עימותים אלימים נרשמו בין תומכי חמאס לתומכי ישראל ליד בית הכנסת הגדול בדרום קולפילד שבמלבורן, ששם יש ריכוז יהודי גדול. בתיעוד מהמקום נראים מקומיים רבים באגרופים, וכן תומכי ישראל ששרים את התקווה.
עשרות תומכי חמאס הגיעו למקום, על אף שאינם מתגוררים בשכונה, והחלו להשליך בקבוקים ואבנים ולקרוא קריאות שנאה לעבר יהודים שהניפו דגלי ישראל. בקהילה היהודית במלבורן יש זעם רב על משטרת ויקטוריה שלא נערכה מבעוד מועד לאירוע, ושלחה כוח קטן יחסית שלא הצליח למנוע ממפגינים משולהבים אלימים לפגוע ביהודים. במקום התפתחו קטטות.
תיעוד: התפרעויות אלימות נגד יהודים במלבורן, אוסטרליה
(צילום: שני שמעון)

ישראלי שגר במלבורן סיפר: "יש פה בקולפילד בחור פלסטיני שיש לו חנות בורגר שופ בשכונה של היהודים וסמוך למסעדות של ישראלים. החנות נשרפה בבוקר. השמועה אומרת שהוא ניצל את המצב ושרף את החנות של עצמו כי אף אחד לא נכנס אליו. הוא אירגן הפגנות נגד ישראל ולכן הקהילה החרימה אותו. היהודים גם לא יעשו דבר כזה, זה לא הסגנון שלנו לשרוף עסקים".
לדברי, "היום תומכי החמאס החליטו להגיע אלינו לשכונה. המשטרה לא עשתה כלום והיתה רכה איתם. כל הקהילה מאוכזבת מאוד מהממשלה ומהרשויות. אנחנו בכוחות עצמנו. המפגינים הפרו-פלסטינים בכלל גרים בצד השני של העיר ואנחנו בצד אחר. לא הפרענו אחד לשני. אבל היום הם הגיעו והתפרעו".
1 צפייה בגלריה
תיעוד: התפרעויות אלימות נגד יהודים במלבורן, אוסטרליה
תיעוד: התפרעויות אלימות נגד יהודים במלבורן, אוסטרליה
תיעוד מההפגנה במקום
(צילום: שני שמעון)
לפי אותו ישראלי, "מיד יצאה קריאה בקבוצת הוואטסאפ של הישראלים להגיע בשביל להראות להם שאנחנו לא מפחדים ולא ניתן להם להיכנס אלינו הביתה. הרוחות התלהטו. מילה פה ומילה שם והחלו קטטות, השוטרים סתם עמדו. בשלב מסוים גם שרנו את התקווה וזה הטריף אותם. מאז פרוץ המלחמה יש פחד מאוד גדול בקהילה היהודית והישראלית. חלק מבתי הספר היהודיים ביקשו מהתלמידים לבוא עם לבוש רגיל ולא במדי בית ספר, כדי שלא יזהו אותם פרו-פלסטינים בתחבורה הציבורית. יש פה את ארגון הביטחון של הקהילה, אבל זה לא ממש עוזר".
בקהילה התריעו בפני המשטרה שדבר כזה עלול לקרות ודרשו למנוע מהמפגינים להתקרב לאזור. המפגינים הפרו-פלסטינים טענו מנגד שהגיעו למקום לאחר שתומכי ישראל הציתו חנות לממכר אוכל מהיר בבעלות פלסטינית בבורגרטורי.
בשעות הבוקר המוקדמות במלבורן פרצה שריפה במסעדה בבעלות פלסטינית. פלסטינים יצאו בהצהרות שמדובר באקט שנאה מחאתי של יהודים. עם זאת, המשטרה אמרה שמדובר כנראה באש שהתפשטה מבפנים, ושאין לכך קשר פוליטי. בשעות הערב אירגנו הפלסטינים הפגנה מחוץ למסעדה, ממש במרכז השכונה היהודית, והתגרו בעוברים ושבים. קבוצה פרו-ישראלית התקבצה ממול בצד השני של הכביש. ככל שהאירוע החמיר, המשטרה הגיעה וריססה גז פלפל על מנת לפזר את ההפגנה.