בידוד רודף בידוד: הישראלים שנדבקו בקורונה - בפעם השנייה
(צילום: נויל האריס)

זן האומיקרון מתפשט בישראל, ומדי יום נשברים שיאי תחלואה חדשים - כשבמקביל הממשלה נמנעת מלהטיל הגבלות מחמירות. עשרות אלפים כבר נדבקו בקורונה בגל החמישי, ובהם גם כאלה שעבורם זו הפעם השנייה. "התחננתי שייתנו לי מנה שנייה של חיסון - אבל אמרו שאני מחלימה והתו הירוק שלי תקף עד מרץ", סיפרה אלינור חיים ל-ynet.
שיר דהן (29) מאשדוד חלתה בקורונה בפעם הראשונה במרץ 2021. לפני כמה ימים היא נדבקה שוב, והפעם בצורה קשה יותר. "בפעם הראשונה נדבקתי כשהורדתי את המסכה לכמה דקות, ובפעם השנייה ממישהו שיושב איתי במשרד. יש לי צינון כבד, שיעול, כאבים בפה ובשרירים".
3 צפייה בגלריה
מציגים את התו הירוק במקומות בילוי
מציגים את התו הירוק במקומות בילוי
סורבו לקבל מנה שנייה כי "יש כבר תו ירוק"
(צילום: gettyimages)
3 צפייה בגלריה
נעמה ורקולר
נעמה ורקולר
"עכשיו אני מסוגלת לתפקד". נעמה ורקולר, נדבקה בפעם השנייה - יחד עם בתה
דהן התחסנה בחיסון אחד לקורונה, וביקשה להתחסן גם בפעם השנייה - אך סורבה. "אמרו לי שאי אפשר כי יש לי תו ירוק", אמרה. "עכשיו הבנתי שהאומיקרון תופס גם למי שיש שלושה חיסונים. כל מי שאני שומעת שנדבק, הוא מחוסן. כאילו לא עשינו כלום".
"לא חלמתי שאני אדבק בפעם השנייה", הוסיפה דהן. "תמיד הקפדתי על כל ההנחיות. אם לי זה קרה, זה יכול לקרות לכל אחד. אני מפחדת להידבק גם בפעם השלישית, כבר אין תעודת ביטוח. אני אמשיך לשמור על ההנחיות כפי שעשיתי עד היום. יכול להיות שאם לא הייתי שומרת עליהן זה היה פוגע בי בצורה קשה יותר".
נעמה ורקולר (45) מנתיבות חלתה בקורונה לפני שנה ובימים אלה היא חולה שוב ביחד עם בתה. "גם בפעם שעברה אני והקטנה שלי היינו חולות בקורונה", אמרה. "בפעם הראשונה היו לי קשיי נשימה ולא היה לי טעם וריח, לצד חולשה נוראית וכאבי שרירים. עכשיו אני מסוגלת לתפקד. כשזה התחיל לא היה לי ספק שזה קורונה, כי אני מכירה את הגוף שלי".
3 צפייה בגלריה
אלינור חיים
אלינור חיים
"לא האמנתי שנדבקתי שוב, חשבתי זו שפעת". אלינור חיים
לפני כחודשיים ורקולר התחסנה והייתה בטוחה שהדבר יגן עליה מפני הידבקות. "לא תיארתי לעצמי אפילו שזה יחזור", אמרה. "אף אחד לא מוגן כנראה. כשגיליתי שאני חולת קורונה זה לא הפתיע אותי אבל לא חשבתי שזה יקרה בזמן כל כך קצר מהחיסון".
"יש המון אנשים, גם איתי בעבודה ובכל מיני מקומות, שהם חולים ולא עושים בדיקות", הוסיפה ורקולר. "עכשיו נתנו להם היתר גם לא לעשות בדיקות במקום מוסדר, אלא בדיקה ביתית. אנשים לא לוקחים אחריות ולא נבדקים וזה גורם להידבקויות המוניות. כשמשאירים את האחריות בידי הציבור זה מה שקורה".
אלינור חיים (35) מאור יהודה חלתה בקורונה בפעם הראשונה לפני כשנה וחודשיים. היא הספיקה לקבל חיסון ראשון, וסורבה לקבל חיסון נוסף. לפני יומיים היא נדבקה שוב בקורונה. "גם אני וגם הבן שלי עם תסמינים. רציתי להתחסן כבר תקופה ארוכה. בספטמבר התחננתי להתחסן ואמרו לי שאני לא זכאית, ואז הבן שלי חלה וישבתי איתו בבית. לפני שבועיים כשהתחיל הגל, שוב ביקשתי להתחסן וגם אז אמרו לי שהתו הירוק שלי עד מרץ", שחזרה. לדבריה, אמרה שהיא סובלת ממערכת חיסונית ירודה - אך גם זה לא סייע. "עכשיו אני חולה ויש לי תסמינים קשים. אני אחרי לילה מאוד קשה ואני עם חום ואין לי אפשרות לפנות למיון כי אין לי איפה לשים את הילד".
לאחר הפעם הראשונה שנדבקה סבלה מתסמינים תקופה ארוכה: "מאוד פחדתי שאחלה שוב. ביום שבת התחלתי להרגיש לא טוב. הלכתי למיון ושם אמרו לי שזו שפעת. הרופא במיון עשה לי אנטיגן וכל השבוע הבדיקות יצאו שליליות. אתמול בבוקר קיבלתי תשובה חיובית. כל השבוע הייתי עם תסמינים קשים ורק אתמול קיבלתי את התשובה הזו. לא האמנתי שנדבקתי שוב. חשבתי שזה שפעת וכולם חשבו כך".
אלינור מאמינה כי אם הייתה מקבלת חיסון נוסף - לא הייתה נדבקת בשנית. "רוב הסיכויים שאם הייתי מקבלת את החיסון, לא הייתי חולה. יש לי עוד נזקים מהקורונה. הגוף שלי מקבל תופעות קשות וזה עושה לי נזקים ארוכי טווח. כבר חצי שנה לא עבדתי בגלל התסמינים. הייתי בבידוד הראשון בגלל הפיראט האדום. עברתי כל כך הרבה בידודים - גיהינום".