בערב כיפור: 2 כטב"מים חדרו למרכז מלבנון, פגיעה בדיור מוגן בהרצליה

דיור מוגן בהרצליה ספג פגיעה אמש (שישי), ערב יום הכיפורים, אחרי ששני כטב"מים חדרו לישראל מלבנון - ורק אחד מהם יורט. כמה בני אדם טופלו על ידי מד"א לאחר שנחבלו בדרכם למרחב מוגן, וכמו כן דווח על נפגעת חרדה. בנוסף, הפסקות חשמל נרשמו בכמה אזורים בהרצליה. צפו בתיעודים של הכטב"ם בשמי גוש דן ומזירת הפגיעה:
תיעוד: הכטב"ם בשמי המרכז
(צילום: יומי בוסי, שי נאג'י )

הדיור המוגן שנפגע בהרצליה

14 צפייה בגלריה
בית יוליאנה שנפגע מכטב"ם בהרצליה
בית יוליאנה שנפגע מכטב"ם בהרצליה
הפגיעה במבנה הדיור המוגן בהרצליה
אזעקות הופעלו בנוסף גם ברמת השרון, הוד השרון, כפר שמריהו וגבעת ח"ן, ובהמשך צה"ל עדכן כי "זוהו שני כלי טיס בלתי מאוישים שחצו משטח לבנון. כלי הטיס היו במעקב מרגע חציית הגבול. חיל האוויר יירט בהצלחה כלי טיס אחד. ישנה פגיעה בבניין בהרצליה, לא מוכרים כרגע נפגעים". עוד נמסר כי "האירוע מתוחקר והפרטים בבדיקה".

מטחים לגליל לאורך כל יום כיפור, ירי גם לחיפה, לקריות

חיזבאללה הקפיד גם לשגר רקטות ליישובי הגליל לאורך כמעט כל יום הכיפורים. בצהרי היום הירי התרחב גם לכרמל - ואזעקות נשמעו בשעה 13:07 בחיפה, נשר, עתלית ויישובים נוספים בחוף הכרמל וגם בקריות. צה"ל עדכן כי "חיל האוויר יירט בהצלחה שני שיגורים שחצו מלבנון". גם ב-15:17 נשמעו אזעקות בקריות ובעכו - לפי צה"ל בעקבות כ-35 שיגורים מלבנון. עוד קודם נשמעו אזעקות רבות בגליל המערבי ובאצבע הגליל, והבוקר גם בצפת, בגליל העליון ובגליל התחתון.
14 צפייה בגלריה
הנזק באזור צומת מכר בעקבות המטח לאזור עכו והקריות
הנזק באזור צומת מכר בעקבות המטח לאזור עכו והקריות
פגיעה בכלי רכב באזור מכר, באחד המטחים
14 צפייה בגלריה
נפילות רבות באזור משגב שבמרכז הגליל, דקות לפני כניסת הצום
נפילות רבות באזור משגב שבמרכז הגליל, דקות לפני כניסת הצום
נפילות רבות באזור משגב שבמרכז הגליל, דקות לפני כניסת הצום
(צילום: מולי כהן)
במטח לגליל העליון, מוקדם יותר בצהריים, זוהו לפי צה"ל כ-30 שיגורים. חלקם יורטו, אך גם זוהו נפילות במרחב. בצומת מכר בכביש 85, מזרחית לעכו, נפצעו שלושה בני אדם באורח קל מהדף של פיצוץ רקטה.
על החג המתוח בצפון בישרו שורה של מטחים בזה אחר זה, שכללו כ-120 רקטות ששוגרו לרחבי הגליל בשעה שלפני כניסת הצום. במהלך כיפור עצמו שוגרו יותר מ-320 רקטות, ויותר ממיליון איש מיהרו לממ"דים במהלך היום הקדוש.
אלו היישובים שבהם נשמעו אזעקות במהלך כיפור: צפת, ראש פינה, חצור הגלילית, הרצליה, רמת השרון, הוד השרון, עילבון, מראר, נשר, טירת כרמל, חיפה, קריית אתא, ג'דידה-מכר, עכו, כפר יאסיף, קריית מוצקין, קריית ביאליק, קריית ים, אשקלון, כפר שמריהו, גבעת חן, עמוקה, ביריה, כורזים, עמיעד, שלומי, ראש הנקרה, מרגליות, קריית שמונה, משגב עם, כפר גלעדי, ערב אל עראמשה, אדמית, גדות, שומרה, זרעית, הילה, מעיליא, גורנות, גורן, טפחות, מסד, קדיתא, אור הגנוז, דלתון, רג'ר, תלמי אלעזר, עין כרמל, בית אורן, נווה ים, בית צבי, מגדים, כפר הנוער ימין אורד, ניר עציון, גבעת וולפסון, עין הוד, החותרים, כפר גלים, עין המפרץ, כפר גלים, בוסתן הגליל, טל אל, יסעור, אחיהוד, שומרת, לוחמי הגטאות, נס עמים, רגבה, בוסתן הגליל, שניר, דן, שאר ישוב, תל חי, מעיין ברוך, בית הלל, הגושרים.

