עימותים אלימים בשייח ג'ראח
(צילום: משה מזרחי, קבוצת תקשורת ירושלים ועוטף)

עימותים אלימים פרצו אמש (שבת) בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים לאחר הודעתו של ח"כ איתמר בן גביר, שנחשפה ב-ynet, לפיה יפתח בשכונה "לשכה פרלמנטרית". צעיר יהודי נדרס בשכונה ונפצע באורח בינוני, נהג הרכב החשוד נעצר וטען כי רוסס בגז פלפל על ידי יהודים. המשטרה שללה חשד לפיגוע. צעיר נוסף, אף הוא יהודי, נפגע מאבן ונפצע בראשו. מצבו מוגדר קל. גם אדם מוסלמי נפצע בעימותים. המשטרה עצרה שישה חשודים בהפרת הסדר.
הפרות הסדר, שכללו יידוי אבנים ועימותים, החלו זמן קצר לאחר שבן גביר הודיע שיקים "לשכה פרלמנטרית" ברחבת הבית של משפחת יושבייב, שהוצת שלשום. במשטרה אמרו כי הכוחות הדפו את מפרי הסדר, לאחר שאלו לא נשמעו לאזהרות השוטרים ולהוראת הפיזור שניתנה במקום. הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפרות סדר. בעימותים נפצע קל צעיר כבן 20 שנפגע מאבן לראשו.
4 צפייה בגלריה
מהומות בשכונת שייח ג'ראח בירושלים
מהומות בשכונת שייח ג'ראח בירושלים
הכוחות בשייח ג'ראח, הלילה
(מדברים תקשורת)
4 צפייה בגלריה
מהומות בשכונת שייח ג'ראח בירושלים
מהומות בשכונת שייח ג'ראח בירושלים
(קבוצת תקשורת ירושלים ועוטף)
בהמשך התקבל במשטרה דיווח על דריסה ליד כיכר קירמה בשכונה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ראשוני לפצוע - צעיר בשנות העשרים לחייו שמצבו בינוני ונחבל בגפיו - שבהמשך פונה לבית החולים הדסה הר הצופים. במשטרה אמרו כי הנהג החשוד, צעיר בן 21 ממזרח ירושלים, נעצר זמן קצר לאחר מכן, ולאחר בירור עמו טען כי רוסס בגז פלפל על ידי יהודים, ולכן סטה ממסלולו. הוא ברח מהזירה לאחר שפגע באותו צעיר, אך בהמשך חזר למקום והסגיר את עצמו. נפתחה חקירה לבירור נסיבות המקרה, והמשטרה שללה כרגע חשד לפיגוע. בהמשך המשטרה עצרה חמישה חשודים נוספים בהפרת הסדר.
בפעם הקודמת בן גביר פתח את "הלשכה" בשייח ג'ראח בתחילת חודש מאי, לאחר כמה ימים של עימותים אלימים בשכונה בין המשטרה לערבים ובין ערבים ליהודים. לעבר אותו אוהל שהקים הושלכו אבנים. הוא הסכים לפינוי כמה ימים לאחר מכן, על רקע הפצרות מלשכת ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, ובעקבות סיכום לנוכחות משטרה קבועה במקום עד סוף ימי הרמדאן. כמה ימים לאחר מכן ההסלמה גברה, נורו רקטות לירושלים והחל מבצע "שומר החומות".
4 צפייה בגלריה
הפגנה של גורמי ימין קיצוני במפגש תלמידים עם פורום משפחות שכולות בליד"ה
הפגנה של גורמי ימין קיצוני במפגש תלמידים עם פורום משפחות שכולות בליד"ה
הבית שהוצת, וח"כ בן גביר
(צילום: עמית שאבי, localfocus )
4 צפייה בגלריה
לשכתו של איתמר בן גביר בשייח ג'ראח
לשכתו של איתמר בן גביר בשייח ג'ראח
"לשכתו" של בן גביר בשייח ג'ראח, בחודש מאי
אמש טען בן גביר שיישאר ב"לשכה" שיקים עד שתוצמד לבית משפחת יושבייב שמירה קבועה ל-24 שעות. לבית המשפחה הושלכו ביום שישי ב-23:00 בקבוקי תבערה. נזק כבד נגרם לבית, אך בני המשפחה לא שהו באותה עת במקום ולא נפגעו. הם כבר דיווחו בעבר על התנכלויות קשות מצד שכניהם הערבים, וכלי הרכב שלהם הוצתו לדבריהם תשע פעמים בחודשים האחרונים.
"אם התושבים לא מקבלים הגנה מהמשטרה, אני אגן עליהם", אמר ל-ynet בן גביר. "מחר אפתח לשכה פרלמנטרית בשכונת שמעון הצדיק, עד שהביטחון יחזור לשכונה והמשטרה תציב אבטחה קבועה. לא יכול להיות שיותר מתשע פעמים הציתו את הרכב של משפחת יושביייב, בפעם העשירית ניסו לשרוף אותם חיים ורק בנס הם לא היו בבית בשבת, ומשטרת ירושלים תתנהג כאילו מדובר בהפגנה מול הבית. אם המשטרה לא נוכחת אני אהיה שם". בתום הערכת מצב במחוז ירושלים, החליט מפקד המחוז לתגבר את פעילות המשטרה במרחב ולהציב כוח משטרה סמוך לבית המשפחה.