2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון
מחלקת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון
מחלקת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון
(צילום: AP)
מספר החולים הקשים, שהיה יציב בשבוע שעבר, עלה הערב (יום א') ל-751. מדובר ב-45 חולים קשים יותר מהמספר שהיה בחצות. מנתוני משרד הבריאות עולה כי חלה עלייה של 31 חולים קשים חדשים שלא חוסנו, 12 שחוסנו ושניים שחוסנו חלקית. במקביל לעלייה במספר החולים הקשים חלה עלייה במספר המונשמים, ומספרם הערב עומד על 157.
בכירי משרד הבריאות: חיסון שלישי - לכולם
(צילום: גיל יוחנן )

בינתיים, מחצות אובחנו 4,234 ישראלים כחיוביים לקורונה. מחצות פוענחו כ-52 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על כ-8.5% - הנתון הגבוה ביותר בגל הרביעי.
בתוך כך, בכירי מערכת הבריאות הודיעו אחר הצהריים על הרחבת מבצע החיסונים במנה השלישית לכלל האוכלוסייה. כמו כן הם הודיעו כי מ-1 באוקטובר רק מי שיתחסן במנה שלישית יהיה זכאי לתו הירוק, וכי תוקפו של התו יפוג חצי שנה אחרי קבלת הזריקה השנייה.
מפרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,989 חולי קורונה, שבעה מהם היום. מתחילת החודש נפטרו בישראל 511 חולים - המספר הגבוה ביותר מאז חודש פברואר. 99% מהנפטרים מתחילת החודש הם בני 50 ומעלה. בנוסף נפטר גבר בשנות ה-40 לחייו, שני גברים ואישה בני 30 עד 39 וצעירה בשנות ה-20 לחייה.
במסיבת העיתונאים, שבה השתתפו השר ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס ופרויקטור הקורונה סלמאן זרקא, הודיעו הארבעה שהחל מיום שישי הקרוב מחוסנים שחלף שבוע מאז שקיבלו את המנה השלישית לא יידרשו לבידוד בחזרתם ממדינות כתומות. גם מחוסנים שטרם עברה חצי שנה מאז שקיבלו את המנה השנייה, או מחלימים שטרם חלפה חצי שנה ממועד אישור החלמתם - או שקיבלו מנת חיסון אחת לפחות - פטורים מבידוד בחזרתם ממדינות כתומות. עם זאת, החוזרים מחו"ל עדיין מחוייבים בבידוד עד לקבלת תשובה שלילית בבדיקת הקורונה בנתב"ג או עד 24 שעות מחזרתם (המוקדם מבניהם).