מאות השתתפו היום (ראשון) בהלווייתם של האחים רפיף ופראס דיאבאת שמתו בסוף השבוע לאחר שככל הנראה אכלו בשוגג רעל עכברים. האחים, בני ארבע ושנה וחצי, נקברו בקבר אחד. אביהם עלי ספד בבכי: "איפה נעלמתם לי? אני אוהב אתכם מאוד. לא אשכח את השנים שעברו ביחד איתכם. איך אני יכול לחזור הביתה בלעדיכם?". השבוע, כך מעריכים במשטרה, צפויות להגיע תוצאות הנתיחה. לפי שעה אין חשד לפלילים.
מאות אנשים בהלווייתם של רפיף ופארס דיאבאת
(צילום: חסן שעלאן)

2 צפייה בגלריה
מאות אנשים ביישוב זרזיר השתתפו בהלוותם של שני אחים רפיף ופראס דיאבאת אשר מתו ככל הנראה לאחר שאכלו סם
מאות אנשים ביישוב זרזיר השתתפו בהלוותם של שני אחים רפיף ופראס דיאבאת אשר מתו ככל הנראה לאחר שאכלו סם
קברם של שני האחים
(צילום: חסן שעלאן)
נשות זרזיר, שביקרו אצל האם, סיפרו כי היא "במצב נפשי קשה מאוד", והוסיפו כי היא אומרת "לא נשארו לי ילדים. אני ואבא לבד. המקרה חטף לנו את שמחת החיים. איך אני יכולה לחזור הביתה בלי לראות אותם בחדרם? כל יום הם היו מחבקים אותי והיינו משחקים יחד. לא ציפיתי לאבד אותם. עשיתי הכל בשבילם. ליבי נשבר. עדיף למות ולא לחיות עם האסון הזה".
תושבים סיפרו כי "האחים אכלו את הרעל וחזרו הביתה בלי שאף אחד ירגיש שאכלו חומר רעיל. הם הלכו לישון ואחרי מספר שעות האמא הרגישה בנפיחות על גופם. התחילו לנסות להעיר אותם והם לא קמו. צוות הרופאים קבע את מותם". לאחר מכן אמר האב כי "קשה לי לדבר על המקרה, ייקח לי זמן עד שאתאושש. כל יום הם היו מחכים לחזרתי הביתה כדי לחבק אותי. עכשיו אני חוזר בלי לראות אותם. אין לי מילים, אני שבור לגמרי".
2 צפייה בגלריה
פראס דיאבאת ואחותו רפיף מהיישוב זרזיר מתו כנראה מהרעלה
פראס דיאבאת ואחותו רפיף מהיישוב זרזיר מתו כנראה מהרעלה
רפיף דיאבאת ואחיה הקטן פראס
שני האחים אותרו מחוסרי הכרה ביום שישי בצהריים, ובמשך שעות ארוכות רופאי המרכז הרפואי העמק בעפולה נלחמו על חייהם. המשטרה מסרה אז שכוחות של המחוז הצפוני, שכללו גם חוקרי זירה, הגיעו למקום בעקבות דיווח במוקד 100 ופתחו בחקירת נסיבות המקרה.
פרמדיק מד"א מאור אטדגי וחובש בכיר יזיד גריפאת מיחידת האופנועים של מד"א סיפרו: "הביאו אלינו לחבירה שני ילדים מחוסרי הכרה, מיד הכנסנו אותם לניידות טיפול נמרץ, ביצענו בהם בדיקות רפואיות, הם היו ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו לבצע בהם פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם אנוש". כאמור, הילדים מתו בבית החולים בתום מאמצי החייאה ממושכים.