בריטניה הודיעה היום (שישי) כי החליטה למשוך את הסתייגותה מהחלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר הביטחון יואב גלנט.
גורם מדיני בכיר מתח ביקורת חריפה ואמר: "ישראל מאוכזבת עמוקות מהצעד הבריטי. זו החלטה שגויה מהותית, היא מנוגדת לצדק ולאמת ופוגעת בזכות של כל הדמוקרטיות להילחם בטרור".
1 צפייה בגלריה
קיר סטרמר, בנימין נתניהו
קיר סטרמר, בנימין נתניהו
קיר סטרמר ובנימין נתניהו
(צילום: AP Photo/David Cliff, אלכס קולומויסקי)
בחודש מאי ביקש התובע הראשי בהאג קארים קאן להוציא צווי מעצר נגד נתניהו, גלנט ושלושה מראשי חמאס – יחיא סינוואר, מוחמד דף ואיסמאעיל הנייה.
הממשלה הקודמת שהייתה בבריטניה, בראשות רישי סונאק והשמרנים, נקטה צעד שהתקבל באהדה רבה בצמרת השלטון בישראל, כשהגישה לבית הדין הסתייגות מכוונת לבקשת התובע להוציא צווי מעצר לנתניהו וגלנט.
מאז הגשת ההסתייגות בחודש יוני, התחולל בבריטניה מהפך פוליטי – הממשלה השמרנית של סונאק הובסה בבחירות, ומפלגת הלייבור מהשמאל חזרה לשלטון. לאחרונה פורסם כי לאור חילופי השלטון צפוי שינוי מדיניות מצד לונדון בכל הנוגע לישראל ולניהול המלחמה בעזה.
הדובר של ראש הממשלה החדש של בריטניה, קיר סטרמר, אישר היום כי בריטניה תמשוך את ההסתייגות מצווי המעצר. הדובר הוסיף כי מדובר בהחלטה של בית המשפט.