שני אזרחים ישראלים נכחו הלילה (בין רביעי לחמישי) במטוס שביצע נחיתת חירום בעיר קראצ'י שבפקיסטן - מדינה בדרגת איום גבוהה שאינה מקיימת קשרים דיפלומטיים עם ישראל, וגורמי הביטחון ממליצים להימנע מלבקר בה.
1 צפייה בגלריה
פליי דובאי
פליי דובאי
מטוס פליי דובאי
(צילום: איתי בלומנטל)
השניים טסו בטיסה של חברת הלואו-קוסט פליי דובאי (Fly Dubai) מדובאי לסרי לנקה, שביצעה נחיתת חירום משום שאחת הנוסעות במטוס חשה ברע, וכתוצאה מכך נדרש פינוי רפואי. המטוס ביצע כאמור נחיתת חירום בקראצ'י, ושהה שם במשך שעות בודדות.
במהלך השהייה במדינה כל הנוסעים נשארו על המטוס. שני הישראלים חששו שיאונה להם רע ומיהרו לפנות למשפחות שלהם בארץ, שעדכנו את חדר המצב של משרד החוץ. בישראל היו רגעי דרמה וחשש לגורלם. בסופו של דבר המטוס המריא בדרכו לסרי לנקה והפרשה עברה בשלום לאחר שלא נשקפה כל סכנה לשניים.
משרד החוץ מסר: "במהלך הלילה טיסת פליי דובאי שעשתה דרכה לסרי לנקה נחתה נחיתת חירום בקראצ'י, בירת פקיסטן. על המטוס שהו באותה העת שני אזרחים ישראלים. מרכז מצב והמחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ עודכנו באירוע ופעלו, בשיתוף עם גורמים נוספים, על מנת לוודא את שלומם של הישראלים. לאחר זמן קצר, המשיך המטוס בדרכו ועליו הישראלים".
באוקטובר 2022 מצאה את עצמה חיילת צה"ל על אדמת איראן, לאחר שהמטוס שעליו עלתה בטשקנט בירת אוזבקיסטן דיווח על מצב חירום בדרכו לדובאי ונחת בעיר שיראז. החיילת, שביקרה את משפחתה באוזבקיסטן, יצרה קשר עם גורמים בישראל והונחתה על-ידי המוסד לדבר רק בשפה הרוסית. בזמן החניה על הקרקע, שארכה ארבע שעות, החיילת לא נחקרה ולא בודדה משאר הנוסעים. רק אחרי חזרתה לארץ, הבינה החיילת את חומרת נחיתתה באיראן ואת הדרמה מאחורי הקלעים.