אלמלא סדרת הציוצים של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ עוד היינו תמימים לחשוב שהלו"ז הצפוף של נתניהו מאלץ אותו להישאר בסוף-השבוע הקרוב בארה"ב, מעבר לתכנון המקורי של הביקור. אז נכון, הארכת השהות ביומיים נוספים מאמירה את עלות הביקור במאות אלפי שקלים נוספים, אבל למה להיות קטנוניים?
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נחתו בוושינגטון  ארצות הברית לקראת נאומו בקונגרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נחתו בוושינגטון  ארצות הברית לקראת נאומו בקונגרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נוחתים בוושינגטון
(צילום: איתמר אייכנר )
אבל טראמפ, שלא במתכוון כנראה, חשף את מה שנתניהו ורעייתו ניסו להסתיר מהרגע הראשון שעלו על מטוס כנף ציון בדרכם לוושינגטון: המטרה היא לסגור וויקנד באמריקה. על חשבון הציבור, כמובן. בכל זאת, הזוג נתניהו לא יצא מגבולות ישראל מאז 7 באוקטובר. אז אם כבר לצאת, למה לא לסיים את הטיול בחופשת סוף-שבוע שיתחיל במיאמי, ועל הדרך לחגוג - ממש במקרה - יום הולדת לבן היקיר הגולה בדיוק שם? במיוחד שידועה חיבתו של נתניהו לפגישות עבודה בחו"ל בשישי, שממש במקרה מאריכות את החזרה לארץ עד לאחר צאת שבת.
טראמפ צייץ שלוש פעמים על פגישתו הצפויה עם נתניהו. תחילה כתב כי הוא אמור להיפגש איתו ביום רביעי. מיד לאחר מכן מחק – והודיע מחדש כי הפגישה עם ראש הממשלה תיערך ביום חמישי. בפעם השלישית הוא תיקן את עצמו אבל הפיל את האחריות על נתניהו. "נתניהו ביקש להזיז את הפגישה ליום שישי", הוא צייץ. והופ – התארכה לה נסיעת ראש הממשלה ורעייתו בעוד 48 שעות, עם הסבר כמובן. ומה עם משפחות החטופים שהגיעו איתו מישראל? הן כבר קיבלו הצעה לטוס חזרה לישראל בטיסות מסחריות.
רק מי שבאמת מנותק ואינו מחובר לסנטימנט הישראלי בתקופה הקשה שאנחנו עוברים – יכול בלי בושה לסדר לעצמו סופ"ש במיאמי על חשבוננו
ישראל נמצאת במלחמה הנוראה ביותר בתולדותיה כבר למעלה מ-290 ימים. זאת גם המלחמה הארוכה והמתישה ביותר. אלפים רבים נהרגו ונפצעו, 120 חטופים סובלים ומתים בשבי החמאס ובמנהרות, עשרות אלפים עקורים מהבתים שלהם. הצפון נטוש, יישובי וקיבוצי העוטף עדיין הרוסים. ונתניהו? חוגג במיאמי. סליחה על הציניות, אבל איפה הדוגמה האישית? איפה הסולידריות והרגישות? הרי נתניהו בעצמו מסביר לנו בכל הזדמנות שזו לא העת לבחירות, זה לא הזמן להקמת ועדת חקירה ממלכתית, ובטח לא הטיימינג הנכון להעיד במשפט המתנהל נגדו. לא סתם פרקליטו נלחם לדחות את עדותו של נתניהו בחודשים ארוכים "בגלל המצב". רק מי שבאמת מנותק ואינו מחובר לסנטימנט הישראלי בתקופה הקשה שאנחנו עוברים – יכול בלי בושה לסדר לעצמו סופ"ש במיאמי על חשבוננו.
נתניהו מתלונן ומבקר את התקשורת החופשית בישראל על היחס המפלה והגישה המחמירה והקטנונית לדבריו שהיא נוקטת כלפיו. הביקורת הזו היא לגיטימית ואפשר להתווכח עליה. אבל במעשיו השלומיאליים, בהתנהלותו השקופה והמביכה ובניתוק הבלתי נתפס מהמציאות הוא מוכיח שוב ושוב כי הוא מרוויח את הביקורת כלפיו ביושר. ואין מה לדאוג - לא תשמעו מילת הסתייגות, התנצלות או הבהרה על הסיפור המביך הזה. למה? כי לבני הזוג נתניהו מגיע הכול. בתוך זמן קצר נשמע את צייצניו ושופריו מסתערים על הרשתות החברתיות וערוצי התעמולה כדי לעשות קמפיין הסברה עבורו. לא יודע איך, אבל גם את היועמ"שית הם ישרבבו לסיפור הזה. "שימותו הקנאים", צייצה אחת התומכות האהובות על משפחת נתניהו. והוסיפה: "בייסורים קשים". אמיתי.