התקשורת האיראנית דיווחה הבוקר (יום א') על מעצרם של כמה כדורגלנים שחגגו אמש את ליל השנה האזרחית החדשה במסיבה "מעורבת", שבה היו גברים ונשים. המסיבה הייתה ממזרח לטהרן.
סוכנות הידיעות האיראנית "טסנים" דיווחה כי "כמה כדורגלנים ושחקני עבר של אחד המועדונים הגדולים בטהרן נעצרו אתמול בערב, במהלך מסיבה מעורבת בעיר דמבאנד". לא פורסם כמה נעצרו.
2 צפייה בגלריה
 אנגליה נגד איראן מונדיאל קטאר על רקע ה מחאה
 אנגליה נגד איראן מונדיאל קטאר על רקע ה מחאה
איראן במונדיאל בקטאר. המחאה נמשכה ביציעים, ובמגרש
(צילום: AP, EPA)
לפי הדיווח, בנוסף להשתתפות במסיבה המעורבת חלק מהעצורים גם עברו על החוק האוסר על שתיית אלכוהול. "חלק מהשחקנים לא היו במצב תקין, אחרי שצרכו אלכוהול", דיווחה "טסנים". התקשורת לא פרסמה את שמות הכדורגלנים העצורים או את המועדון מטהרן שבו הם משחקים.
איראן עוברת בחודשים האחרונים טלטלה בעקבות "מחאת החיג'אב", גל ההפגנות שהחל בספטמבר אחרי מותה של הצעירה הכורדית מהסא אמיני. היא מתה בגיל 22, כמה ימים אחרי שנעצרה על-ידי משטרת המוסר של טהרן בגלל ש"התרשלה" בעטיית החיג'אב - ולכן הפרה את חוקי הצניעות. במהלך גל ההפגנות נעצרו כמה כדורגלנים איראנים שהביעו תמיכה במחאה, ואחרים נלקחו לחקירה.
אחד האישים הבולטים שהתיצב לצד המפגינים הוא עלי דאי, גדול כדורגלני איראן בכל הזמנים. בתגובה לתמיכתו ב"מחאת החיג'אב" איראן החרימה זמנית את הדרכון שלו, וסגרה חנויות בבעלותו. בשבוע שעבר אמר דאי שאשתו ובתו הורדו מהמטוס בדרך מטהרן לדובאי ונלקחו לחקירה. ברפובליקה האיסלאמית אמרו שאשתו של דאי "תומכת במתפרעים ולא רשאית לצאת מהמדינה".
בנובמבר, במשחק הפתיחה של נבחרת איראן במונדיאל בקטאר, החליטו שחקני הנבחרת להביע הזדהות עם המפגינים. הם בחרו שלא לשיר את ההמנון הלאומי לפני שריקת הפתיחה של המשחק מול אנגליה. האוהדים האיראנים ביציעים מחו גם הם נגד המשטר וקראו קריאות בוז בזמן ההמנון.