ארצות הברית שולחת כוחות נוספים למזרח התיכון, בתגובה להסלמה החדה בלחימה בין ישראל לחיזבאללה, שהעלתה את הסכנה של פתיחה מלחמה אזורית רחבה. כך אמרו היום (שני) בפנטגון. למרות אותה הסלמה, אמר בכיר בממשל האמריקני: "אני לא בטוח שאף אחד מהצדדים רוצה מלחמה מלאה".
נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, פעל אישית במהלך היום מול ישראל ולבנון בניסיון לבלום את ההסלמה, וצפוי להתייחס לכך מחר בנאומו בעצרת האו"ם בניו יורק. לדברי השגרירה האמריקנית לאו"ם, לינדה תומאס-גרינפילד, ארצות הברית תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה.
1 צפייה בגלריה
נושאת מטוסים אברהם לינקולן
נושאת מטוסים אברהם לינקולן
נושאת מטוסים לינקולן. היא כבר באזור
(צילום: רויטרס)
"אסור לשכוח כי חיזבאללה תמך בחמאס והבריח לו נשק מעבר לגבול", הבהירה - וציינה לצד זאת כי הממשל מתמקד בהעברת מסר ברור לכל הצדדים לפיו ארצות הברית לא רוצה לראות את המצב מסלים עוד יותר. דובר הפנטגון לא מסר פרטים לגבי כמות הכוחות שיגיעו לאזור ומה הם יידרשו לעשות. לארצות הברית יש כ-40 אלף לוחמים במזרח התיכון.
נושאת המטוסים טרומן, שתי משחתות וסיירת טילים יצאו היום מנורפולק, וירג'יניה, למזרח התיכון - כחלק מההצבה המתוכננת שלהן. כך ייתכן שארצות הברית תחזיק במזרח התיכון גם את טרומן וגם את נושאת המטוסים אברהם לינקולן, שנמצאת כעת במפרץ עומאן, במקרה שהלחימה תתגבר.
תיעוד מהיירוטים בשמי הצפון
(צילום: איתי מוניקנדם, חן איטח, ענבר רוזקובסקי, יוסי עינב)

"על רקע התגברות המתיחות במזרח התיכון, ומתוך משנה זהירות, אנחנו שולחים כמות קטנה של כוח אדם אמריקני כדי לעבות את הכוחות שכבר באזור", אמר דובר הפנטגון.
הנוכחות האמריקנית במזרח התיכון נועדה הן כדי להגן על ישראל והן כדי להגן על אזרחים אמריקנים, ועל נכסים של ארצות הברית. ספינות הצי מסיירות באופן תדיר בין מזרח הים התיכון למפרץ עומאן, ומטוסי הצי וחיל האוויר האמריקני מוצבים בכמה יעדים באזור, כדי להיות מוכנים לכל מתקפה.