3 צפייה בגלריה
הזירה בקרית ארבע
הזירה בקרית ארבע
הלל גראוס ז"ל
שלוש שעות לפני שנהרגה בתאונת הדרכים בכביש 60, הלל גראוס (56) עוד רקדה בחגיגת האירוסין של בנה יוסף. אתמול, סמוך לשעה 01:00, התנגש הרכב שבו הייתה הלל בצורה חזיתית ברכב אחר - ומותה נקבע במקום. חמישה בני אדם נוספים נפצעו, בהם בנה שהתארס זמן קצר לפני כן.
מאות בני אדם ליוו את גראוס למנוחות בבית העלמין בקריית ארבע. בשל מצבו של יוסף לא היה ברור אם יוכל להשתתף בהלוויית אמו - אך לאחר מאמצים רבים הצליח להגיע לבית העלמין עם אמבולנס.
3 צפייה בגלריה
הלל גראוס
הלל גראוס
הלל גראוס בחגיגת האירוסין
"הלל עלתה מפרו וקבעה את מקומה בקריית ארבע", סיפר סגן ראש המועצה ישראל ברמסו. "היא הקדישה את חייה לטיפול ולגידול ארבעת ילדיה", אמר. אנשי מחלקת הרווחה בקריית ארבע מלווים כעת את המשפחה ומעניקים סיוע לשאר ילדיה של הלל ז"ל.
הדיווח על התאונה התקבל במד"א בשעה 01:31. חובשים ופרמדיקים קבעו את מותה של הלל במקום, ופינו את חמשת הפצועים לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק במצב בינוני וקל עד בינוני.
3 צפייה בגלריה
הזירה בקרית ארבע
הזירה בקרית ארבע
הזירה בקרית ארבע
"ראינו שני כלי רכב מעוכים כשחלק מהפצועים היו ברכבים וחלקם בחוץ", סיפרו הפרמדיק נתנאל יאמין והחובשת טליה אדרי ממד"א. "באחד מהרכבים ראינו במושב האחורי אישה מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, ביצענו פעולות החייאה שבסופן נאלצנו לקבוע את מותה". לדבריהם, הצעיר והצעירה נסעו ברכב יחד עם האישה שנהרגה: "הם היו בהכרה וסבלו מחבלות כשמצבם בינוני".
עוד סיפרו כי "שלושה מנוסעי הרכב השני היו בהכרה וסבלו גם הם מחבלות - מצבו של אחד מהם הוגדר בינוני עד קשה ומצבם של השניים הנוספים מוגדר קל עד בינוני. לאחר טיפול רפואי ראשוני בשטח פינינו את חמשת הפצועים לבתי החולים".
ראש המועצה אליהו ליבמן הוסיף כי אילו התשתיות בכביש היו טובות יותר - הלל לא הייתה מוצאת את מותה. "אין ספק שאם היה מעקב בטיחות והפרדה - הלל לא הייתה נהרגת בתאונה הטרגית הזאת", אמר. "הגיע הזמן שהתשתיות ביהודה ושומרון יקבלו מענה כמו בכל מקום אחר במרכז הארץ, ושלא יזלזו בחיים אדם של יהודים וערבים בגלל חוסר תקצוב".