דבריה של מרגלית מגידיש מחוץ לבית המשפחה

אל בית משפחת מגידיש בקריית גת המשיכו להגיע גם הבוקר (שלישי) מכרים וקרובים של טוראי אורי מגידיש שחולצה בשלום על-ידי כוחות הביטחון במבצע דרמטי משבי מחבלי חמאס בעזה. "אורי שלנו חזרה הביתה, עכשיו התפילות עם שאר החטופים והנעדרים וליבנו עם כל המשפחות", אמרה האם מרגלית מחוץ לבית המשפחה.
צה"ל ושב"כ התירו אמש לפרסם כי טוראי מגידיש חולצה מחוטפיה בפעולה קרקעית של כוחות הביטחון בעומק הרצועה, לאחר שנחטפה על-ידי ארגון הטרור ב-7 באוקטובר. מצבה הרפואי של החיילת שמשרתת כתצפיתנית הוגדה לאחר חילוצה טוב. המבצע נוהל מודיעינית ואופרטיבית על-ידי שב"כ, בהובלת לוחמי הארגון, וכלל חילופי אש עם המחבלים ששמרו על החיילת. כמה חמושי חמאס נפגעו. גם לוחמי הימ"מ היו מעורבים בחילוץ.
חגיגות בקריית גת מחוץ לבית של החיילת שחולצה מעזה
(צילום: תומר שונם, שמוליק דודפור)

4 צפייה בגלריה
אמא של אורי מגידיש מוסרת הצהרה
אמא של אורי מגידיש מוסרת הצהרה
האם מרגלית מגידיש
(צילום: Amir Levy/Getty Images)
הכותרת
יושב על הגדר: הדילמה של נסראללה
23:20
"עם ישראל היקר, אנחנו מודים לכולם על התפילות והתמיכה", אמרה הבוקר האם מרגלית. "תודה לך בורא עולם, אין עוד מלבדך. תודה לשב"כ, תודה לצה"ל ולכוחות הביטחון. תודה לכולם. עם ישראל הוא עם הנצח".
אילנית אשר, דודתה של החיילת, אמרה: "הכול בסדר, ברוך השם. אורי מאושרת, הכול טוב. תודה רבה לכולם, ואני מאחלת בעזרת השם לכל החטופים שיחזרו הביתה להורים שלהם ולמשפחות שלהם. תודה על הכול, תודה לחיילים, אין מילים".
4 צפייה בגלריה
אורי מגידיש ודודתה
אורי מגידיש ודודתה
טוראי מגידיש עם דודתה אילנית אשר
נמשכות החגיגות אחרי חילוצה של אורי מגידיש משבי חמאס
(צילום: תומר שונם הלוי)

דפנה, דודה נוספת של אורי, אמרה: "אנחנו יודעים בלב שהיא בבית שלה, עם ההורים שלה, עם אח שלה, זה הכי חשוב לנו. היא חיבקה אותי, נישקה אותי. זה האושר שלנו. היא גם מאושרת. תודה רבה לכם, עם ישראל חי".
חיים אוחנה, בן דוד של האם מרגלית, אמר: "קודם כל אנחנו מודים לבורא עולם על כל מה שעשה. אני מתחנן כל יום לבורא עולם לשחרר את כל החטופים שלנו. אני מבקש מכם – תאהבו אחד את השני, אין לנו מקום לביקורת. מהיום הראשון האמא בכתה וביקשה מאלוקים שאורי תחזור, ואמרנו יחד שאין כמו הקדוש ברוך הוא. המפגש איתה היה מאוד מרגש, אין אדם שלא מחה דמעה".
4 צפייה בגלריה
בית משפחת מגידיש בקרית גת
בית משפחת מגידיש בקרית גת
בית המשפחה לאחר היוודע החילוץ
(צילום: טל שחר)
בצבא נמנעים מלחשוף מידע על אודות דרך הפעולה שבה חולצה אורי כדי לא לפגוע בסיכוי לחלץ את יתר החטופים, אך גורמים ביטחוניים אמרו כי החילוץ היה כרוך בסיכונים, ונעשה תוך שיתוף פעולה יוצא דופן בין שב"כ לצה"ל, לצד תרומה של המוסד.
בצה"ל אומרים כי יימשך המאמץ הבלתי-פוסק, מודיעיני וצבאי, להשבת החטופים. הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר פגשו את החיילת. התחקור שלה הסתיים וייתכן שיימשך בעתיד.
4 צפייה בגלריה
 אורי מגידיש
 אורי מגידיש
טוראי אורי מגידיש ומשפחתה
( צילום: דוברות שב"כ)
בצבא הוסיפו עוד כוחות לתמרון ברצועה, חלקם בתנועה בליווי אש גדולה ואחרים נעצרו והוציאו פשיטות על יעדי חמאס. ההיגיון שעומד מאחורי המהלכים בתמרון הוא לא להישאב למלכודות ולהתקדם באופן ממוקד, ולכן מבנים חשודים רבים מותקפים.
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי ציין אמש בעקבות מבצע חילוצה של החיילת: "עשינו פעולה קרקעית, יותר מזה לא אפרט. ככל שאנחנו עושים את זה יותר, האויב נפגע יותר וכך יהיו לנו יותר הזדמנויות מבצעיות וזה מה שנכון לעשות. לגבי התחקור שלה, אורי עשתה את זה בצורה מדהימה, באופן מדהים של הבעה, זיכרון וכן הלאה. זה מידע שאנחנו צריכים להשתמש בו ונשתמש בו ככל שיידרש".
נכון להבוקר, ברצועת עזה נמצאים 240 חטופים. מאז תחילת המלחמה שחרר חמאס ביוזמתו ארבע חטופות: נורית קופר (80), יוכבד ליפשיץ (85), יהודית רענן (59) ונטלי רענן (18).