נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התקשר היום (שני) לנשיא המדינה יצחק הרצוג כדי להביע הזדהותו ביום השנה לטבח 7 באוקטובר. הוא בחר לשוחח עם הרצוג ולא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת חרף דיווחים מהשבוע האחרון על ניסיונות לארגן שיחה ביניהם בנוגע לתגובה הישראלית הצפויה באיראן.
בשיחה בין הנשיאים ביקש ביידן להביע תנחומים בפני משפחותיהם של 1,200 הקורבנות, בהם 46 אמריקנים, שנטבחו על ידי ארגוני הטרור מעזה לפני שנה. הוא הדגיש כי ארה"ב לעולם לא תוותר עד שיוחזרו כל החטופים.
1 צפייה בגלריה
ביידן והרצוג בבית הלבן
ביידן והרצוג בבית הלבן
ארכיון. ביידן והרצוג בבית הלבן
(צילום: Mandel NGAN / AFP)
בנוסף הוא הבהיר את מחויבותו לביטחון ישראל ולזכות הקיום שלה, ואת תמיכתו בזכותה להגן על עצמה מפני התקפות מכיוון איראן וקבוצות הטרור הנתמכות על ידה, לרבות חיזבאללה, חמאס והחות'ים. הוא ציין כי הזוועות שביצע החמאס הן תזכורת לאיום שנשקף מאיראן ומכל זרועותיה.
ביידן הזכיר בשיחה את גם הקורבנות בעזה. הוא הביע באוזני הרצוג עצב על אובדן חיי חפים מפשע ברצועה ועל הסבל המתמשך של תושבים פלסטינים כתוצאה מהמלחמה שבה פתח חמאס.
שני המנהיגים אישרו את מחויבותם "להשגת עסקה בעזה שתחזיר את בני הערובה הביתה, תבטיח את ישראל, תקל על סבלם של אזרחים פלסטינים וסוללת את הדרך לשלום בר קיימא עם חמאס שלא יוכל שוב לשלוט בעזה או לבנות מחדש את יכולותיו הצבאיות".
הנשיא הרצוג הודה לביידן על השיחה ועל עמידתו האיתנה לצד ישראל והדגיש כי היא לעולם לא תשכח זאת.