4 צפייה בגלריה
הפגנת מחאה בקפלן תל אביב
הפגנת מחאה בקפלן תל אביב
"הנסיך הקטן מפלוגה ב'". קפלן
(צילום: איתי ארבל, אמיר גולדשטיין)
"צעד אחרון אל מול הניסיון לריסוק הדמוקרטיה": כ-520 בני משפחות שכולות הביעו תמיכה באנשי המילואים המודיעים על אי התנדבות על רקע ההתקדמות בחקיקת המהפכה המשפטית, וקראו הערב (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים בממשלתו "לעצור את התפרקות המדינה".
במכתב, ששלחו ארגוני "משפחות שכולות למען הדמוקרטיה" ו"במותם ציוו", נטען כי "הפסקת ההתנדבות לשירות מילואים הינה צעד אחרון שנוקטים טובי בניה של הארץ הזאת, לא בשל התנגדות למדיניות הממשלה, אלא אל מול הניסיון שמקדמת ממשלה זו לשינוי שיטת המשטר בישראל ולריסוק הדמוקרטיה".
4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה בירושלים
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה בירושלים
המשפחות השכולות קראו לו "לעצור את התפרקות המדינה". נתניהו
(צילום: מארק ישראל סלם)
4 צפייה בגלריה
המשפחות השכולות במיצג "לשווא" מול הקריה
המשפחות השכולות במיצג "לשווא" מול הקריה
מיצג שהקימו משפחות שכולות מול הקריה
עוד נכתב כי "יקירנו מסרו את חייהם תחת שלטונן של ממשלות שונות, גם כאשר התנגדו למדיניותה של הממשלה הנבחרת לא התנה אף אחד מהם את שירותו בהסכמתו לה. אנו, שאיבדנו את היקרים לנו למען ההגנה על ביטחון המולדת, מבקשים להביע את תמיכתנו באנשי המילואים שמודיעים על השהיית התנדבותם לשירות".
עינת דומב הר, אחת מכותבות המכתב, איבדה את אחיה סמ"ר רועי דומב בנובמבר 1990 בעת היתקלות פלוגת החבלה וההנדסה (פלחה"ן) של גבעתי עם מחבלים בהר דב. "המדינה שלנו מתפרקת, יש פה קבוצה שלא רואה בעיניים ואף אחד לא עוצר. עוד רגע תהיה שפיכות דמים ברחוב. ירדנו מהפסים? בשביל זה רועי נהרג? בשביל זה אבא שלי מת מצער?", אמרה.
"יש חוזה בין המדינה לבין האזרחים שלה והוא נוצר מתוך מגילת העצמאות ומדבר על ערכי מדינה יהודית ודמוקרטית ועל שוויון לכולם. לאף אחד אין את הזכות להרוס את זה כי הוא רוצה משהו אחר. הלב שלנו נקרע, אנחנו מתים מצער ולא יודעים מה לעשות - כל פרה קדושה נשחטת. קוראים לנו פריווילגים ואומרים לנו ללכת לעזאזל, אבל כשאנחנו נותנים את הדם שלנו אנחנו טובים. יש עשרות אלפים שנהרגו למען המדינה. הם לא מתו לשווא".
4 צפייה בגלריה
משרתי מילואים מילואימניקים יחידת יהל״ם יחידה הנדסית למשימות מיוחדות חתומה חתמה עצומה נגד הרפורמה המשפטית
משרתי מילואים מילואימניקים יחידת יהל״ם יחידה הנדסית למשימות מיוחדות חתומה חתמה עצומה נגד הרפורמה המשפטית
המכתב שהגישו הלוחמים בחודש מרץ. "חרדים מהמהלכים החד צדדיים"
בתוך כך, כ-160 לוחמים במילואים של יחידת יהל"ם (יחידה הנדסית למשימות מיוחדות) הודיעו היום על השהיית התנדבותם לשירות מילואים, על רקע ההתקדמות בחקיקת חוקי המהפכה המשפטית. במכתב שהוגש למפקד היחידה כתבו הלוחמים כי הם משהים את התנדבותם "עד שתבוטל במלואה ההפיכה המשטרית או שתושג הסכמה רחבה ביחס לכולה", והוסיפו כי "זוהי חובתנו כמשרתי מילואים לקום שוב ולהגן על המדינה, לא נהסס להיות המגן עליו אזרחי ישראל סומכים".
גם א', לוחם לשעבר ביחידה שמשרת במילואים כמפקד צוות בימי גיבוש, חתם על המכתב. בשיחה עם ynet הוא סיפר כי "עשיתי שיחה מקדימה עם מפקד היחידה. הם ידעו שזה עומד לקרות, כבר במרץ הוצאנו מכתב שאומר שאנחנו קוראים לעצור את החקיקה - ואם לא, אז נשקול את שירותינו".
לדבריו, "אנחנו לא מחפשים לפגוע באף אחד ובטח שלא בצבא, אבל זה הכלי שלנו למחות. המכתב הזה מייצג לא רק אנשים בשירות פעיל. אני מאמין שגם החבר'ה המבוגרים יותר, שכבר לא פעילים במילואים, יוציאו מכתב לתמוך בנו".