פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד ראידה גולאני, תושבת ירושלים כבת 49, בגין פרסום דברי שבח והסתה לטרור ברשתות החברתיות.
לפי כתב האישום, גולאני פרסמה במספר הזדמנויות הודעות בערבית שהיו בהן תכני הזדהות עם ארגון טרור, וכן הסתה לטרור. הפוסטים שהעלתה לחשבונות הפייסבוק והאינסטגרם שלה זכו לחשיפה רחבה ופורסמו כ"פרסומים ציבוריים" הניתנים לצפייה על ידי משתמשי הרשתות החברתיות, והיוו במה לאחרים להביע תמיכה בהם.
3 צפייה בגלריה
חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם שפירסמה ראידה גולאני
חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם שפירסמה ראידה גולאני
"שיקללו את אבי הכיבוש". אחד מהתכנים שפרסמה גולאני
3 צפייה בגלריה
חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם שפירסמה ראידה גולאני
חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם שפירסמה ראידה גולאני
"האל שמבין את נקמתנו יממש את נקמתנו". פוסט של גולאני עם תמונה של חברי גוב האריות
האישום מפרט בנוסף כי הנאשמת פרסמה קטע מתוך תיעוד הפיגוע במחנה הפליטים שועפט, שבו נהרגה החיילת נועה לזר על ידי המחבל עודאי תמימי. לאחר שתמימי חוסל במהלך פיגוע ירי שביצע במעלה אדומים, פרסמה גולאני כי "ירושלים וסביבותיה נענות לקריאתו של עודאי".
כמו כן, פרסמה הנאשמת את תמונת השייח אחמד יאסין, מייסד חמאס, וכתבה כי "זוהי הדמות היחידה שיש עליה הסכמה כללית לאהוב ולהעריך. לרוחך הרחומה שייח שלנו הנכבד". בפרסום אחר צירפה תמונה של חבר בארגון גוב האריות, וכתבה: "שיקללו את אבי הכיבוש". בפוסט אחר מסרה כי "האל שמבין את נקמתנו יממש את נקמתנו".
נגד הנאשמת ניתנו שני צווי מניעת גישה להר הבית לתקופה מסוימת, אך במהלך תקופה זו הפרה הנאשמת את הצו ונכנסה לשטח ההר. כתב האישום, שהוגש באישור היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, מייחס לה עבירות של הזדהות עם ארגון טרור, הסתה לטרור, הסתה לאלימות והפרת הוראה חוקית. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרה עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה.