(צילום: אבי חי)

משרד החוץ פנה היום (שני) לרשויות ביוון והודיע כי דודי אשכנזי, שנעצר בדרך לחופשה באי קוס בחשד שנמלט מחקירה בפרו, אינו האדם שהם מחפשים. משפחתו של אשכנזי התעקשה בימים האחרונים שמדובר בטעות בזיהוי - שייתכן ונגנבה - וכעת ישראל הודיעה על כך באופן רשמי ובכך גברו הסיכויים שישוחרר בקרוב.
פרו מחפשת אחר ישראלי בשם דוד אשכנזי, אך זה אינו האדם שנעצר באי היווני. הבוקר משרד החוץ הישראלי העביר מכתב למנכ"ל משרד החוץ היווני באתונה שבו הודעה המגובה בנתונים כי "דודי אשכנזי, הישראלי שעצור בקוס בחשד לביצוע עסקת סמים ודרוש בפרו, איננו האיש אותו הם מחפשים ומדובר בטעות". רחלי, אשתו, שנמצאת בקוס ומבקרת את אשכנזי מדי יום אמרה: "חופשה זוגית, שדודי בסך הכל רצה להפתיע אותי ליום הולדת, הפכה לגיהינום וסיוט גדול".
2 צפייה בגלריה
דודי אשכנזי עם אישתו רחלי בבית המשפט
דודי אשכנזי עם אישתו רחלי בבית המשפט
דודי אשכנזי ואשתו רחלי
בני המשפחה המודאגים בישראל הביעו שביעות רצון מהפנייה הפורמלית של משרד החוץ שקובעת חד משמעית שדוד אשכנזי שהאינטרפול מחפש הוא לא האיש המוחזק במעצר כבר שישה ימים.
עידו שדה, אחיינו של דודי, סיפר הבוקר לאולפן ynet כי בימים האחרונים המשפחה מצליחה לדבר איתו מדי יום בטלפון. "מעט מאוד מגע ישיר, המפגש בפועל הוא למשך חמש דקות מאחורי דלת מסכנה עם חור", אמר.

המעצר ביוון - כתבות נוספות

האחיין סיפר כי זמן קצר לאחר המעצר התחילה המשפחה לחפש הוכחות לכך שאשכנזי לא נכח בפרו בתאריך שבו הרשויות טוענות. "הוצאנו מסמך שמתעד את כל הכניסות והיציאות שלו לארץ החל משנת 2007, וראינו שבכל שנת 2012 בכלל לא בוצעה כניסה ויציאה שלו מהארץ לפרו. הבנו שלא מדובר בו", הסביר. "לאחר מכן ראינו מסמכים נוספים שהתגלו מתוך כתב האישום, השם של הבן אדם האזרי, לכאורה, בדרכון הזר, היה שונה. הפרטים היו שונים גם. גם התמונה לא זהה לדודי".
2 צפייה בגלריה
בית המעצר בו נמצא דודי אשכנזי
בית המעצר בו נמצא דודי אשכנזי
בית המעצר
במשפחה, שמגייסת כספים להגנה המשפטית, אמרו כי משרד החוץ עדכנו אותם כי הדרכון שלו נגנב - מה שהוביל לגניבת הזהות. "לא מדובר רק בטעות בזיהוי, אלא בגניבת זהות למעשה". לפי שדה, כתב האישום שמיוחס לדודו עלול להוביל לעונש מאסר של 35 שנים. "זה ממש קרקע אותנו בהתחלה", סיפר שדה. "אבל מיום ליום הפכנו ליותר אופטימיים כשהבנו שגנבו את הזהות שלו. אנחנו רוצים להאמין שהיום יהיו בשורות טובות אחרי הגשת הערעור".
עורך הדין ניר יסלוביץ' שביקר את אשכנזי בבית המעצר אמר ל-ynet כי "דודי שמח לשמוע שמשרד החוץ עומד לצידו ושהמעצר שלו הוא טעות אחת גדולה. זה עודד אותו אחרי הימים הקשים במעצר". יסלוביץ' ציין כי עורך הדין המקומי הגיש ערעור עם אסופת מסמכים שהביא מישראל, אך התביעה אמרה שטרם גיבשו עמדה סופית.