תיעוד: אלפאייד צועד עם נשק בג'נין

פלסטיני בן 17 נהרג הלילה (בין שישי לשבת) במהלך חילופי אש בין חמושי מחנה הפליטים ג'נין לכוחות צה"ל שנכנסו לפעילות מבצעית בעיר. ההרוג היה שייך לאחת הזרועות הצבאיות במחנה, והשתתף בחילופי האש. בעבר הוא תועד כשבידיו נשק ולראשו סרטים המזוהים עם הזרועות הצבאיות במחנה ג'נין. פלסטיני נוסף נפצע באורח קשה במהלך חילופי האש הלילה.
בצה"ל אמרו כי במהלך הפעילות, שהתמקדה בכפר דאן שבאזור ג'נין, נזרקו לעבר הלוחמים בקבוקי תבערה ומטען ונורתה אש מרכב חולף. "הלוחמים ירו לעבר החשודים וזוהו פגיעות. אין נפגעים לכוחותינו", נמסר עוד מצה"ל.
5 צפייה בגלריה
הבית השרוף של אחיו של המחבל זכרייה זביידי
הבית השרוף של אחיו של המחבל זכרייה זביידי
(צילום: AFP )
5 צפייה בגלריה
אמג'ד אלפאייד
אמג'ד אלפאייד
נושא נשק. אלפאייד באחת מתמונותיו בעבר
גם ביום רביעי האחרון התקיימו חילופי אש בין כוחות הביטחון לחמושים פלסטינים באזור ג'נין. במסגרת אותה פעילות, שהתקיימה ברחבי יהודה ושומרון, נעצרו 14 חשודים בפעילות טרור. הפעילות התקיימה בין היתר בכפרים אל-חאדר, תל, דיר איסתיא, זבובה ואל-יאמון. החשודים הועברו לחקירה.
במהלך פעילות של לוחמי יחידת דובדבן, סיירת גולני ומג"ב למעצר אחד החשודים בכפר ואדי בורקין הסמוך לג'נין, נשמעו קולות ירי ונזרקו על הלוחמים מטענים. החיילים הגיבו בירי על חמושים שזיהו.
5 צפייה בגלריה
גדלי חמאס באוניברסיטת ביר זית
גדלי חמאס באוניברסיטת ביר זית
דגלי חמאס באוניברסיטת ביר זית. נייר לקמוס לחברה הפלסטינית
(צילום: AFP)
יממה לפני כן נעצרו ארבעה מבוקשים החשודים כפעילי חמאס במעיין בכפר דורא אל-קרע, במהלך פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של יחידת מגלן ושב"כ. העצורים נחשדו בניהול תא הסטודנטים של חמאס והג'יהאד האיסלאמי באוניברסיטת ביר זית. המעצרים התקיימו ערב הבחירות לאגודת הסטודנטים באוניברסיטה.
באותן בחירות ניצח תא הסטודנטים של חמאס את תא הסטודנטים של פתח, והשיג את מספר המושבים הגבוה ביותר בו. חמאס, שהשיג 5,018 קולות לעומת תא הסטודנטים של פתח שהשיג 3,379 קולות, בירך על הניצחון בבחירות באוניברסיטה שהפכה לסמל פלסטיני אחרי הזכייה ב-28 מושבים באגודה, לעומת 13 מושבים לפתח.
אחרי מותו של דאוד זביידי: תהלוכה לזכרו בג'נין

מדובר אמנם בבחירות לאגודת הסטודנטים, אולם אוניברסיטת ביר זית נחשבת לנייר לקמוס להלך הרוח הציבורי בקרב הפלסטינים ביהודה ושומרון. מסיבה זו, עוררו הבחירות עניין ציבורי רב בקרב הפלסטינים והן זכו לסיקור תקשורתי נרחב. ניצחון של חמאס בתקופה זו של הסלמה ביטחונית, מעיד על גל האהדה הגדול שהארגון זוכה לו בימים אלו. חמאס צפוי להעצים את הניצחון הזה ולרכוב עליו, היות שמדובר באוניברסיטה שהיא סמל עבור הפלסטינים והיא אחת משתי האוניברסיטאות הכי חשובות בגדה לצד אוניברסיטת א-נג'אח בשכם.
הבחירות הללו היוו כר פורה הן עבור פת"ח והן עבור חמאס כדי להתחרות מי משני הארגונים מוביל את ההסלמה הביטחונית מול ישראל, כולל התפארות במחבלים שביצעו פיגועים בימי ההסלמה הנוכחית. מעבר לכך הן מבהירות היטב את הדם הרע שזורם בין שני הארגונים וכיצד הוא בא לידי ביטוי במערכת הבחירות היצרית שבה כל צד הטיח בשני התקפות מילוליות קשות. בשיאו של קמפיין הבחירות, חמאס קיים בשטח האוניברסיטה עצרות ותהלוכות תמיכה סמי-צבאיות שבהן קראו תומכיו קריאות עידוד לזרוע הצבאית של הארגון ולעומד בראשה, מוחמד דף.
בג'נין נהרג ביום שישי שעבר לוחם הימ"מ נעם רז במהלך פעילות למעצר מבוקשים החשודים בפעילות טרור. במסגרת המבצע, לוחמי סיירת גולני וימ"מ ירו לעבר מחבלים חמושים שפתחו באש מסיבית וזרקו מטענים לעברם. בסך הכול נפצעו 11 פלסטינים בחילופי האש, בהם דאוד זביידי, שנפגע בבטנו ופונה לטיפול רפואי בישראל במצב אנוש. זביידי מת מפצעיו ביום ראשון האחרון בבית החולים רמב"ם וגופתו עדיין מוחזקת בישראל. במערכת הביטחון עדיין לא החליטו אם להחזיר את הגופה למשפחתו.