רות מלניק מספרת לאולפן ynet: "היא מאוד חסרה לי"
(צילום: משי בן עמי)

רות, אחותה של ליטל יעל מלניק שלפי החשד נרצחה בידי אדוארד קצ'ורה, אח במוסד שבו אושפזה, פרסמה הבוקר (יום ה') בשער "ידיעות אחרונות" מכתב שבו סיפרה על הגעגועים לאחותה, ועל הרצון לחזור לבשל איתה יחד, לראות סרטים וללכת לים. "היה לנו קשר טוב מאוד. בזמן האחרון היו לנו ירידות ועליות, אבל תמיד היינו יחד – אחת בשביל השנייה", היא סיפרה הבוקר בריאיון לאולפן ynet. "היא מאוד חסרה לי".
המכתב התפרסם הבוקר לרגל יום המאבק באלימות כלפי נשים. "ביום הזה אני רוצה שסוף סוף הענישה פה תתגבר ולא יתנו לגיטימציה לרצח. כל יום שומעים על עוד רצח ועוד רצח וזה לא הגיוני. צריך לעשות משהו במערכת המשפט, להעניש, כי בקצב הזה נשמע כל יום נשמע על עוד ועוד רצח וזה לא תקין", אמרה רות. "אנחנו מרוצים מהחקירה, אבל מה שקדם לזה, כשביקשנו עזרה וכשסבתא פנתה לכל רשויות הרווחה ולבית המשפט, אף אחד לא עזר".
3 צפייה בגלריה
שער ידיעות אחרונות, 25.11.21
שער ידיעות אחרונות, 25.11.21
שער "ידיעות אחרונות", הבוקר
(מתוך "ידיעות אחרונות")
המחאה בבית המשפט, היום
(צילום: ליאור אל-חי)

3 צפייה בגלריה
מחאה נגד אדוארד קצ'ורה מחוץ לבית משפט השלום חיפה
מחאה נגד אדוארד קצ'ורה מחוץ לבית משפט השלום חיפה
(צילום: ליאור אל-חי)
3 צפייה בגלריה
מחאה נגד אדוארד קצ'ורה מחוץ לבית משפט השלום חיפה
מחאה נגד אדוארד קצ'ורה מחוץ לבית משפט השלום חיפה
(צילום: ליאור אל-חי)
ברחבת הכניסה להיכל המשפט בחיפה התקיימה הבוקר הפגנה בדרישה להאשים את קצ'ורה בעבירת רצח – ולא אחרת. המפגינים הציגו מיצב עם כפות ידיים מחוץ לאדמה, כפי שנמצאה ליטל, וקראו בין היתר: "ליטל יעל לא קברה את עצמה", "הפרקליטות להתעורר דם נשים אינו הפקר", "צדק לליטל יעל", "אדוארד קצ'ורה הוא רוצח" ו"כתב אישום רק ברצח".
על אף בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד בחמישה ימים, נוספים, בית המשפט הסתפק רק בשלושה. "לא היה תיק כזה בתולדות מדינת ישראל", אמר נציג המשטרה. "רופאי המכון לרפואה משפטית צריכים עוד זמן כדי לעשות סיעור מוחות ולהבין מה קרה כאן. כל דבר בתיק הזה הוא ייחודי, ראשוני ולא מוכר. מעורבים פה הגורמים הכי בכירים בפרקליטות ובמכון הפתולוגי". השופט שלמה בנג'ו פנה לראש צוות החקירה, רפ"ק תומר קסלסי, ואמר: "צריך לקבל החלטה".
הסנגור, עו''ד בוריס שרמן מהסנגוריה הציבורית, הוסיף כי "אני חושב שהתמונה מאוד ברורה. החומר נמצא בידי הפרקליטות והיא מסרבת לתת הצהרת תובע. גרסת החשוד ניתנה ביום האירוע, ואין שום דבר חדש לפחות כבר חודש וחצי".
קצ'ורה נכנס היום לאולם כשידו מגובסת, וסירב להשיב כיצד שבר את ידו. עם זאת, כשהשופט פנה אליו, סיפר החשוד ברצח כי קצין משטרה גרם לשבר בשורש כף ידו בזמן שניסה להוציא ממנו הודאה. קסלסי אמר לשופט כי כל החקירות מצולמות ושהתיעוד הועבר כבר למח"ש.

"רוצה לגלות שזה חלום רע": המכתב מהאחות

אחותי, עוד מעט חודשיים מאז שאת לא פה, כל יום קשה יותר, רוצה לגלות שזה רק חלום רע. אבל זה לא. זה אמיתי לגמרי. כמו החלום הכי נורא שיכול להיות.
אני רק חושבת על השיחות שלנו ושאמרתי לך 'ליטלוש, את יודעת שזה לא בשבילך, הוא אדם מבוגר, יש לו ילדים בגילך'. נפלת קורבן לאדם חולני, למניפולטור, הוא ידע איך לשחק לך עם הלב והמחשבות, הוא ניצל כל חלק בך, בנשמה הטובה שלך, לקח לך את כל שמחת החיים, ועל הדרך גם את החיים עצמם. אני מתגעגעת אלייך כל כך. בא לי ללכת איתך לים, בא לי שנבשל ביחד, בא לי שתשגעי אותי לראות איזה סרט למרות שאני עייפה.
"כולי תקווה שמשהו ישתנה במדינה הזו, שיענישו את העבריין - ולא את הקורבן"
אני כל הזמן מנסה לחשוב מה עבר עלייך ברגעים האחרונים, כל כך מקווה שלא סבלת, אבל בתוך-תוכי יודעת שכן. זה לא הגיע לך. הלב שלי מרוסק מאז שאת לא כאן. עברנו קשיים בחיים, אבל אף אחד לא יודע כמה חזקות אנחנו לעומת החיים האלה. כל כך בא לי לחבק אותך, הרבה פעמים יש בי את הרצון הזה, ואז אני מבינה שאי אפשר והלב שלי נשרף.
כולנו פה: אני, סבא וסבתא, החברים שלך, אפילו אנשים שלא הכירו אותך, כולנו נאבקים כדי שיהיה צדק עבורך, שהאדם האכזרי הזה ישלם את המחיר ויוגש נגדו כתב אישום על רצח.
היום מציינים את יום המאבק כנגד אלימות כלפי נשים, וכולי תקווה שמשהו ישתנה במדינה הזו, שסוף סוף יענישו את העבריין ולא את הקורבן. כל יום אני שומעת על עוד מקרה ועל עוד מקרה ואני כל כך מקווה שהמקרה שלך יהיה בין האחרונים, שהמצב ישתנה. ואני כל כך מקווה שהאיש שעשה לך את זה, שמנסה לברוח מעונש, שמספר סיפורים הזויים, יישב עד יומו האחרון בכלא, שלא יראה אור יום. הוא לקח לי אותך, אחותי היחידה.
מתגעגעת בלי סוף.
רות והמשפחה פתחו בקמפיין מימון המונים באתר beactive – "אל תרצחו אותנו פעמיים" - עבור המאבק הציבורי-תקשורתי שהם מנהלים. לתרומה לחצו כאן.