קבינט המלחמה המצומצם התכנס היום (שבת) להערכת מצב בפיקוד הדרום, על רקע ההכנות לקראת התמרון הקרקעי ברצועת עזה. במקביל, מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר קיים תדריך למפקדים ואמר כי "נחבק את כל הלוחמים בקרקע במטרייה אווירית", והרמטכ"ל העביר תדריך למפקדי חטיבת גולני ואמר להם: "עזה מורכבת, עזה צפופה, האויב מכין בה הרבה מאוד דברים - אבל אנחנו מכינים לו גם".
הרמטכ"ל למפקדים בגולני: "תהיו אמיצים, תהיו נחושים"
(צילום: דובר צה"ל)

2 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל הרצי הלוי ללוחמי גולני
הרמטכ"ל הרצי הלוי ללוחמי גולני
הרמטכ"ל בתדריך למפקדים בגולני
(צילום: דובר צה"ל)
"ניכנס לרצועת עזה, אנחנו ניכנס למשימה מבצעית מקצועית, להשמיד את הפעילים של חמאס, את התשתיות של חמאס, ואנחנו גם נזכור בראש שלנו את התמונות והמראות והנופלים משבת לפני שבועיים", אמר הרמטכ"ל הרצי הלוי למפקדים מגולני.
"מלווים אתכם, איתכם בתימרון, כל היכולות של צה"ל", הדגיש הרמטכ"ל בפניהם. "תהיו אמיצים, עם החשיבה הזו, תהיו נחושים מאוד, ותנו הרבה מאוד ביטחון לחיילים שלכם. הרוח הזו תביא את הנצחון. המקצועיות שלכם תקבע את התוצאה. אני מאוד מאמין בכם, מאוד מאוד גאה בכם. זו גאווה, זה כוח, ועם הכוח הזה אתם תנצחו.
מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, בתדריך למפקדים בחיל
(צילום: דובר צה"ל)

מפקד חיל האוויר ערך כאמור תדריך למפקדי הטייסות והיחידות בחיל לקראת השלב הבא של המלחמה. "אני לא הייתי רוצה להתחלף עם שום אויב ולפגוש חטיבה או אוגדה של צבא ההגנה לישראל", אמר בר למפקדים.
מתחילת המלחמה חיל האוויר פגע בארגון הטרור חמאס פגיעה קשה. בוצעו אלפי גיחות מהאוויר, הוטלו אלפי פצצות בצורה מדויקת וניתן סיוע נרחב לכוחות הקרקע.
2 צפייה בגלריה
תקיפות חיל האוויר ברפיח
תקיפות חיל האוויר ברפיח
תקיפות חיל האוויר ברפיח
(צילום: Jack Guez / AFP)
"עם הנחישות שאני רואה, אני יוצא בתחושה מאוד מחוזקת, ובצירוף של החיל יש פה מכונה שאין לי שום ספק שהיא תעבוד", הוא הוסיף. "עד עכשיו פגענו בחמאס באלפי גיחות מהאוויר, אלפי פצצות שפגעו בצורה מדויקת".
לדברי אלוף בר, "חמאס לא מתחיל מאפס עכשיו, את מה שהאוגדות פוגשות, עם זאת אנחנו מתייחסים במלוא כובד המשקל ומתייחסים כאילו הוא לא נפגע בכלל. אנחנו נבוא עם כל העוצמה פנימה ונפגע בו כאילו הוא נלחם איתנו ביום הראשון. תפקידנו הוא 'לחבק' את החיילים, ולומר: 'האויב שאתם תפגשו פגש אותנו לפני כן'".
פורסם לראשונה: 19:02, 21.10.23