובכך גרמה בעקיפין לבחירתה של נציגת האופוזיציה, ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד.
יו"ר הקואליציה אופיר כץ הודיע בזמנו על העונשים שהטיל הליכוד על ח"כ טלי גוטליב בעקבות סירובה לפרוש מהמרוץ לוועדה לבחירת שופטים, ולאחר מכן תקפה אותו גוטליב בחריפות - מבלי שהיא מזכירה את נתניהו. אבל העונש של גוטליב תואם עם נתניהו, וזכה גם לגיבוי מצמרת רשימת הליכוד.
לפי החלטת הליכוד שהתקבלה אז, הוחלט כי גוטליב לא תכהן יותר כחברה בוועדות הכנסת השונות; לא תוכל להעלות הצעות חוק; ולא תוכל לדבר בשם סיעת הליכוד במליאת הכנסת. גוטליב אף הגדילה לעשות ואיימה לעתור לבג"ץ נגד הסנקציות שהוטלו עליה, בין היתר תוך שהשתמשה בעילת הסבירות, שכידוע בוטלה בכנסת בשבוע שעבר.
"חובתי וזכותי לעבודה פרלמנטרית בכנסת. הציבור משלם לי בדיוק על זה. סתימת פי בסנקציות דרקוניות ובלתי-מבוקרות היא נפסדת ובלתי-חוקית", כתבה גוטליב בציוץ בטוויטר. "לאחר בירור בדבר אי-סבירות ואי-חוקיות ההחלטה בענייני, בכוונתי להגיש ליועמ"ש הכנסת התראה לפני פנייה לבג"ץ. הכנסת היא לא המערב הפרוע".