1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
זרובבל היילו (25) מרחובות ומחמד אלבז (40) מתל אביב תקפו באכזריות חולה פרקינסון כבן 74, גנבו ממנו 400 שקל - והותירו אותו שכוב על המדרכה - כשרק תחתונים לגופו. כך נטען בכתב האישום שהגישה לפני כשבוע פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט המחוזי בעיר, ובו מיוחסים לנאשמים עבירות של שוד בחבורה ותקיפת זקן.
על-פי כתב האישום שהגישה עורכת הדין הנרייט טיבי, בשעות הבוקר של אחד הימים האחרונים, שהו היילו ואלבז יחד באזור התחנה המרכזית בתל אביב. משחלף על פניהם הקורבן, הסובל כאמור מפרקינסון, ולאחר חילופי דברים בינו ובין היילו, השניים דרשו ממנו את כספו.
במטרה להכניע את הקורבן, הכה אותו היילו בחוזקה והפיל אותו לרצפה. בשלב זה הצטרף אלבז לתקיפה וחיפש על גופו של הקורבן כסף, תוך שהוא חובט בו, מושך את חפציו וקורע את מכנסיו. גם כאשר נותר הקורבן שרוע על המדרכה - לבוש בתחתוניו בלבד - המשיך אלבז לבעוט בו ולהכות אותו באגרופים. היילו, שצפה במעשיו של אלבז, שב ובעט בקורבן, ואף סובב את גופו של המותקף באמצעות רגלו כדי להכניע אותו ולגנוב את כספו.
כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים - שהשתחררו ממאסר רק השנה על רקע עבר פלילי - נגרמו למתלונן חבלות בגופו, ונשדדו ממנו כאמור 400 שקל.
לצד כתב האישום, הגישה עו"ד טיבי בקשה להארכת מעצרם של השניים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. לטענתה, "אכזריותם והיעדר הגבול של מעשי הנאשמים באירוע מלמדים כי הם אינם נרתעים ממורא החוק באופן כזה שאינו מאפשר לתת בהם כל אמון. לא ניתן לשמור על ביטחון הציבור בכל חלופה שהיא - אלא רק בהשמתם מאחורי סורג ובריח".