דובר צה"ל התיר הערב (יום ו') לפרסום כי סמל בן אבישי, בן 20 מנהריה, חייל בפלוגת התקשוב של חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. בן ז"ל נהרג במהלך פעילות מבצעית באזור ג'באליה, שם צה"ל מנהל בימים האחרונים פשיטה נרחבת נגד מחבלי חמאס. מתחילת המלחמה נפלו 628 חללי צה"ל, ומתחילת התמרון ברצועה בסוף אוקטובר נפלו 280 חללים.
1 צפייה בגלריה
סמל בן אבישי ז"ל
סמל בן אבישי ז"ל
סמל בן אבישי ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
סמל בן ז"ל למד בבית הספר תיכון "שחקים" בנהריה. בעירייה מסרו: "העיר נהריה משתתפת בצערה הכבד של משפחת אבישי על נפילתו של בנם הגיבור, סמל בן אבישי, ששירת כחייל בפלוגת התקשוב של חטיבת הצנחנים בקרב בצפון רצועת עזה. בשם תושבי העיר אנו מבקשים לחבק ולחזק את הוריו, אופיר ומאיה, אחיו יהונתן ויואב ואת כל בני המשפחה בשעה קשה זו. מי ייתן ולא תדעו עוד צער. יהי זכרו ברוך".
מנהלת החטיבה העליונה בבית הספר שבו התחנך, מילה זגורי, סיפרה עליו בכאב: "היה לו חיוך כובש, היו לו המון חברים כולם אהבו אותו מאוד, המורים בבית הספר והתלמידים. היה מוקף בהרבה מאוד חברים. מותו השאיר אותנו המומים וכואבים, אנחנו לא מעכלים כיצד נהרג. הכאב גדול מאוד, ואנחנו מחבקים ומחזקים את בני המשפחה האבלה".
זגורי מספרת כי בן למד במגמת הנדסת תוכנה וסייבר: "הוא היה תלמיד מצטיין. הוא למד בכל המקצועות כמעט 5 יחידות - ילד ערכי שתמיד סייע ותרם. היו לו המון חלומות לתרום למדינה, הוא חלם לשרת שירות קרבי. הוא היה ספורטאי מצטיין עם המון חלומות. אבידה גדולה וכאב גדול לכולנו".
ראש העיר נהריה, רונן מרלי, ספד לו: "קיבלנו בשורה קשה מאוד רגע לפני כניסת השבת. בן העיר שלנו, סמל בן אבישי נפל בקרב בצפון רצועת עזה. אנו משתתפים בכאב העצום של בני משפחת אבישי על נפילתו של בנם הגיבור, נמשיך לחבק וללוות את המשפחה בשעתה הקשה. אשרינו שאלו לוחמינו שנפלו על הגנת המולדת ומדינתנו האהובה במלחמה הצודקת מאין כמוה על עצמאותנו. גיבור ישראל, יהי זכרו ברוך".
הכוחות שפועלים במחנה הפליטים של ג'באליה, בצפון הרצועה, מדווחים על לחימה בעוצמה גבוהה ועל התנגדות משמעותית של חמאס, ואומרים כי הלחימה שם היא אולי העצימה ביותר שבה נתקלו עד כה מאז 7 באוקטובר. מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי בהיתקלות עם מחבלים בג'באליה נפצע באורח קשה לוחם מגדוד 9227 בחטיבה 460.
תיעוד מפעילות כוחות צה"ל בג'באליה
(צילום: דובר צה"ל)
ביממה האחרונה הורחבה הלחימה בג'באליה, ואוגדה 98 העמיקה את השליטה המבצעית באזור. חטיבה 7, שהובילה את ההתקפה האוגדתית על ג'באליה, נלחמת כעת בלב העיר. לוחמי חטיבה 7 והצנחנים איתרו בעיר עשרות קני רקטות ארוכות טווח שכוונו למרכז הארץ, כולל הבוקר. מחסן האמל"ח שאותר נמצא כעשרה מטרים ממתחם מחסות שממנו התפנתה האוכלוסייה.
הלחימה בג'באליה היא בעיקר בסמטאות הצפופות של מחנה הפליטים. בצבא אומרים כי בתום שלושה ימי לחימה כלל האוכלוסייה התפנתה ובמחנה נותרו רק פעילי חמאס. ההתנגדות שלהם מתבטאת בעשרות רבות של שיגורי RPG, שמובילים לא פעם להפעלת מערכת מעיל רוח. עד כה בפעולה, הכוחות עצרו לחקירות 40 שבויים.
"חמאס שלט לגמרי כאן בג'באליה עד שהגענו הנה בימים האחרונים, השוק היה פעיל. במחנה הפליטים של העיר לא טיפלנו בתמרון", אומרים בצבא, "אין לנו מגבלות חימוש חריגות, יש אילוצים וניהול של כלכלת חימושים למלחמה ארוכה, ועד כה לפי הערכה הרגנו כ-200 מחבלים".
המפקדים והלוחמים מהאסון שבו נהרגו חמישה מלוחמי הפלוגה החרדית שבו ללחימה ופעלו כבר אתמול. בצבא מעריכים כי חלק מהמחבלים ברחו מג'באליה בתחילת הפעולה, אבל לאור ההתנגדות רבים מהם לא נסוגו. צה"ל פעל במשך יותר מחודש בג'באליה בשיא התמרון בחודש נובמבר ובסיום הפעולה שם הכריז כי השיג שליטה על העיר השנייה בגודלה בצפון הרצועה.