תיעוד מחצר סמוכה למוקד הנפילה באשקלון
(צילום: נדב אבס)

באחד ממטחי הרקטות אמש, פגעה רקטה בחצר ביתה של מרים קרן בת ה-79 באשקלון, וביתה ושני מחסנים נוספים נפגעו מהרסיסים. גם הרכב שלה ספג נזק כבד. אבל מרים נשמעה להנחיות פיקוד העורף ונכנסה לממ"ד - וכך ניצלה. הבוקר היא נפגשה במקום עם אנשי מס רכוש שבאו לאמוד את הנזקים. צפו בתיעוד מרגעי הפיצוץ, ממצלמה של בית סמוך.
בעודה עומדת לצד מערום של לבנים והריסות של רכושה, היא מספרת: "אתמול בערב חזרתי מהעבודה, וברגע שפתחתי את הדלת התחילו האזעקות. כשזה קרה אז רצתי שוב לממ"ד, סגרתי את הדלת ואז שמעתי את הבום החזק מאוד. הייתי בטוחה שזה על הבית שלי כי שמעתי זכוכיות בתוך הבית שעפות. הייתי קצת בהלם. נשארתי כמה דקות בממ"ד עד שנרגעתי, פתחתי בזהירות כדי להסתכל מה קרה ואז הרחתי את העשן הכבד שהיה בתוך הבית כי הייתה פה שריפה, וכל הבית זכוכיות. נפגעו החלונות, המזגנים".
מרים קרן, שביתה נפגע אמש מרקטה באשקלון
(צילום: נדב אבס, ירון ברנר)

6 צפייה בגלריה
הבית שנפגע באשקלון, הבוקר
הבית שנפגע באשקלון, הבוקר
מרים קרן שביתה נפגע מרקטה, עם נציגי מס רכוש, הבוקר
(צילום: מאיר תורג'מן)
6 צפייה בגלריה
הבית שנפגע באשקלון, הבוקר
הבית שנפגע באשקלון, הבוקר
הריסות במוקד הנפילה באשקלון
(צילום: מאיר תורג'מן)
מרים סיפרה כי חלק ניכר מההריסות הוא כלי עבודה ויצירה שלה: "אני קרמיקאית, במוסך שלי יצרתי חדר עבודה, יש לי פה כלים אבניים ואני קדרית. היו לי המון כלים אישיים שיצרתי, התכוננתי לעשות תערוכה והכול הלך לאיבוד. הכול, התנור, האובניים, וכל מה שאתה רואה פה מתחת להריסות".
כשאת עומדת מול ההריסות מה התחושה שלך כרגע? "זה רק הריסות, זה ממש לא חשוב, העיקר שאני בסדר. גם האוטו לא חשוב, הוא נפגע לגמרי אבל שום דבר לא חשוב. מה שמציל חיים זה הממ"ד וזה חשוב שיהיה בכל בית ובכל מקום בעוטף עזה".
6 צפייה בגלריה
רכב שנפגע באשקלון
רכב שנפגע באשקלון
הרכב שנפגע מהרסיסים, הבוקר. "זה רק הריסות, לא חשוב"
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
נזק  מרקטה באשקלון
נזק  מרקטה באשקלון
לפנות בוקר התפללו בזירת הפגיעה
(צילום: AP)
מאיפה הצלחת להביא את השקט הנפשי הזה? אישה בת 79, לבד בבית, יוצאת להרס כזה ואת עדיין שומרת על אופטימיות, על חיוך. "אני מטבעי אופטימית. אני אומרת שמה שקרה יכול לקרות, עובדה שאני בסדר. אני בסדר, ומה ששייך לכסף זה לא חשוב, זה ממש לא חשוב".
במטחי הרקטות אתמול לעוטף עזה זוהו כמה נפילות ופגיעות ישירות בבתים ובמבנים בדרום, בין היתר בנתיבות, בשדרות וכאמור באשקלון. בקיבוץ ניר עם ניזוק בית ריק מאדם מרכיב של מיירט של כיפת ברזל. בירי לנתיבות נפגעו גם ישיבה מרסיסים וגג מפעל, ככל הנראה מרקטה. ירון חמיאס, שהיה בבית שנפגע בנתיבות, סיפר: "הייתי בחצר והגעתי לבית של ההורים שלי. הייתה אזעקה ונכנסתי לממ"ד. שמעתי את היירוט ואחרי שתי דקות בערך שמעתי פיצוץ חזק. הבנתי שזה נפל פה. יצאתי החוצה וראיתי אבק ועשן. נפל כאן מנוע של מיירט".