יצחק שלו (60) מקריית ביאליק, שקבריהם של חמישה מבני משפחתו ניזוקו במטח לחיפה והקריות היום בצהריים (רביעי), סיפר ל-ynet כי "זה מכאיב מאוד בנשמה. הייתי בעבודה וקיבלתי סרטון שבו ראו פגיעה ישירה. הסתכלתי עליו וראיתי חלק מהמצבה של הוריי".
צפו: רגע הפגיעה בבית העלמין

הנזק של חלק מהמצבות שנפגעו
(צילום: יצחק שלו)

במטח שוגרו כ-40 רקטות מלבנון, ושבעה בני אדם נפצעו באורחים שונים. גם נזק נגרם, כאמור, בין היתר לבית העלמין צור שלום. ראש העיר אלי דוקורסקי קרא אז לתושבים לא להגיע למקום, ואמר: "אנחנו נדווח לכל משפחה שהמשפחה שלה נפגעה. לא להגיע לכאן, זה עדיין מסוכן. כוחות הביטחון עובדים כאן". הוא הצטרף לכוחות פיקוד העורף ועובדי העירייה שאמדו את הנזקים.
"אחרי שתי דקות קיבלתי טלפון ממנהל בית העלמין. הוא אמר לי שגם המצבות של הגיסים שלי ושל חמי נפגעו", אמר שלו. הוא סיפר כי אביו שלום שטאשוילי נפטר לפני 20 שנה, ואמו בת שבע כשש שנים אחריו. "קברם נפגע בפגיעה ישירה של טיל. ארבע שורות אחריהם קבורים הגיסים שלי, יצחק פאר וטל ישראל. המצבות שלהם נפגעו מרסיסים ומכדוריות מתכת. אביהם יעקב פטרושוילי, שהוא חמי, קבור לצידם".
הוא שיתף כי "שמעתי את הדברים והתחושה הייתה קשה. הייתה לי צמרמורת בכל הגוף. התנחמתי בזה שהטיל לא חדר לאדמה. הוא פגע במצבה והתפוצץ. סוג של נחמה בסיטואציה קשה. רציתי לראות את הפגיעה וההרס בעיניים, אז הגעתי לבית העלמין. צילמתי הכל שיהיה לי מה להראות למס רכוש. זה לא סדק, הכל מפורק שם. תחושה מאוד כבדה.
"אני בטוח שאם ההורים שלי היו כאן ואפשר היה לשאול לדעתם הם היו מעדיפים שהמצבה שלהם תיפגע - ובלבד שאף אחד מבני המשפחה וכלל התושבים לא יפגעו", סיכם.
3 צפייה בגלריה
נזק בבית העלמין בצור שלום בקריית ביאליק
נזק בבית העלמין בצור שלום בקריית ביאליק
נזק בבית העלמין
(צילום: יצחק שלו)
3 צפייה בגלריה
קריית ביאליק
קריית ביאליק
(צילום: Menahem KAHANA / AFP)
3 צפייה בגלריה
נזק בבית העלמין בצור שלום בקריית ביאליק
נזק בבית העלמין בצור שלום בקריית ביאליק
מצבות נפגעו גם מרסיסים
(צילום: יצחק שלו)
התמונות והסרטונים התפרסמו כאמור ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת, ותושבים העידו כי הן "מכאיבות". לאחר שצפתה באחד הסרטונים, אמרה תושבת קריית אתא כי "אפילו למתים לא נותנים פה מנוחה".
עיריית קריית ביאליק פרסמה הודעה לתושבים בעקבות הנפילה, לפיה "מי שהקבר של יקירו ניזוק יצטרך לפתוח פנייה במס רכוש, כאשר התובע הוא הנפטר והניזוק הוא בן המשפחה המדווח". בנוסף, נמסר כי הפנייה נעשית בשיחה טלפונית למספר *4954.

מטח גם לקריית שמונה: בני זוג שטיילו עם כלביהם נרצחו

מעט לאחר המטח לחיפה והקריות שוגרו כ-20 רקטות גם לעבר קריית שמונה - שמרבית תושביה פונו לאחר פרוץ המלחמה. גבר ואישה כבני 40, בני זוג שטיילו עם כלביהם ולא הספיקו להיכנס למרחב המוגן, נפגעו ומותם נקבע בזירה לאחר זמן קצר. טרם ברור אם מדובר בפגיעה ישירה של רקטה או שהשניים נפגעו מרסיסים.
פרט להם נפצעו שמונה בני אדם במטחים לצפון: שבעה במטח שבו ניזוק גם בית העלמין - ביניהם נער בן 16 שפונה במצב קשה כשהוא סובל מפציעת רסיס בראשו - וגבר בן 41 נפגע מרסיסים בשלומי. הוא פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם נותח. מצבו מוגדר כעת בינוני.