לפני הרצח: מדלג ממרפסת השכן לבית שבו שהתה אשתו

סמר הבהירה לבן זוגה שאין לה כוונה לחזור אליו - ואז הוא החליט לרצוח אותה. הבת זעקה מחוץ לבית יחד עם סבתה, אך את מארון כלאסני זה לא עניין. הוא דקר את אשתו 13 פעמים, בבטן ובגב, ובזמן שהתבוססה בדמה - ניסה להתאבד. כך עולה מכתב האישום שהוגש נגדו הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בחיפה. כלאסני בן ה-54, תושב חיפה, נאשם ברצח בנסיבות מחמירות של אשתו סמר, על רקע רצונה להיפרד ממנו. בתיעוד נראה הרגע שבו דילג ממרפסת השכנים לבית אשתו, לפני הרצח.
לפי האישום, שהגיש עו"ד ראמי סלאמה לאחר חקירה שנעשתה על ידי היחידה לחקירות פשיעה במרחב כרמל, הנאשם היה נשוי לסמר ולשניים שלושה ילדים משותפים. עד חודש מרץ 2022 הנאשם, המנוחה ובתם התגוררו יחד, אך היחסים ביניהם היו מתוחים. במהלך אותו חודש, על רקע החרפת הסכסוך בבית, עזב הנאשם את הדירה ועבר להתגורר בבית אמו.
מארון כלאסני במחוזי חיפה, הבוקר
(צילום: ליאור אל-חי)

3 צפייה בגלריה
תיעוד בו נראה מארון כלאסני במרפסת
תיעוד בו נראה מארון כלאסני במרפסת
כלאסני במרפסת, לפני שנכנס לבית אשתו ורצח אותה
3 צפייה בגלריה
מרון קלאסני בבית המשפט
מרון קלאסני בבית המשפט
מרון כלאסני בבית המשפט, הבוקר
(צילום: ליאור אל-חי)
זירת הרצח בחיפה
(צילום: שמיר אלבז, ליאור אל-חי, תיעוד מבצעי מד"א)

בחודש שעבר נפגשו השניים יחד עם בני משפחה נוספים בבית אמו, כדי לדון על מסיבת אירוסיה של בתם. בפגישה זו הבין כלאסני כי לבת זוגו אין כל כוונה לחזור לחיות עימו, ואז הוא החליט להביא למותה. הנאשם הצטייד בגז מדמיע ובסכין מטבח, נסע עם מונית לבניין מגוריה, ואז המתין בסמוך למקום במשך כשעה.
הוא עקב אחר היוצאים והנכנסים לבניין, ואז קפץ ממרפסת השכנים למרפסת דירתה של המנוחה. באותה עת ישבה בתם בחדר האורחים. היא הופתעה מכניסת אביה לדירה והתחילה לצעוק. הוא ריסס עליה גז מדמיע והדף אותה אל מחוץ לדירה ונעל את הדלת. בשלב זה ניגש הנאשם למנוחה, ריסס גם את פניה בגז מדמיע, והיא נמלטה למרפסת. הנאשם רדף אחריה, תפס בידה, וניסה למשוך אותה בכוח בחזרה לדירה.
הקלטות שיחות הטלפון של השכנה למשטרה לאחר הרצח בחיפה
(צילום: מצלמת אבטחה)

3 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
זירת הרצח
(צילום: אלעד גרשגורן)
המנוחה התנגדה, ואחזה במעקה המרפסת. כדי להתגבר על התנגדותה הוא הכה אותה בבטן וגרר אותה לתוך הדירה, שם הוא דקר אותה 13 פעמים בבטן ובגב באמצעות שני סכינים - כשברקע זעקות הבת והסבתא של המנוחה שהיו מחוץ לדירה. הן התחננו בפניו שלא יפגע במנוחה, אך זה כבר היה מאוחר מדי.
לנוכח זעקותיהן התאספו שכנים רבים מחוץ לדירה, והזעיקו משטרה. אחד מהם נכנס לדירה מהמרפסת, ומשראה אותו הנאשם, השליך הסכין מידו. בשלב זה, ובזמן שהמנוחה שרועה על הרצפה, פצועה אנושות, ומתבוססת בדמה, ניגש הנאשם למטבח, נטל סכין אחרת ודקר את עצמו באזור הבטן בניסיון להתאבד. אחד השכנים השתלט עליו ולקח את הסכין מידיו. המנוחה הובהלה לבית החולים תוך ביצוע פעולות החייאה, אך זמן קצר לאחר הגעתה לשם, נקבע מותה.
לנאשם נגרמו חתכים ממעשיו, הוא הובהל לבית החולים רמב"ם, שם אושפז וטופל. כתב האישום מייחס לו עבירת רצח בנסיבות מחמירות. שופט בית המשפט המחוזי בחיפה ניצן סילמן, האריך את מעצרו במספר ימים, אז ידון בבקשת הפרקליטות לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. הנאשם מיוצג על ידי עו''ד יאיר נדשי מהסנגוריה הציבורית.