צה"ל אישר כי מוחמד סרור, מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה, חוסל בצהריים (חמישי) בתקיפה ממוקדת ברובע הדאחייה בביירות בירת לבנון. ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את מבצע החיסול של הבכיר בחיזבאללה שמכונה "אבו סאלח" ממטוס כנף ציון, בדרכו לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. לפי דיווח בתקשורת הערבית, התקיפה בוצעה באמצעות שלושה טילים סמוך לאזור שבו חוסל בסוף השבוע שעבר ראש מערך המבצעים של חיזבאללה איברהים עקיל. צפו בתיעוד מזירת התקיפה:
תיעוד מזירת התקיפה בדאחייה בביירות

סרור היה אחראי בארגון הטרור השיעי על כל שיגורי הכטב"מים לשטח ישראל, כולל לאזור גלילות. מדובר בהישג נוסף של יחידה 8200 באמ"ן. מאז תחילת המלחמה ועד החיסול של עקיל נהג חיזבאללה לפרסם את כל שמות ההרוגים מקרב פעיליו ואת תמונותיהם. בשבוע האחרון הוא הפסיק לעשות זאת, בעיקר לנוכח העובדה שאיבד כמות גדולה מאנשיו בתקיפות הרבות של ישראל.
סוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית דיווחה כי הבניין שהותקף מהאוויר הוא בן 10 קומות, עמוס בדירות. צוותי חילוץ ואמבולנסים פועלים בזירה, ועד כה דווח על ארבעה הרוגים בתקיפה.
בעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דווח כי "נזק נגרם למבנים, חנויות וכלי רכב בדאחייה כתוצאה מהתקיפה". בהמשך נורה מטח רקטות ליישובים בגליל ובכללם לעיר צפת שבה דווח על "פיצוצים רבים". ממד"א נמסר כי לא דווח על נפגעים בגוף. כמה מהרקטות נפלו בשטחים פתוחים.
תיעוד מחיסול בכיר חיזבאללה סרור
(צילום: דובר צה"ל )

5 צפייה בגלריה
תקיפות בדאחייה בביירות
תקיפות בדאחייה בביירות
תקיפות בדאחייה בביירות
במקביל, לפי דיווחים בלבנון, נמשכות התקיפות ברחבי המדינה - כולל בעומקה. ב"אל-מיאדין" דווח על תקיפות בעיירות משגרה ומידון - שנמצאות באל-בקאע המערבי. שר הביטחון יואב גלנט אישר את המשך הפעולות התקפיות של צה"ל בחזית הצפון, יחד עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש אגף המבצעים אלוף עודד בסיוק וראש אגף המודיעין אלוף שלומי בינדר. הארבעה צפו אחרי הסיכול הממוקד בדאחייה.
"אנו ממשיכים את רצף הפעולות - לחיסול מחבלי חיזבאללה, לפירוק המערכים ההתקפיים ולהשמדת הטילים והרקטות", אמר גלנט. "יש לנו משימות נוספות להשלים כדי לאפשר את החזרת תושבי הצפון לביתם - נמשיך להוציא את חיזבאללה משיווי משקל ולהעמיק את מצוקתו".
5 צפייה בגלריה
 שר הביטחון יואב גלנט אישר את המשך הפעולות ההתקפיות של צה״ל בחזית הצפון, יחד עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי
 שר הביטחון יואב גלנט אישר את המשך הפעולות ההתקפיות של צה״ל בחזית הצפון, יחד עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי
גלנט, הרמטכ"ל והקצינים הבכירים עוקבים אחרי התקיפה בדאחייה
( צילום: שחר יורמן)
בתוך כך, בצל הדיווחים על מאמצים להפסקת אש בצפון בתיווך אמריקני-צרפתי, בצהריים עדכן דובר צה"ל כי הבוקר הסתיים תרגיל של צוות קרב חטיבה 7, בהובלת מל"י (המרכז הלאומי לאימונים ביבשה), שמדמה תמרון בשטח לבנון - קילומטרים בודדים מהגבול.
"התרגיל התקיים מספר ק"מ מגבול לבנון", נמסר. הכוחות תרגלו תמרון ולחימה בשטח סבוך והררי. במהלך התרגיל הם העלו את כשירותם המבצעית והלוגיסטית לתרחישי לחימה בשטח האויב.
מוקדם יותר היום נשמעו אזעקות בקריית שמונה, צפת, ראש פינה, עכו וביישובים נוספים בגליל. עשרות רקטות שוגרו משטח לבנון, מבלי לגרום לנפגעים בגוף. צה"ל המשיך לתקוף בשעות הבוקר והצהריים מטרות של חיזבאללה, בלבנון דיווחו על עשרות הרוגים. צה"ל תקף גם תשתיות להעברת אמל"ח מסוריה לחיזבאללה בלבנון.
5 צפייה בגלריה
נתניהו ממריא לארה"ב
נתניהו ממריא לארה"ב
ראש הממשלה ורעייתו לפני ההמראה לארה"ב
(צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
על-רקע הדיווחים בנוגע לניסיונות להגיע להפוגה בלחימה בצפון למשך 21 ימים, הודיעה לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "הידיעה על הפסקת אש לא נכונה. מדובר בהצעה אמריקנית-צרפתית, שראש הממשלה אפילו לא הגיב לה".
עוד נמסר מלשכת נתניהו שעושה את דרכו לניו יורק לקראת נאומו בעצרת הכללית של האו"ם כי "הידיעה על הנחיה כביכול למתן את הלחימה בצפון גם היא הפוכה מן האמת. ראש הממשלה הנחה את צה"ל להמשיך את הלחימה במלוא העוצמה, ולפי התוכניות שהוצגו לו. כמו כן, גם הלחימה בעזה תימשך עד להשגת כל מטרות המלחמה".
שר החוץ ישראל כ"ץ אמר כי "לא תהיה הפסקת אש בצפון. נמשיך להילחם נגד חיזבאללה בכל העוצמה עד לניצחון והשבת תושבי הצפון בביטחון לבתיהם".