סקר חדש שפורסם בארצות הברית במלאות שנה למתקפת הטרור של חמאס קובע כי 39% מהמוסלמים במדינה מאמינים שחמאס כלל לא ביצע מעשי רצח ואונס בטבח של 7 באוקטובר, ורק 31% אומרים בבירור כי הם מאמינים שמחבלי הארגון כן ביצעו אותם.
לפי הסקר, שנערך על-ידי מכון J.L. Partners עבור מכון המחקר השמרני Heritage Foundation, 59% מהמוסלמים האמריקנים מאמינים שהמתקפה של חמאס בוצעה "כדי לקדם את הסוגיה הפלסטינית", ורק 14% מהמוסלמים בארה"ב, לעומת 51% מהאמריקנים בציבור הכללי, סבורים שארגון הטרור ביצע את המתקפה משום שהוא "רצה לרצוח יהודים וחותר להשמדת ישראל".
2 צפייה בגלריה
קמלה האריס
קמלה האריס
המועמדת הדמוקרטית קמלה האריס. חוששת שערבים במישיגן לא יצביעו לה
(צילום: AP Photo/Ben Curtis)
2 צפייה בגלריה
ארה"ב פריימריז דמוקרטיים מישיגן מצביעים מחאה "לא מחויב" מצביעה בשם עאישה שהצביעה כך
ארה"ב פריימריז דמוקרטיים מישיגן מצביעים מחאה "לא מחויב" מצביעה בשם עאישה שהצביעה כך
מוסלמית שהשתתפה בהצבעת מחאה נגד ביידן בפריימריז: במקום לתת לו את קולם, מוסלמים וערבים רבים הצביעו "לא מחויב"
(צילום: REUTERS/Rebecca Cook)
מהסקר, שנשען על 1,000 נשאלים בציבור הכללי ונוסף עליהם דגימה של 500 נשאלים מוסלמים, עולה שעבור כ-34% מהמוסלמים באמריקה הסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא הסוגיה החשובה מכול בבחירות שייערכו ב-5 בנובמבר – יותר מהאינפלציה וממצב הכלכלה, שהם הסוגיה החשובה ביותר עבור הציבור הכללי. רק 4% מהנשאלים האמריקנים בכללם הגדירו את הסכסוך כסוגיה החשובה ביותר עבורם בבואם להצביע.
תוצאות הסקר מלמדות על האתגר הצפוי למועמדת הדמוקרטית לנשיאות קמלה האריס, שמנסה להלך בין הטיפות ולהימנע מלהרחיק ממנה מצביעים יהודים וערבים כאחד. האריס, שלאורך המלחמה הדגישה שוב ושוב את תמיכתה הבלתי-מסויגת בישראל ובזכותה להגן על עצמה, אך גם מתחה ביקורת על הרג האזרחים בעזה ועל התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, זקוקה בין השאר לקולותיהם של הערבים והמוסלמים במישיגן, מדינה מתנדנדת שמחלקת 15 אלקטורים בבחירות ושבה אם ערבים ומוסלמים, הנוטים להצביע לדמוקרטים, ידירו בה את רגליהם מהקלפי – היא עלולה להפסיד. על רקע זה נפגשה ממש ביום שישי האחרון בעיר פלינט שבמישיגן עם בכירים בקהילה הערבית והמוסלמית שם והקשיבה לדאגותיהם.

מהסקר של Heritage Foundation עולה כי 49% מהמוסלמים בארה"ב מאשימים את האריס כי היא יותר מדי פרו-ישראלית, 29% מאמינים שהתנהלותה סבירה והגיונית ו-7% סבורים שהיא תומכת יתר על המידה בפלסטינים.