כטב"ם מסוריה, ירי מעזה לאשקלון

הירי ליישובי ישראל לא הגיע רק מלבנון. כטב"ם מסוריה התפוצץ אמש בשטח פתוח בצפון רמת הגולן, ואחר הצהריים שוגרו מרצועת עזה שתי רקטות. אזעקה נשמעה באשקלון והרקטות התפוצצו באזור, בשטח פתוח.

לוחם נפצע קשה בלבנון, בעולם זועמים על הפגיעה באנשי יוניפי"ל

צה"ל הודיע כי לוחם במילואים מגדוד 9203, חטיבת אלכסנדרוני (3), נפצע אתמול באורח קשה בקרב בדרום לבנון.
דובר צה"ל בערבית, אלוף-משנה אביחי אדרעי, קרא היום לתושבים ב-23 כפרים נוספים בדרום לבנון להתפנות מבתיהם. "פעילות חיזבאללה מאלצת את צה"ל לפעול נגדו. צה"ל לא מבקש לפגוע בכם, ולמען ביטחונכם עליכים לפנות את בתיכם באופן מיידי", קרא להם אדרעי. "כל מי שנמצא בקרבת אנשי חיזבאללה, מתקניו או נשקו - מעמיד את חייו בסכנה. עליכם לעבור מיד צפונית לנהר אל-אוואלי. כל תנועה לכיוון דרום מהווה סכנה לחייכם". ב-24 השעות האחרונות צה"ל בכפרים רבים בדרום לבנון, שם דווח על הרוגים ופצועים.
14 צפייה בגלריה
כוחות יוניפיל בדרום לבנון
כוחות יוניפיל בדרום לבנון
כוחות יוניפי"ל בדרום לבנון
(צילום: REUTERS/Thaier Al-Sudani)
צה"ל הודה אמש כי שני אנשי יוניפי"ל נפצעו מאש ישראלית בדרום לבנון, בזמן ש"הכוחות הגיבו לאיום". צרפת, איטליה וספרד הודיעו בהצהרה משותפת כי התקפות מסוג אלו הן "בלתי מוצדקות" וצריכות להיפסק באופן מיידי. "התקפות אלו מהוות הפרה חמורה של התחייבויותיה של ישראל על פי החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם ועל פי המשפט הבינלאומי ההומניטרי", מסרו. צרפת אף זימנה את השגריר הישראלי בפריז לשיחה בעקבות התקרית. גם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס לתקרית, ואמר כי הוא "קורא באופן מוחלט" לישראל לא לפגוע באנשי יוניפי"ל.
בתקרית נוספת בדרום לבנון, שני חיילים לבנונים נהרגו בתקיפה אווירית ליד מוצב צבאי בכפר כפרא שבמחוז בינת ג'בל.
בצה"ל הודיעו במהלך כיפור הכוחות חיסלו 50 מחבלים בהיתקלויות פנים אל פנים ובהכוונת תקיפות של חיל האוויר, והשמידו מהאוויר ובארטילריה יותר מ-200 מטרות טרור של חיזבאללה. הלוחמים איתרו במהלך הלחימה במרחב פירי מנהרות תת-קרקעיות, עשרות תשתיות שבהן אוחסנו אמצעי לחימה, משגרי רקטות, פצצות מרגמה וטילי נ"ט שכוונו לעבר יישובי הצפון והכוחות שפועלים במרחב. בנוסף, איתרו הכוחות ציוד לחימה, נשקים ותחמושת של מחבלי חיזבאללה.
חיל האוויר תקף גם בעומק ובדרום לבנון, והשמיד עשרות משגרי רקטות וטילי קרקע-קרקע, ממרביתם בוצעו שיגורים בסוף השבוע לעבר שטח הארץ. בנוסף, חיל האוויר תקף תשתית תת-קרקע שבה אוחסנו אמצעי לחימה של חיזבאללה בגבול סוריה-לבנון.

