משלחת משפיענים ממוצא איראני מסיירת בימים אלה בארץ, כחלק מפעילות שמקדם משרד החוץ, בשיתוף פעולה עם דובר צה"ל. המשלחת מורכבת מגולים איראנים, שחלקם אף ישב בכלא בשנים האחרונות על פעולות התנגדות למשטר האייתולות.
2 צפייה בגלריה
משלחת ראשונה של מתנגדי משטר איראניים מאז 7 באוקטובר בביקור הזדהות בישראל
משלחת ראשונה של מתנגדי משטר איראניים מאז 7 באוקטובר בביקור הזדהות בישראל
"שנזכור את שנות הידידות ונשכח את שנות הסכסוך". המשלחת בישראל עם הדגל האיראני שקדם למהפכה האיסלאמית
במהלך ביקורם בארץ הגיעו אנשי הקבוצה לכותל המערבי וליד ושם, וסיירו באזור העוטף ובאתר פסטיבל הנובה, שם קיבלו סקירה מעמיקה מתושבי המקום ונציגי צה"ל על המצב בשטח מאז 7 באוקטובר.
בין המשתתפים המתגוררים כיום באירופה ובצפון אמריקה נמצאת גם פטמה אחטיסארי, שהורשעה ב-2013 ב"העלבת דבר קודש" ועונשה נקבע לשש שנות מאסר ו-99 מלקות. עם זאת, היא הצליחה להימלט ב-2015 מאיראן דרך טורקיה, עד שקיבלה מקלט מדיני בנורבגיה.
בהמשך השבוע תשתתף המשלחת באירוע חנוכת ציור קיר בראשון לציון עם דיוקניהן של שיראל חיים פור שנרצחה ב-7 באוקטובר ומהסא אמיני, סמל להתנגדות "מחאת החיג'אב" למשטר האיראני, בנוכחות האומן האיראני שהכין את יצירת האומנות מתמונות הקורבנות.
2 צפייה בגלריה
משלחת ראשונה של מתנגדי משטר איראניים מאז 7 באוקטובר בביקור הזדהות בישראל
משלחת ראשונה של מתנגדי משטר איראניים מאז 7 באוקטובר בביקור הזדהות בישראל
"ישראל - המדינה היחידה במזרח התיכון שעומדת לצד הנשים באיראן". חברי המשלחת
דן אורין, מנהל מחלקת חברה אזרחית במשרד החוץ, מסר: "משלחת הגולים האירנים הגיעה להביע תמיכה בישראל ולחבק אותנו בשעות הלא פשוטות שעוברות עלינו. הצלקות והסיפורים שלהם מזכירים לכולנו מי עומד מאחורי החמאס - משטר הטרור מטהרן. מרגש לראות את התמיכה, ההבנה והחיבוק שהקבוצה העניקה לנו וקיבלה בחזרה בכל המקומות שבהם ביקרה".
חבר המשלחת הומאן חלילי, אומן מחאה שמצייר על קירות, אמר כי "אני מודה לישראל על היותה המדינה היחידה במזרח התיכון שעומדת לצד הנשים הנלחמות למען החופש באיראן. המשלחת הפרסית הזו המורכבת ממוסלמים, אתאיסטים ונוצרים מודה לישראל על האירוח ועל העמידה לצידנו, כפי שאנו עומדים עם ישראל נגד אויבנו המשותף - הרפובליקה האסלאמית של איראן. שנזכור כולנו את 3,000 שנות הידידות ונשכח את 44 שנות הסכסוך".
ארדבן חתמי, אומן ממוצא איראני שמתגורר בגרמניה, הוסיף: "אני מודה על ההזדמנות המדהימה לבקר בישראל ולחלוק את המוזיקה שלי על אהבה ושלום בין 'אמי' אדמת איראן ל'אמכם' ארץ ישראל. הביקור שלי במקומות הפיגועים ב-7 באוקטובר היה מרגש מאוד. לראות מקרוב את השפעות האלימות ממקור ראשון ואת המחיר האנושי של הסכסוך חיזק את הנחישות שלי לפעול למען השלום.
נגע ללבי החום והאירוח של הישראלים. המפגש עם כל כך הרבה אנשים אדיבים ומסבירי פנים גרם לי לחוש תקווה לגבי עתידנו. הביקור שלי בישראל הוא חוויה בלתי נשכחת שמילאה אותי באהבה, תקווה וחמלה. לעולם לא אשכח את הזמן שביליתי בישראל ואת האנשים שפגשתי בה".