היא הייתה הראשונה - ובינתיים היחידה - שהתפטרה מממשלת נתניהו אחרי המלחמה, וכעת היא מכה על חטא על ההתנהלות לפני ה-7 באוקטובר.
דיסטל בריאיון: "הייתי מאלו שיצרו פילוג, מתח וחולשה - שהובילו לטבח"
(צילום: באדיבות חדשות 13 )

שרת ההסברה לשעבר גלית דיסטל אטבריאן אמרה בריאיון לחדשות 13 שישודר במלואו הערב במהדורה כי היא הייתה "חלק מהאנשים שגרמו למדינה להיחלש, והחולשה הזו בהמון מובנים הובילה לטבח".
דיסטל אטבריאן מהליכוד, שנחשבה לאחת המקורבות ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו בתחילת ימי הממשלה הנוכחית, אמרה כי "היו בערך מאה אנשים שהדהירו 9 מיליון לתהום. מהפוליטיקה, מהתקשורת, ממובילי הרשת. אני הייתי חלק מהאנשים שגרמו למדינה להיחלש. שפגעו באנשים, שפגעו באזרחים שבחיי היומיום הם חברים שלי, הם בן הזוג שלי".
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה 27.8
ישיבת ממשלה 27.8
גלית דיסטל אטבריאן, לפני התפטרותה מתפקיד שרת ההסברה
(צילום: שריה דיאמנט)
לדבריה, "זה נחת עליי בשנייה, פתאום. פתאום את קולטת שכל מה שחשבת שעשית טוב, עשית רע. ויצרתי שסע, יצרתי פילוג, ויצרתי מתח, והמתח הזה הביא לחולשה. והחולשה הזו בהמון מובנים הובילה לטבח. כי אני פה יושבת ואומרת לך, לציבור הדמוקרטי-חילוני, חטאתי לכם. גרמתי לכם לכאוב, גרמתי לכם לפחד, על החיים שלכם פה. אני מתנצלת על זה".
דיסטל אטבריאן התפטרה מתפקידה כשרת ההסברה חמישה ימים אחרי פתיחת המלחמה. "כשאני רואה את משרד ההסברה, שהתרוקן מהסמכויות שניתנו לו מלכתחילה - אין לי אלא להודות ביושר שכל יום שבו הוא מופעל מעתה ואילך מהווה בזבוז של כספי ציבור", אמרה אז.