אוסטין דחק בגלנט: "לעבור מפעולות צבאיות בלבנון למסלול דיפלומטי"

על רקע דחיית ביקורו של שר הביטחון יואב גלנט בוושינגטון, בעקבות התנאים שהציב ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין דחק בגלנט בשיחתם ביום חמישי "לעבור מפעולות צבאיות בלבנון למסלול דיפלומטי בהקדם האפשרי, ולהבטיח את ביטחונם של כוחות יוניפי"ל במדינה".
14 צפייה בגלריה
יואב גלנט ושר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין
יואב גלנט ושר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין
אוסטין וגלנט
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
לפי הודעת הפנטגון, השניים גם דנו במצב ההומניטרי הקשה ברצועת עזה, ואוסטין קרא ״לנקוט צעדים דחופים כדי לטפל בו". אוסטין גם חזר על "תמיכתה הבלתי מעורערת של ארה״ב בזכותה של ישראל להגן על עצמה, ועל מחויבותה של וושינגטון להגיע להסדר דיפלומטי שיחזיר בבטחה אזרחים לבנונים וישראלים לבתיהם משני צדי הגבול".

ארה"ב מרחיבה את הסנקציות על תעשיית הנפט של איראן

לקראת התגובה הישראלית הצפויה למתקפה האיראנית, ועל רקע הניסיונות האמריקניים לשכנע את ישראל שלא לתקוף את מתקני הגרעין והנפט של טהרן - ארה"ב הטילה אמש סנקציות נוספות על תעשיית הנפט והפטרוכימיה של הרפובליקה האיסלאמית. "בעקבות המתקפה חסרת התקדים של איראן ב-1 באוקטובר נגד ישראל, ארה"ב הבהירה כי יהיו השלכות על טהרן בעקבות מעשיה", אמר מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. "לשם כך, אנו נוקטים צעדים כדי לשבש את זרימת ההכנסות שהמשטר האיראני משתמש בהן כדי לממן את תוכנית הגרעין שלו, לפתח טילים, לתמוך בנציגי טרור ולהנציח את הסכסוך ברחבי המזרח התיכון".
14 צפייה בגלריה
עלי חמינאי ג'ו ביידן
עלי חמינאי ג'ו ביידן
עלי חמינאי וג'ו ביידן
(צילום: AFP, רויטרס)
במסגרת הרחבת הסנקציות הקיימות, שבוצעה כאמור בעקבות מתקפת הטילים הבליסטיים על ישראל לפני כשבועיים, מחלקת המדינה האמריקנית הטילה עיצומים על שישה גופים שעוסקים בסחר בנפט איראני ועל שישה כלי שיט. במקביל, משרד האוצר האמריקני פרסם קביעה שתוביל להטלת סנקציות נגד כל אדם שפועל במגזרי הנפט או הפטרוכימיה של הכלכלה האיראנית. כמו כן, משרד האוצר הטיל סנקציות על 10 יישויות ו-17 ספינות בשל מעורבותן במשלוחים של מוצרי נפט ופטרוכימיים איראניים.

