איום הכטב"מים של חיזבאללה, שאחד מהם חדר אתמול (שישי) בצהריים לעומק של כ-40 קילומטרים והתפוצץ לראשונה באזור עמק יזרעאל, עורר בהלה בקרב תושבי האזור, שנכנסו למקלטים בפעם הראשונה מאז דצמבר. היום: כטב"ם נפץ חדר לפנות בוקר משטח לבנון והתפוצץ בשטח פתוח בצפון רמת הגולן, שתי רקטות שנורו מלבנון יורטו באזור הגליל העליון.
שריפה בעקבות שברי יירוט, בכפר כנא

3 צפייה בגלריה
נפילה באיזור נצרת
נפילה באיזור נצרת
הנפילה באזור עמק יזרעאל. "הסלמה חמורה"
(צילום: אפרת כהן)
3 צפייה בגלריה
מירוץ לזכרו של אמיר חורי
מירוץ לזכרו של אמיר חורי
"זה היה מלחיץ ופתאומי". ראש העיר נוף הגליל, רונן פלוט
(צילום: שרון צור)
"התחושה מאוד מעיקה", העיד ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט. "בפעם האחרונה זה קרה בנובמבר. ברוך השם, סידרנו כמעט את כל המקלטים בעיר, קנינו מיגוניות לבתי הספר, אך יחד עם זאת - זה היה מלחיץ ופתאומי. קיבלנו טלפונים, נתנו תשובות לכל מי שפנה, והעיר נמצאת במוכנות אופטימלית".
פלוט הוסיף: "מאז פרוץ המלחמה אני עסוק רק בהגנה על תושביי. התושבים מקבלים מסרון מהעירייה ולא נשארים באי-וודאות".
אהרון כפיר (71) מהסוללים שבעמק יזרעאל, סיפר כי בקיבוץ לא הופעלה אזעקה. "זוגתי קיבלה הודעה מפיקוד העורף על כלי טייס שחדר לאזור, למרות שאנחנו צמודים לנוף הגליל ונצרת. לא נבהלנו והמשכנו בשגרת החיים של יום שישי. לצד זה, אני מפנים שזה מגיע כבר אלינו לעמק, וזה מדאיג. המתח קיים באוויר".
"בשום תסריט לא חשבנו שבעמק יזרעאל נצטרך להתמודד עם כטב"מים מתאבדים", אמר משה סייג בן ה-57, מנהל הקהילה בקיבוץ הסוללים. "האזעקה הייתה מאוד מפחידה, דרמטית במידה רבה. החברים מאוד נלחצו, זה היה בזמן הכי לא צפוי של שעת המנוחה של שישי, וזה הכניס את כולנו לדריכות מאוד גבוהה. קיבלתי המון שיחות טלפון מתושבים לחוצים, שהתייעצו לגבי ההמשך. זו הסלמה חמורה שהכטב"מים מגיעים כבר לעמק יזרעאל".
בצה"ל אמרו כי מתחקור המקרה שאירע אתמול ב-14:30 בצהריים, עלה כי הכטב"ם חצה מלבנון ונפל בשטחים פתוחים במרחב עמק יזרעאל. כיפת ברזל ניסתה ליירטו, אבל לא הצליחה. האזעקות הופעלו בין היתר בנוף הגליל וביישובים נוספים ליד נצרת, כריינה ומשהד. בכפר כנא פרצה שריפה בעקבות נפילת שברי יירוט.
לפנות בוקר כאמור כטב"ם נפץ שחדר משטח לבנון התפוצץ בשטח פתוח בצפון רמת הגולן. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.
תיעוד התקיפות בדרום לבנון, אתמול
(צילום: דובר צה"ל)

3 צפייה בגלריה
יירוט בצפון
יירוט בצפון
ניסיון היירוט שכשל בצפון
כטב"ם נוסף שחצה אתמול מלבנון התפוצץ באזור שומרה שבגליל המערבי. בצה"ל ציינו כי בשני המקרים לא נגרם נזק ולא היו נפגעים, ואמרו כי האירועים מתוחקרים.
על האזעקה אמש ב-20:34 באזור חורפיש, שם מתקפת כטב"מים קטלנית בשבוע האחרון גרמה לנפילתו של חייל המילואים רפאל קאודרס, אמרו כי זוהו שני שיגורים מלבנון. הם התפוצצו בשטחים פתוחים.
במקביל, מטוסי קרב תקפו אתמול תשתית טרור של חיזבאללה במרחב רויסת אבו לבן, לצד משגר של הארגון במרחב אל-חריבה שבדרום לבנון. בנוסף, כוחות צה"ל ביצעו ירי ארטילרי וירי מרגמות להסרת איום בעלמא א-שעב וא-נקורה.
בינתיים, בחיזבאללה המשיכו באיומים על ישראל. סגנו של חסן נסראללה, נעים קאסם, אמר: "אין לנו תכנית לגלוש למלחמה, אבל אם ישראל תפתח במלחמה, נתמודד עם זה. העימות שלנו מול ישראל הוא לתמיכה בעזה והגנה. העם הפלסטיני איתן ועדיין עומד מול ישראל. ישראל חסרת אונים. הכוחות הפוליטיים והעממיים שלה מתפוררים. נוצר בה כאוס".
בכיר חיזבאללה נואף אל-מוסאווי הוסיף: "לאויב אין את הנשק הדרוש למלחמה בלבנון. הוא יזדקק לנשק מוושינגטון. כל מלחמה עם לבנון לא תחזיר את האזור למה שהיה לפני. המלחמה הבאה עם ישראל תהיה סופית".