שר הביטחון יואב גלנט אמר היום (רביעי) במליאת הכנסת כי "חיסלנו או פצענו 60% ממחבלי החמאס ופירקנו את 24 הגדודים, או את רובם המכריע" - כחצי שנה לאחר שחשף בפני לוחמי תותחנים בעוטף עזה כי לפחות מחצית מהמחבלים כבר חוסלו או נפצעו בלחימה.
2 צפייה בגלריה
דיון בוועדת החוץ והביטחון ביום ה-269 למלחמה
דיון בוועדת החוץ והביטחון ביום ה-269 למלחמה
גלנט בכנסת
(צילום: יונתן זינדל)
שר הביטחון גלנט בשיחה עם לוחמי התותחנים בגבול עזה
(צילום: שירה קינן, משרד הביטחון)

אז, בסוף ינואר, אמר גלנט ללוחמים כי "רבע ממחבלי חמאס חוסלו ורבע נוסף לפחות נפצעו, שעון החול התהפך נגדם - עלינו להתמיד ולשמור על האחדות כדי לנצח. אנחנו במלחמה ארוכה, אבל בסוף אנחנו נשבור את חמאס. מחבלים יישארו ואנחנו נילחם בכיסי התנגדות, עוד נקודה ועוד פשיטה, וזה ייקח חודשים, זה לא ייקח יום אחד. מצד שני, אין להם אספקה, אין להם תחמושת, אין להם תגבורות, קשה להם לטפל בעצמם, בפצועים ובדברים אחרים".
לאחר מכן, באביב, צה"ל נסוג מחאן יונס, העיר הגדולה בשטחה ברצועת עזה שאליה נוקזו אלפים ממחבלי חמאס - גם מצפון הרצועה, ובעיקר מרפיח בדרום. היחס דומה גם בפעולה שאמורה להסתיים בקרוב בעיר הדרומית. על-פי אומדנים בצבא, כ-900 מתוך 3,000 מחבלי חמאס ברפיח חוסלו או נפגעו, פחות משליש. היתר ככל הנראה נמלטו צפונה לחאן יונס.
צה"ל, לפי מפקדיו, כן פירק את גדודי חמאס כמסגרות צבאיות - כלומר לצבא הטרור אין יכולת להוציא התקפה גדולה ומאורגנת עם עשרות עד מאות מחבלים שיתקפו את כוחות צה"ל בשטח או בגבול, או את יישובי הנגב המערבי. בעקבות זאת עיקר פעילות חמאס היא לזנב בכוחות צה"ל כחוליות קטנות או כבודדים, לשקם את הגדודים במקומות מהם צה"ל נסוג לקראת הפשיטות החוזרות שלו אליהם ובעיקר לבסס משילות אזרחית מחודשת על שני מיליון התושבים בעזה.
2 צפייה בגלריה
 משה סעדה
 משה סעדה
ח"כ משה סעדה. מתח ביקורת על צה"ל
(צילום: יואב דודקביץ')
במענה לשאלתו של ח"כ אוהד טל מהציונות הדתית, בנושא "חיבור חשמל ישראלי לעזה", אמר היום גלנט כי "השבנו מחצית מהחטופים ואנו נחושים להשיב את השאר. מערכת הביטחון נחושה להשיג את מטרות המלחמה ולהשלים אותן. כדי שנוכל לעשות את הדברים האלו מן הראוי שנשמר לעצמנו גם את 'המאפשרים' בשדה הקרב".
בהמשך התפתח במליאה עימות בין גלנט לחברי כנסת ממפלגתו, בהם טלי גוטליב ומשה סעדה. גוטליב הזכירה את דרישת הורי התצפיתניות להקים ועדת חקירה, וחברי הכנסת מתחו ביקורת על צמרת צה"ל - ועל המינויים. בתגובה קרא גלנט: "אף מינוי לא בוצע משיקול דעת פוליטי. לא שאלנו אם לאדם יש כיפה על הראש או לא, לא שאלנו איפה הוא גר. אנחנו שוקלים את הדברים באופן מקצועי - ושום מינוי לא מושהה. זה הכל שקר.
"האחריות לנושאים מדיניים איננה מוטלת על צה"ל. האנשים האלה שאתה מדבר עליהם ח"כ סעדה, בזמן שישבת במשרדים ממוזגים, הם סיכנו את נפשם יום ולילה. אל תקרא להם רופסים ואל תקרא להם רכרוכיים. אתה עושה עוול לחיילי צה"ל".
ריאיון עם שר התרבות מיקי זוהר

גלנט אף התייחס במליאה לשאלת גיוס החרדים, לאחר שהודיע אתמול על זימונם לצו ראשון כבר בחודש הקרוב. "בגיוס יולי-אוגוסט נוציא כ-3,000 צווים מתוך כוונה שיגיעו המקסימום. אם יגיעו 3,000 זה מצוין, ואם לא אז נלמד לקראת הגיוסים הבאים. אנחנו לא מחפשים להכעיס, אנחנו מחפשים הצלחה בתהליך.
"אנחנו עושים את זה בשביל לשפר את היכולת המבצעית של צה"ל שזקוק לחיילים. מדובר פה בצורך מבצעי אמיתי וממשי. אני רוצה לומר, היערכות מערכת הביטחון תחת אחריותי, החל בקליטת חיילים חרדים טרם המלחמה והמאמץ האמיתי תוך כדי תקופת המלחמה, עסקה בנושא גיוס החרדים. היעד שלנו זה להגיע למצב שאנחנו מצליחים בתהליך הגיוס ומביאים ליותר ויותר מהאוכלוסייה החרדית שמשרתים בצה"ל. העניין שלנו הוא לא עימות או יצירת שסעים", אמר.
הבוקר התייחס שר התרבות מיקי זוהר להסלמה בצפון, לאחר הרג בני הזוג במטח אתמול מלבנון, ואמר בריאיון ל-ynet כי "הדרג המדיני לא הפנים שלא צריך לעשות שיחות עם חיזבאללה. ההסלמה בצפון לא תיפתר בשיחות, הסכמות או הסכמים - אך ורק באמצעות הכרעה".
לדבריו, "צה"ל מחכה להנחיות הדרג המדיני. אנחנו צריכים להכריע את חיזבאללה והמערכה בצפון היא רק עניין של זמן. לא נכריע את חיזבאללה מה שקרה לנו בשבעה באוקטובר בדרום יכול לקרות אפילו בצורה גדולה וחמורה יותר בצפון. היכולות של חיזבאללה גדולות וגבוהות יותר מחמאס. איתם לא מנהלים שיחות, אותם מכים בעוצמה - באופן כזה שהם פשוט נכנעים. זה לא יהיה קל ויהיו מחירים, צריך להגיד את זה. ישראל תשלם מחיר, אבל אין אפשרות אחרת".