שקמה ברסלר, ממובילי כוח קפלן: מי שמוביל את ישראל להרס וחורבן - זו הממשלה
(צילום: שמוליק דודפור)

פרופ' שקמה ברסלר, ממנהיגי המחאה נגד המהפכה המשפטית, אמרה הבוקר (חמישי) בריאיון ל-ynet Live כי "עדיין לא מיצינו חלק קטן מפוטנציאל ההתנגדות שלנו".
לדבריה, "כשיש רעיונות אנחנו נוציא לפועל - לפעמים נפתיע, לפעמים נספר. מה שחשוב להבין זה את תפקיד המחאה - מחאה לא מצביעה בכנסת, מחאה מביאה את הציבור הרחב למצב של מודעות לעוצמה שלו וליכולת שלו. זה נותן את הכוח ואת הגב לשומרי הסף".
1 צפייה בגלריה
שקמה ברסלר
שקמה ברסלר
"הנשיא לא עמד בדברים שלו, חבל". ברסלר
(צילום: יובל חן)
הרצוג עם המפגינים, אתמול

הנשיא הרצוג נפגש איתכם אתמול, אמר שחלק מהמחאה לא נתן גב למשא ומתן. "הנשיא גם אמר שאת החקיקה צריך להסיר כתנאי להיכנסות להידברות, ואז לא דרש להסיר את החקיקה כתנאי להיכנסות להידברות. הוא אמר שהיה וההידברות תיכשל הוא יאמר מי אשם בזה, ולא עמד בדברים שלו, וחבל. אז אני חושבת שהיה נכון שהנשיא יילחם עבור הדמוקרטיה הישראלית, ובטח ובטח לא יצא ויטען כלום נגד האנשים - שבין אם הוא מסכים איתם ובין אם לא - עושים את כל מה שהם יכולים כדי להציל את מדינת ישראל באופן באמת הרואי כבר שבעה חודשים. אנחנו לא מחכים שהנשיא יעשה עבורנו את העבודה, אנחנו הבנו שזה עלינו, האזרחים".
ברסלר ציינה בהמשך כי "חוק אחד צריך להיות מחוקק בימים האלה, וזה החוק שבו כולם מסכימים על זה ששינויים בשיטת המשטר ייעשו בהסכמה רחבה - יש כאלה שקוראים לזה חוק יסוד החקיקה - בצורת כזו או אחרת, כדי להבטיח שאוכלוסיות כל כך רחבות, ובפרט בני מיעוטים, לא יידרסו במדינת ישראל על ידי ממשלה שיכורת כוח כמו שיש לנו. יש כאן התנגדות שמובלת על ידי נתניהו והממשלה שלו. זה הדבר היחיד שצריך להיות מחוקק, ולא משנה מה יהיה ההרכב שיעשה את זה. דיבורים על פשרה נותנים לגיטימציה לצד השני - כך זה נעשה במדינות אחרות".