רגע לפני דיון בקבינט המלחמה על היום שאחרי וגם על עסקת חטופים אפשרית, נועד ראש הממשלה בנימין נתניהו עם 28 משפחות חטופים בעזה. "אנחנו מקיימים מגעים גם ברגעים אלה. אני לא יכול לפרט את הסטטוס, אבל אנחנו פועלים להחזיר את כולם ולא מוותרים על אף אחד. זה יעד שלנו", אמר להם נתניהו.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר במפקדת המודיעין והמו״מ להשבת החטופים
ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר במפקדת המודיעין והמו״מ להשבת החטופים
נתניהו נפגש עם משפחות החטופים, ועדכן אותן על המגעים לעסקה
(צילום: עמוס בן גרשום,לע״מ)
קבינט המלחמה, בראשות נתניהו, יעודכן במסרים שהגיעו מהמתווכים הקטארים בעקבות המגעים שהתקיימו בימים האחרונים. המסרים נוגעים לתשובת החמאס להצעה הישראלית, אך אין מדובר בפריצת דרך אלא במגעים מתמשכים. במקביל, לפי דיווח ברשת הסעודית "א-שרק", משלחת חמאס - בראשות מנהיג ארגון הטרור איסמעיל הנייה - תגיע מחר למצרים.
בכל מקרה, נראה שרק בעוד יום-יומיים ניתן יהיה לדעת אם הכיוון הוא עסקה נוספת או מבוי סתום. אין מדובר בעסקה חדשה או בהצעה חדשה, אלא בהצעה קטארית מתעדכנת - הכוללת גם אלמנטים חדשים.
בישראל אין אופטימיות, אבל בודקים אם ניתן להתניע משא ומתן באמצעות שיחות אינטנסיביות עם המתווכים. לפני כן אישרו המצרים רשמית כי הניחו הצעה. "עד כה הצדדים לא מסרו תשובות", אמרו.
2 צפייה בגלריה
מחאה בני נוער ירושלים
מחאה בני נוער ירושלים
אלפי בני נוער צעדו מת"א לירושלים בקריאה לשחרור החטופים
(צילום: שלו שלום)
נתניהו עדכן את המשפחות בפגישה בקריה בתל אביב כי יש התקדמות במגעים לעסקה. הוא תיאר את המגעים האלה כ"משיכת חבל" עם עליות ומורדות. לדבריו, הלחץ הצבאי עובד. "נעשה הכול כדי לחלץ את החטופים", אמר.
ראש הממשלה שמע מבני המשפחות על החששות למצב יקיריהם ואת שאלותיהם בהקשר למידע שקיים והנעשה על מנת לקדם את שחרורם של כל החטופים.
רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו שוחחה איתם אחריו, ביחד עם הממונה על החטופים והנעדרים, גל הירש. "כאמא וגם כפסיכולוגית ילדים אני מבינה את המצב הבלתי אפשרי שאתם נמצאים בו, ואת התמיכה הרבה לה אתם זקוקים גם במישור הנפשי. כולנו איתכם על מנת לסייע בכל מה שניתן", אמרה להם.
היא הוסיפה כי שלחה מכתבים "ל-33 נשות מנהיגים מרחבי העולם וביקשתי שיפעילו לחץ על הצלב האדום, ומכתב נוסף גם לאפיפיור. מה שנעשה על ידי החמאס אלו פשעים נגד האנושות. כולנו מתפללים לשלום כל חטופינו ולשובם הביתה בשלום ובמהרה".