כ-60,000 תושבי עכו נדרשו להתפנות בשישי ובשבת למקלטים ולמרחבים המוגנים, בעקבות אזעקות שנשמעו בעיר. היום יורט כטב"ם של חיזבאללה מערבית לעכו, והאזעקה הופעלה בשל חשש לנפילת רסיסים. בכמה מוקדים תועדו הערב (שבת) רסיסים שנפלו בסמוך לבתי תושבים, ולאחר הערכת מצב ביטחונית הודיעו בעיריית עכו על חזרה לשגרת החירום.
האזעקות שנשמעו בעכו, והרסיסים שנפלו בעיר, הם תזכורת נוספת לעובדה שבעיר יש אלפי דירות ללא ממ"ד או מקלט סמוך. תושבים שמתגוררים בבניינים ישנים ללא מרחב מוגן נאלצים לרוץ לחדרי המדרגות, ודורשים מהעירייה לפעול בנושא.
יירוט מעל עכו. שתי אזעקות בסוף השבוע

4 צפייה בגלריה
יירוטים ואזעקות בשמי עכו
יירוטים ואזעקות בשמי עכו
יירוט בשמי עכו
( צילום: עופר יוסי)
"מהבית שלי למקלט הציבורי לוקח דקה וחצי של ריצה וזמן ההתרעה פה הוא חצי דקה", מספר יניב יזרייב, תושב שכונת "שיכון 4" בעכו. "אתמול בערב לא שמענו כמעט את האזעקה כי היינו בבית עם המזגן והיא חלשה מאוד. כל הרחוב שלנו מלא במשפחות עם ילדים קטנים, ובזקנים. אנחנו יוצאים מהדירות באזעקות ומתפללים לאלוקים שיהיה לנו נס ולא ניפגע".
כבר חודשים שיזרייב ושכניו מבקשים שהעירייה תדאג להם למיגוניות ברחוב, אך כל פניותיהם לא נענו עד כה. "איך ארוץ בשתיים בלילה עם שתי הילדות שלי למקלט המרוחק?", שואל יזרייב. "האם עד שלא יקרה משהו, אף אחד לא יתעורר?".
ראש העירייה עמיחי בן שלוש הודה בסרטון מהחמ"ל העירוני לתושבים שנשמעו להנחיות פיקוד העורף ונכנסו למרחבים מוגנים כשנשמעו האזעקות. בפוסט שהעלה הערב לפייסבוק הביע זעם כלפי תושבים שהשחיתו בסוף שבוע את אחד המקלטים בעיר.
4 צפייה בגלריה
מקלט שהושחת בעכו
מקלט שהושחת בעכו
המקלט שהושחת בעיר
(צילום: דף הפייסבוק של עמיחי בן שלוש)
4 צפייה בגלריה
הרס של בית שנפגע מטיל בעכו
הרס של בית שנפגע מטיל בעכו
(צילום: דף הפייסבוק של עמיחי בן שלוש)
"נדהמתי הערב לבקר במקלט ברחוב גיבורי סיני ולגלות שם ונדליזם מכוער. אני לא מתכוון לעבור על כך בשתיקה ואנו נטפל בחומרה וביד קשה במקרים מן הסוג הזה. אני מבקש מכם לגלות אחריות אישית ולדאוג לשמור על המקלט שאמור לתת לכם מחסה וביטחון בשעת חירום", כתב ראש העיר.
"בשעה שעובדי העירייה דואגים ופועלים לבקשתי שהמקלטים יהיו ערוכים ומוכנים לחירום, ישנם כאלה שהחירום לא בראש מעיינם והם פוגעים בזדון במקלטים ופוגעים בכשירות שלהם" כתב בן שלוש, והוסיף כי זו הפעם השלישית שנתקל בנזקים מכוונים מעין אלו.