"מתעלל בנו כמשפחה": אמה של רבאב בריאיון לאולפן ynet, לפני שלושה שבועות
(צילום: שמוליק דודפור, נויל האריס)

שלוש בנותיה של רבאב אבו סיאם, שנרצחה בלוד בחודש יולי האחרון לעיניהן, הותקפו היום (חמישי) על ידי דודן, אחיו של אביהן - הגרוש של רבאב החשוד בהזמנת הרצח, בזמן שהיו לראשונה זה חודשיים בדרכן לבית הספר שבו הן לומדות. השלוש הסתתרו בבית סבתן זה כחודשיים מחשש לחייהן, והיום לראשונה יצאו ללימודים, אבל למרות שעדכנו את המשטרה ואת שירותי הרווחה על כוונתן לצאת, כך מספרת סבתן, הן הותקפו.
3 צפייה בגלריה
חשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר בבית המשפט
חשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר בבית המשפט
רבאב אבו סיאם והגרוש החשוד בהזמנת הרצח. אחיו איים על אחותה של רבאב: "אקח אותך לאחותך"
(צילום: יריב כץ)
"הוא הביא את הילד שלו לבית הספר ואיך שראה אותי עם הבנות הוא תקף את האוטו, את הבנות ושפך משקה חם על הבת שלי (הדודה של הבנות – א"ק)", שחזרה בשיחה עם ynet אמינה, אמה של רבאב. "הוא הרים ידיים והתחיל לעשות בלגן, קילל ואיים. הוא אמר לבת שלי 'אני אקח אותך לאחותך. כולכם תגיעו לשם'. פחדתי לצאת מהאוטו והבנות התחילו לבכות ולצרוח ואמרו 'קחי אותנו הביתה, אנחנו מפחדות'".
אביהן של הבנות, הגרוש של רבאב שנעצר בחודש שעבר בחשד להזמנת הרצח שלה, עדיין דורש לקבל את שלוש הילדות בנות ה-3, 6 ו-11 לחזקתו, מאחר שעדיין לא הוגש נגדו כתב אישום. הוא נהג ליצור קשר מדי יום עם המזכירות בבית הספר של הבנות כדי לברר אם הן הגיעו, במטרה לאסוף אותן בסיום יום הלימודים. מוקדם יותר החודש החליט בית הדין השרעי כי הבנות יישארו אצל סבתן, ולא יועברו לחזקת אביהן.
3 צפייה בגלריה
אמא של רבאב אבו סיאם
אמא של רבאב אבו סיאם
אמינה אבו סיאם עם תמונת בתה. "הבנות היו מאושרות לצאת. כל-כך חיכו לרגע הזה"
(צילום: טל שחר)
הסבתא אמינה סיפרה היום ל-ynet כי אחיו של הגרוש עזב את מקום התקיפה בבית הספר רק לאחר שכמה אנשים הטיחו בו שיתבייש בו, ולאחר שהזמינה את המשטרה. "אם הבנות היו מבוהלות בעבר ברמה מסוימת, היום הן כבר במקום אחר", אמרה. "איך שהוא ראה אותי באוטו עם הבנות הוא התקדם, עצר את הרכב בזמן שהילד שלו יושב, פתח חלון, התחיל לקלל, פתח את הדלת והרים ידיים. היא (הבת – א"ק) ניסתה להדוף אותו והוא פשוט שפך עליה את המשקה החם".
ל-ynet נודע כי בעקבות הערכת מצב שהתקיימה במשטרה בשעות האחרונות, נשקלת האפשרות לפנות חלק לא מבוטל מהמשפחה לדירת מסתור. גורם המעורה בחקירה אמר כי "אנחנו לא מצליחים לאתר את החשוד". מנגד, במשפחה זעמו ואמרו כי "המקרה הזה מראה בדיוק את היחס של המשטרה. הוא נמצא בבית שלו בלוד. בושה שהם לא מצליחים לעצור אותו". הסבתא מסרה עדות במשטרה וחתמה על סירוב להתפנות לדירת מסתור, ובתה הגיעה גם כן לתחנת המשטרה.
"רוצחים להן את הנפש. לא מספיק שהן ראו את אמא שלהן נרצחת", הוסיפה הסבתא. "הן היו מאוד מאושרות לצאת לבית הספר, התארגנו והתלבשו, כל כך חיכו לרגע הזה, לחזור לאיזושהי שפיות. הן התעוררו בשעה ממש מוקדמת מרוב התרגשות לחזור לבית הספר. מאז הרצח לא היה להן חיוך כזה".
3 צפייה בגלריה
השר בר לב עם אמינה, אמה של הנרצחת רבאב אבו סיאם
השר בר לב עם אמינה, אמה של הנרצחת רבאב אבו סיאם
בר-לב עם אמה של רבאב, אמינה. הבטיח, אבל היא הותקפה היום בעצמה
גם הסבתא אמינה עצמה, כך נודע, סופגת איומים ובמשטרה שקלו להעביר אותה לדירת מסתור אך היא סירבה. גורם במשטרה אמר כי "הטיפול במשפחה ובתיק החקירה מורכב ביותר. אנחנו נדרשים לפעול בצורה יוצאת דופן. להערכתנו, המילה האחרונה לא נאמרה שם".
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הזמין בתחילת החודש את אמה של רבאב לפגישה ושוחח איתה במשך כשעה וחצי, ובסביבתו של השר אמרו שהוא "מתכוון לעדכן את הגורמים הרלוונטיים במשטרה בפרטים שהוא שמע. הוא אף הבהיר שהוא סבור שיש להגביר את ההגנה על הסבתא". למרות זאת, היא הותקפה היום בעצמה - ויחד איתה גם בני משפחתה.