שעות לפני תחילת הרמדאן, רצח שישי בחברה הערבית תוך יממה. סעיד קעדאן, תושב באקה אל-גרבייה, נורה למוות הערב (ראשון) ברכב בעיר.
מחקירה ראשונית עולה כי קעדאן יצא ממקום עבודתו והיה בדרכו לביתו. במהלך הנסיעה ארבו לו מתנקשים בשני רכבים - וכשהם ראו אותו הם רדפו אחריו וירו לעבר רכבו עשרות כדורים. המשטרה חוקרת חשד שהרצח הגיע כתגובה על רצח רסמי אבו מוך אתמול בכביש 9.
זירת הרצח בבאקה אל-גרבייה, הערב

3 צפייה בגלריה
הנרצחים בחברה הערבית ביממה האחרונה
הנרצחים בחברה הערבית ביממה האחרונה
מימין לשמאל: פטין קוזל, סעיד קעדאן, עטיה אלג'ויני ורסמי אבו מוך
מתחילת השנה נרצחו 38 בני אדם בחברה הערבית - עלייה מדאיגה בשיעור הרציחות ביחס לשנה שעברה. ב-10 במרץ בשנה החולפת עמד מספר הנרצחים על 30 - ואילו היום, כאמור, הוא צמח ביותר מ-20%. מתחילת השנה נפצעו מירי גם 120 בני אדם.
הרצח הראשון אמש התרחש בעיר מרר בגליל. רעולי פנים שנסעו ברכב ירו לעבר פטין קוזל - בן דודו של ראש העיר שנבחר רק לפני כשבועיים, בעודו יושב בתוך מכונית. המשטרה עדיין לא עצרה אף חשוד בירי לעבר קוזל. "אני עדיין בהלם. לא מאמין שפטין נרצח", אמר קרוב משפחתו. "הוא נשמה, ישר וחייכן. האלימות והפשיעה פוגעת בכולנו".
רצח שני התרחש אמש באזור ערד. עטיה אלג'ויני (45) ועלי רחיל אבו טראש (30) נורו למוות בתוך בית קפה. באירוע נפצע באורח בינוני אדם נוסף. ככל הידוע, אחד הנרצחים לא היה היעד - וכך גם הפצוע. הרקע לירי הוא נקמת דם על סכסוך.
"זו שנה מזעזעת יותר מהשנה שחלפה. המשטרה מפרסמת שהיא תפסה נשקים אבל הרוצחים עדיין מסתובבים חופשי וממשיכים לרצוח אנשים. על המשטרה והממשלה להתבייש על כישלונם", אמר תושב הנגב. "אני קורא לשר ביטחון לאומי ולמפכ"ל המשטרה להתפטר מיד. הם מתעלמים לגמרי. באף זירת רצח לא היו אתמול. אם המקרים היו ביישובים בחברה היהודית היינו רואים אותם קופצים ממקום למקום ומדברים ועוצרים תוך שעות. דמנו זול בשבילם".
3 צפייה בגלריה
רצח כפול בערד
רצח כפול בערד
זירת הרצח הכפול ליד ערד, אמש. אחד הנרצחים לא היה היעד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
רסמי אבו מוך, תושב באקה אל-גרבייה, היה הנרצח השלישי אמש. אלמונים עקבו אחריו בדרכו מהמרכז, על כביש 9, וכשהגיע לצומת באקה אל-גרבייה - הם חסמו את דרכו ורצחו אותו. הרוצחים ברחו לכיוון זמר, שם הציתו רכב שעל פי החשד השתמשו בו ברצח. סמיח אבו מוך (60), אחיו של רסמי, נרצח לפני חודשיים גם הוא. המשטרה חוקרת כמה כיוונים - כולל אפשרות שהרצח היה נקמה על חיסול ראש ארגון הפשע חאלד אבו ג'ודה שנרצח לפני כחודש, באותו מקום שבו נרצח רסמי.
"האווירה לא נוחה בעקבות הרציחות. נמאס לנו לשמוע על נרצחים. באקה עברה תקופה קשה שבה נרצחו יותר מ-15 קורבנות. המשטרה יושבת ללא מעצרים, רק מחלקת דוחות", אמרה תושבת באקה אל-גרבייה. "כשיש אירוע חמור כולם מתעלמים".
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בירכא
זירת הרצח בירכא
הרכב שבו נרצח הלילה הדאם אמון. נבדקים כמה כיוונים
בירכא נרצח אמש הדאם אמון (22) ונפצע קשה וקשה מאוד עוד שני בני אדם. כוחות גדולים של המשטרה הגיעו לזירה ופתחו בחקירה. נבדקים כמה כיוונים במסגרת חקירת הרצח.
במקביל, בטמרה נורו אמש שני צעירים ופונו לבית החולים רמב"ם בחיפה כשמצבם בינוני וקל. בטירה נורה צעיר בן 23 ונפצע בינוני. הוא פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא.