בפגישה עם משפחות חטופים הלילה (בין שני לשלישי, שעון ישראל) במלון שבו הוא מתארח בוושינגטון, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו למשתתפים: "אנחנו נחושים להחזיר את כולם. התנאים להחזיר אותם מבשילים, מן הטעם הפשוט שאנחנו מפעילים לחץ מאוד חזק על חמאס. אנחנו רואים שינוי מסוים, ואני חושב שהשינוי הזה ילך ויגדל".
נתניהו עם משפחות חטופים בארה"ב
(צילום: דוברות רה"מ)

2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו נפגש עם משפחות חטופים בארצות הברית
בנימין נתניהו נפגש עם משפחות חטופים בארצות הברית
נתניהו במפגש עם משפחות חטופים
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו נפגש עם משפחות חטופים בארצות הברית
בנימין נתניהו נפגש עם משפחות חטופים בארצות הברית
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
נתניהו הביע צער על מותם בשבי של אלכס דנציג ויגב בוכשטב, בצל הביקורת שהוטחה בו על כך שניתן היה להצילם אם העסקה הייתה נחתמת. הוא אמר למשפחות שאיתן נפגש כי הנסיעה "נותנת לנו הזדמנות גם להביא בפני הנציגים האמריקנים והעם האמריקני את החשיבות של התמיכה שלהם במאמצים שאנחנו עושים יחד איתם כדי להביא לשחרור כל החטופים, גם החיים וגם המתים. אנחנו נחושים להחזיר את כולם. אנחנו מתכוונים לעשות את זה, זוהי מטרת המלחמה".
בסיום הפגישה פרסם נתניהו הודעה שלפיה "התנאים לעסקה הולכים ומבשילים, ללא ספק, זה סימן טוב. הסימן הנוסף הוא שאנו רואים גם שמתחילה שבירה ברוח של האויב. אני מאמין שאם נתמיד בזה אנחנו יכולים להשיג עסקה".
עם זאת, הדגיש נתניהו: "אני מראש אומר שזהו תהליך, לצערי זה לא במכה אחת, יהיו שלבים. אבל אני מאמין שאנחנו יכולים לקדם את העסקה ולהשאיר בידינו את המנופים להביא לשחרורם של האחרים. זה הכיוון שאליו אנחנו הולכים. מה שאני אומר לכם אלה דברים שמתפתחים והולכים ונותנים תקווה. התקווה הזו ליוותה אותי מתחילת הדרך, יחד עם הדבקות במשימה. אני רוצה שהיא תלווה גם אתכם. אני יודע את הקושי הנורא שלכם, את הסיוטים שאתם עוברים, את הגיהינום שאתם חיים בתוכו. אל תאבדו תקווה, אנחנו נממש אותה".
לצד הדברים הללו אמר ראש הממשלה כי "אני לא מוכן בשום אופן לוותר על הניצחון על החמאס. אם אנחנו נוותר עליו, אנחנו בסכנה מול כל ציר הרשע של איראן. ההחלטות שאנחנו מקבלים הן החלטות הרות גורל לעתידה של מדינת ישראל ולמפעל הציוני".
המסר של ביידן
(צילום: מתוך NBC)

בפגישה השתתפו גם חיילים שלחמו ב-7 באוקטובר ונלחמו בעזה ומתלווים למשלחת, וכן נציגי משפחות שכולות שאיבדו את בניהן בלחימה בעוטף ובעזה. עוד השתתפו בפגישה ראש המל"ל צחי הנגבי, מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי, מזכיר הממשלה יוסי פוקס, המזכיר הצבאי רומן גופמן ומתאם השבויים והנעדרים גל הירש.
הלילה, במסר ראשון בקולו מאז שהודיע על החלטתו לפרוש מהמרוץ, אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בוועידה טלפונית עם צוות הקמפיין שלו: "נמשיך לעבוד קשה מאוד כדי לסיים את המלחמה בעזה. אעבוד עם הישראלים והפלסטינים להשיב את כל החטופים הביתה. אני חושב שאנחנו קרובים לעשות את זה".
ביום חמישי צפוי ביידן להיפגש עם נתניהו, ובאותו יום צפויה גם לצאת המשלחת הישראלית לדוחא, בירת קטאר. נתניהו צפוי להיפגש גם עם סגניתו של ביידן, קמלה האריס, שצפויה להתמודד במקומו על הנשיאות מול דונלד טראמפ.
ביום ראשון, נזכיר, קיים נתניהו דיון בנושא החטופים יחד עם צוות המו"מ ובכירי מערכת הביטחון, ובסיומו הנחה על הוצאת משלחת המו"מ. גורמים הבקיאים בפרטים מסרו כי הדיון אצל ראש הממשלה נמשך שעות ארוכות, ובמהלכו הוחלט להתקדם למו"מ על 29 ההערות שהעביר חמאס למתווה. "הייתה פגישה ברוח טובה", אמרו. "צוות המו"מ קיבל אור ירוק להתקדם ויעביר את תשובת ישראל. הקווים המנחים (שעליהם הכריז נתניהו - א"א) ברורים, וההסכמות הישראליות התגבשו".