1 צפייה בגלריה
ורה פלצינטה נרצחה על-ידי בן זוגה
ורה פלצינטה נרצחה על-ידי בן זוגה
"לא האמנתי שהוא מסוגל לעשות דבר כזה לאמא שלי". ורה פלצינטה
(צילום: מתוך פייסבוק)
ולדימיר מישין (56) מתל אביב נעצר בחשד שרצח את בת זוגו ורה פלצניטה (61) בדרום העיר. פלצניטה, אזרחית מולדובה שעבדה כמטפלת בקשישים, הייתה מאושפזת בשבוע האחרון בבית החולים איכילוב בתל אביב עם חבלת ראש קשה, לפי החשד אחרי שמישין תקף אותה באלימות.
לפי החשד, הרצח התבצע בבניין סמוך לתחנה המרכזית בתל אביב. ורה, שחלקה שם דירת חדר עם בן זוגה, נמצאה מוטלת בחדר המדרגות. בתה של ורה אמרה כי "ידעתי שאמא נמצאת במערכת יחסים אלימה, ראיתי סימנים כהים על הזרוע שלה ולעיתים גם על הפנים. תמיד כששאלתי אותה מה זה היא הייתה עונה שבטח קיבלה מכה ולא שמה לב. היא תמיד הגנה עליו, ומאוד נרתעה מהרעיון של לדווח למשטרה. זה לא היה בא בחשבון מבחינתה".
לדברי הבת, "הוא היה שותה כל הזמן, ובכמויות, ותמיד מאבד את העשתונות. ניסיתי כמה פעמים לעודד אותה להתלונן במשטרה. פעם אמא קיבלנו ממכה מכה לתוך העין, עד שהעין שלה ממש התעוותה. וגם על זה היא אמרה 'אוי, בטעות, לא נזהרתי'".
"הוא באופן קבוע היה משתכר ומתנפל עליה עם סכינים ומזלגות", הוסיפה. "הוא איים שהוא יירה בה, טען שיש לו אקדח. יש לו כבר הרשעות קודמות והוא התגאה בכך שישב בבית סוהר ושיש לו עבר פלילי עשיר. הייתה פעם אחת אפילו שהשתכר כמו תמיד, ואז התנפל עם סכינים ומזלגות גם עליי".
למרות הכול, הבת סיפרה כי לא האמינה שאמה תירצח. "זה מעולם לא עבר לי בראש", אמרה. "ידעתי שהם רבים ושיש הרבה קונפליקטים, אבל משום מה לא חשבתי שהוא יהיה מסוגל לעשות דבר כזה לאמא שלי".
הבת סיפרה כי ורה לא ראתה את שאר ילדיה מאז שהגיעה לישראל. "14 שנה היא לא ראתה אותם פנים מול פנים", אמרה. "היא ראתה במציאות רק נכד אחד מתוך 12, ואז עזבה לפה. מאז ראתה את כל הנכדים רק בתמונות ובשיחות וידאו. אני והמשפחה שלי אסירי תודה על כל התמיכה שקיבלנו מאז הרצח, ועל העזרה הרבה שמנסים לגייס עבור אמא שלנו - במיוחד בשעה קשה כזו".