דיווח: "איראן לחוצה באופן קיצוני מהתגובה האפשרית של ישראל"

בצל ההיערכות לתגובה הישראלית הצפויה, גורמים המעורים בפרטים סיפרו לרשת CNN האמריקנית כי "הממשל האיראני לחוץ באופן קיצוני". לדבריהם, טהרן "מפעילה מאמצים דיפלומטיים דחופים מול מדינות במזרח התיכון, בניסיון לאמוד עד כמה ניתן 'להפחית' את היקף התגובה הישראלית".
14 צפייה בגלריה
שלט חוצות המציג תמונה של מתקפת טילים על ישראל
שלט חוצות המציג תמונה של מתקפת טילים על ישראל
"למחוק את ישראל". שלט חוצות בטהרן לאחר מתקפת הטילים
(צילום: AFP)
בנוסף, הגורמים ציינו כי לא רק שאיראן פועלת מול אותן מדינות כדי למתן את התגובה הישראלית - היא אף בוחנת אם מי מהן תוכל "לסייע בהגנתה" אם מאמצי המיתון ייכשלו. מפלס החרדה הגבוה באיראן, כך לפי הגורמים ששוחחו עם CNN, נובע מחוסר הוודאות בנוגע ליכולתה של ארה"ב לשכנע את ישראל שלא לתקוף מתקני גרעין ותשתיות אנרגיה במדינה. גורם המוסיף ללחץ בטהרן, הוא העובדה שהפרוקסי העוצמתי ביותר שלה, חיזבאללה, הוחלש משמעותית על ידי שורת מבצעים צבאיים של ישראל.

קצין נפצע קשה בדרום הרצועה, צה"ל קרא לתושבי העיר עזה להתפנות דרומה; "22 הרוגים בג'באליה"

צה"ל הודיע עם צאת הצום כי קצין לוחם מבית הספר להנדסה צבאית נפצע היום באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. משפחתו עודכנה.
דובר צה"ל בערבית, אלוף-משנה אביחי אדרעי, קרא מוקדם יותר היום לתושבים בשכונות בעיר עזה שבצפון הרצועה להתפנות מבתיהם דרומה. "מסר חשוב לתושבי עזה באזור D5, צה"ל פועל נגד ארגוני הטרור וימשיך לעשות זאת לאורך זמן. השטח המיועד, לרבות המקלטים המצויים בו, נחשב לאזור לחימה מסוכן. יש לפנות את השטח לאלתר דרך רחוב סלאח א-דין לאזור ההומניטרי", קרא אדרעי.
14 צפייה בגלריה
הקריאה של דובר צה"ל בערבית מתושבי העיר עזה להתפנות
הקריאה של דובר צה"ל בערבית מתושבי העיר עזה להתפנות
הקריאה של דובר צה"ל בערבית לתושבי העיר עזה להתפנות
(מתוך X)
בעזה דיווחו היום כי 22 בני אדם נהרגו הלילה בתקיפה אווירית של צה"ל בג'באליה שבצפון הרצועה, ושעוד 90 נפצעו. כמו כן, תקיפות בוצעו גם בשכונת דרג' תופאח בעיר עזה ובמחנות הפליטים אל-בורייג' ונוסייראת במרכז הרצועה. משרד הבריאות בעזה, שמנוהל בידי חמאס, עדכן כי 42,175 בני אדם נהרגו ברצועה מפרוץ המלחמה.
בצה"ל אמרו כי הלוחמים פעלו ברחבי רצועת עזה, השמידו תשתיות טרור וחיסלו עשרות מחבלים. בג'באליה, כוחות אוגדה 162 חיסלו יותר מ-20 מחבלים ביממה החולפת בירי טנקים, חילופי אש מטווח קצר ובתקיפות חיל האוויר. הכוחות חיסלו עד כה כ-200 מחבלים בפעילות במרחב. במרכז הרצועה, לוחמי אוגדה 252 חיסלו כמה חוליות מחבלים, בהם מחבלים שעסקו בירי נ"ט לעבר כוחותינו. ברפיח, כוחות אוגדת עזה חיסלו מחבלים שניסו לתקוף את הכוחות.

