2 צפייה בגלריה
מאהל בדיקות קורונה נתב"ג
מאהל בדיקות קורונה נתב"ג
מאהל בדיקות קורונה נתב"ג
(צילום: טל שחר)
671 ישראלים אובחנו עד אמש (שישי) כחיוביים לקורונה. מנתוני משרד הבריאות עלה כי מחצות עד שעות הערב אתמול פוענחו כ-50 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על כ-1.4%. מתחילת השבוע אובחנו בישראל 4,258 חיוביים לנגיף.
מעדכון משרד הבריאות עלה כי בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 104 חולי קורונה – מדובר בעלייה קלה לעומת המספר שלשום. מנגד, חלה ירידה במספר החולים קשה, שעמד אתמול בבוקר על 54. במשרד הבריאות עדכנו כי עתה 49 חולים מאושפזים במצב קשה, 16 מהם מחוברים למכונות הנשמה.
אתמול אובחן בישראל הנדבק ה-850 אלף. בכך הפכה ישראל למדינה ה-33 בעולם שבהם מאובחנים יותר מ-850 אלף מאומתים מאז פרוץ המגפה. בקרוב צפויה יפן, שבה תיפתח האולימפיאדה בעוד שבוע בדיוק, לעבור גם היא את מספר המאומתים הזה.
2 צפייה בגלריה
אוהל בדיקות הקורונה החדש בנתב"ג
אוהל בדיקות הקורונה החדש בנתב"ג
(צילום: אבי חי)
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,444 חולי קורונה – האחרונה שבהם שלשום. לפי משרד הבריאות מתחילת השבוע נפטרו שבעה חולי קורונה. במקביל, ממשיכים הישראלים להתחסן ואתמול קיבלו 1,133 את מנת החיסון הראשונה ו-5,710 את השנייה.
אתמול התכנסו השרים לדיון חירום על המשך התפשטות זן הדלתא ברחבי הארץ. בישיבה השתתפו שרי הבריאות, הביטחון, האוצר, ביטחון פנים, הכלכלה, התחבורה והמדע, וכן המשנה לראש המל"ל, היועמ"ש, פרויקטור הקורונה, פרויקטור נתב"ג ומנכ"ל רשות שדות התעופה.
בין ההחלטות שסוכמו נקבע כי הממשלה תקדם באופן מואץ כניסה של בדיקות קורונה ביתיות לשוק - בשאיפה שכבר מהשבוע הבא בתור פיילוט. עוד נמסר כי הממשלה תיערך לאכיפה מוגברת של מתווה ה"תו השמח" בחתונות ואירועים, עם כניסתו לתוקף ביום רביעי. כמו כן, צוות משותף למשרדי הבריאות והתחבורה יבחן את המשך המדיניות בנתב"ג, חגי תשרי וההיערכות לפתיחת שנת הלימודים.
בנט: "ממליץ לישראלים שלא לטוס לחו"ל"
(צילום: לע"מ )

בנט ציין כי וריאנט הדלתא מזנק בכל העולם - גם במדינות מחוסנות - וכי הממשלה ערה להתפתחויות ומתמודדת איתן באופן מושכל ואחראי. "מצד אחד, החיסונים מועילים כנגד הנגיף, ולכן אנו דואגים לרציפות חיסונים ולמלאי הנדרש. אך החיסונים לבדם אינם מספיקים. יש דעה הולכת ומתרחבת שיכולת ההגנה של החיסונים הקיימים היא חלשה יותר ממה שקיווינו. אנחנו לא יודעים בדיוק עד איזו רמה החיסון עוזר, אבל בצורה משמעותית פחות. כולנו מקווים לראות האטה, אבל העובדות כרגע הן שאין האטה - לא פה ולא בעולם".
פורסם לראשונה: 20:09, 16.07.21