ניקרגואה מנתקת יחסים עם ישראל, מקסיקו בעד מדינה פלסטינית

סגן נשיא ניקרגואה, רוסריו מורילו, הודיע כי ארצו - בעלת בריתה של איראן - מנתקת את יחסיה הדיפלומטיים עם ישראל. הוא אמר כי ניתוק היחסים נובע מ"ההתקפות של ישראל על השטחים הפלסטיניים", והוסיף כי "ממשלת ישראל היא פשיסטית ומבצעת רצח עם". לדבריו, הסכסוך במזרח התיכון "מתרחב גם נגד לבנון ומאיים קשות על סוריה, תימן ואיראן".
בתוך כך, נשיאת מקסיקו קלאודיה שיינבאום, שנכנסה לתפקידה בתחילת החודש, קראה להכיר במדינה פלסטינית כדי "להשיג שלום במזרח התיכון". לדבריה, "יש להכיר במדינה הפלסטינית, בדיוק כמו מדינת ישראל. זו הייתה עמדתה של מקסיקו במשך שנים רבות". היא הוסיפה כי ""מלחמה לעולם לא תוביל למקום טוב".

286 התעלפו בצום, 261 נפצעו מרכיבה על אופניים

במד"א סיכמו עם צאת הצום את הפעילות של צוותי הארגון ברחבי הארץ, ומסרו כי החובשים והפרמדיקים שלו הוזנקו במהלך יום כיפור לטיפול רפואי ב-2,842 בני אדם ברחבי הארץ - מתוכם 1,969 בני אדם פונו להמשך טיפול בבתי החולים ומהם 286 התעלפו, התייבשו וחשו ברע עקב הצום.
הכבישים הריקים בירושלים, ביום כיפור
(צילום: גיל יוחנן)

14 צפייה בגלריה
יום הכיפורים בירושלים
יום הכיפורים בירושלים
ילדים נהנים מהכביש הריק ביום כיפור, בירושלים
(צילום: גיל יוחנן)
14 צפייה בגלריה
יום הכיפורים בירושלים
יום הכיפורים בירושלים
(צילום: גיל יוחנן)
14 צפייה בגלריה
יום הכיפורים בירושלים
יום הכיפורים בירושלים
(צילום: גיל יוחנן)
14 צפייה בגלריה
יום הכיפורים בתל אביב
יום הכיפורים בתל אביב
על כביש ריק בתל אביב, אמש
(צילום: יובל חן)
14 צפייה בגלריה
יום הכיפורים בתל אביב
יום הכיפורים בתל אביב
(צילום: יובל חן)
14 צפייה בגלריה
יום הכיפורים בחיפה
יום הכיפורים בחיפה
גם בחיפה הילדים נהנו מהכבישים הריקים
(צילום: גיל נחושתן)
לצד השלושה שנפגעו באורח קל מהדף בנפילת רקטה בגליל המערבי, 12 נחבלו קלות בדרך למרחב מוגן בעת שמיעת אזעקות ברחבי הארץ. 261 בני אדם נפגעו ונזקקו לטיפול רפואי עקב פציעה מרכיבה על אופניים, גלגיליות, קורקינטים וסקייטבורד, מהם 6 במצב בינוני ו-255 במצב קל.
42 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים ברחבי הארץ, בהם 11 במצב בינוני ו-31 במצב קל. 40 בני אדם נפצעו באירועי אלימות שאירעו ברחבי הארץ, בהם גבר בן 41 שנרצח במזרח ירושלים. אדם אחד נפצע קשה באירועי האלימות השונים, 4 בינוני ו-34 קל. צוותי מד''א הוזעקו גם להעביר 146 יולדות לבתי החולים. יולדת ממודיעין עילית יולדה על ידי צוות מד"א באמבולנס בדרכה לבית החולים. שירותי הדם של מד"א סיפקו לבתי החולים בארץ 114 מנות ומרכיבי דם במהלך יום הכיפורים.
פורסם לראשונה: 18:39, 12.10.24